Strona główna / Wiadomości / Salony i serwisy / Aktualności / Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – z sercem od Ferrari
Alfa Romeo Gulia QV 510 KM w Auto-Mobil-1320719

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – z sercem od Ferrari

Alfa Romeo Gulia QV 510 KM w Auto-Mobil-1320716Alfa Romeo Giulia miała rzucić wyzwanie najlepszym w swojej klasie. Opracowano ją, aby zdetronizowała pozycję liderów – Audi A4, BMW serii 3, Mercedesa Klasy C czy Lexus’a IS. Na światowych rynkach nowa Alfa przyjęła się dobrze, chociaż rewolucji w segmencie D nie wywołała. W Polsce jej sprzedaż jest poniżej jakichkolwiek oczekiwań, a na Pomorzu ten model praktycznie nie istnieje… Teraz na rynek wkracza ostateczny cios. Topowy model Quadrifoglio z silnikiem opracowanym przez inżynierów Ferrari. Pierwsza sztuka zagościła niedawno w salonie Alfa Romeo w Gdyni. Czy będzie to cios w samo serce? 

Zadanie topowej odmiany “Julii” to rzucenie wyzwania świętej trójcy – (R)S4, M3 i C63. Ich pozycja od wielu lat jest stała i niezagrożona. Do tego elitarnego grona próbował wkroczyć Lexus IS-F i kwalifikowany tam trochę na siłę Jaguar XE S, ale nieudało im się zająć miejsca “na pudle”.

Alfa Romeo Gulia QV 510 KM w Auto-Mobil-1320733

Giulia QV jest inna i to daje cień nadziei, że niemieccy konkurenci mogą poczuć się zagrożeni.

Alfa Romeo Gulia QV 510 KM w Auto-Mobil-1320712To co najważniejsze to techniczne zaplecze. Alfa Romeo poprzez przynależność do koncernu Fiata, powiązana jest z takimi legendami jak Ferrari i Maserati. To właśnie inżynierowie tej pierwszej marki współodpowiedzialni byli za opracowanie silnika Giulii.

Samochód napędzany jest całkowicie aluminiowym silnikiem 2.9 litra w układzie V6 o kącie rozwarcia cylindrów 90 stopni. Głęboki oddech bierze dzięki wsparciu dwóch turbosprężarek, a całość kręci się do maksymalnie 7300 obrotów na minutę. Jeśli w danej chwili moc nie jest potrzebna, elektronika poprzez tryb Advanced Efficiency może odłączyć jeden rząd cylindrów oszczędzając w ten sposób paliwo i zmniejszając emisję spalin. Dzięki temu, według danych producenta, średnie zużycie paliwa tego potwora to zaledwie 8.5 litra na 100 km.

Alfa Romeo Gulia QV 510 KM w Auto-Mobil-1320713

Silnik Quadrifoglio przy 6500 obrotów na minutę dostarcza maksymalną moc 510 koni mechanicznych, a w zakresie 2500-5500 obrotów, 600 Nm momentu obrotowego.

Osiągi są powalające – pierwsza setka w 3.9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 307 km/h. Co więcej, patrząc na rekordowe czasy na torze Nurburgring, Giulia ze swoim okrążeniem w 7 minut 39 sekund pokonała nie tylko wolniejsze o około 14 sekund BMW M4, ale nawet takie torowe bestie jak Lamborghini Murcielago, Mercedes-AMG GT S i uzyskała bardzo bliski wynik do Ferrari 430 Scuderia skonstruowanego z myślą tylko o jeździe torowej!

Jak odróżnić Giulię Quadrifoglio od modelu seryjnego?

Przede wszystkim po karbonowych dodatkach – na progach i spojlerze oraz aktywnym przednim splitterze “Alfa Active Aero”. Z tyłu w oczy rzuca się imponujący dyfuzor oraz poczwórny układ wydechowy.

Alfa Romeo Gulia QV 510 KM w Auto-Mobil-1320734Wewnątrz ujrzeć można zupełnie nowe, zaprojektowane pod kątem osiągów fotele przednie i wyprofilowaną tylną kanapę. Oczom kierowcy nie umknie natomiast wyskalowany do 330 km/h prędkościomierz.

To, czego nie widać to między innymi karbonowy, lekki wał napędowy, elektronicznie sterowany układ hamulcowy IBS, aktywny mechanizm różnicowy i przede wszystkim lekka karoseria stworzona z karbonu, aluminium, magnezu i kompozytów.

Czy w takim razie Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio zasługuje na miano “M3 killer”? W teorii ma wszystko, aby nim być. Mocny silnik, napęd na tył, perfekcyjny układ jezdny, który czyni z niej wyjątkowo szybki model na Nurburgringu i przede wszystkim historię oraz geny.

Alfa Romeo Gulia QV 510 KM w Auto-Mobil-1320721

Giulia Quadrifoglio z manualną, 6-biegową skrzynią kosztuje od 359 000 zł. 8-stopniowy automat wymaga dopłaty 10 000 zł.

Audi S4 (354 KM) (aktualnie brak obecnej generacji w wersji RS4) kosztuje od 302 900 zł. BMW M3 (431 KM) to wydatek 370 700 zł , a C63 AMG S (510 KM) – 410 000 zł.

Alfa Romeo Gulia QV 510 KM w Auto-Mobil-1320722

Egzemplarz prezentowany na zdjęciach to pierwsza sztuka na Pomorzu. Eksponowana jest w salonie Auto-Mobil w Gdyni, ale jest już zarezerwowana dla klienta z Warszawy i będzie to pierwszy sprzedany egzemplarz modelu QV w Trójmieście. W 2017 roku prawdopodobnie do gdyńskiego salonu trafi jeszcze jedna sztuka.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Nowy salon Peugeot JD Kulej w Gdyni-1580459

W Gdyni powstaje nowy salon dealera Peugeot JD Kulej

W Gdyni dobiega końca gruntowna przebudowa salonu marki Peugeot, należącego do dealera JD Kulej. Nowy obiekt ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>