Strona główna / Testy i prezentacje / Samochody / Citroen Berlingo – III generacja popularnego kombivan’a
Nowy Citroen Berlingo III od Citroen Zdunek - test Moto3m Gdańsk-05779

Citroen Berlingo – III generacja popularnego kombivan’a

Nowy Citroen Berlingo III od Citroen Zdunek - test Moto3m Gdańsk-05650Berlingo od ponad 20 lat pełni różnorakie funkcje. Ten popularny kombivan to z jednej strony pojemne auto dostawcze, a z drugiej przestronny i wyjątkowo praktyczny samochód rodzinny. Najnowsza, trzecia generacja tego samochodu ma jedną szczególną cechę, która odróżnia go od konkurentów – styl. Styliści wspięli się na wyżyny, aby z pudełkowatego kształtu samochodu tego typu wydobyć jak najwięcej. I jak przystało na Citroen’a – w dużej mierze się to udało! 

Berlingo to jeden z najpopularniejszych modeli marki Citroen. Oferowany jest od 1996 roku i w najnowszym wydaniu doczekał się dwójki braci. Siostrzane marki – Peugeot i Opel mają go w swojej ofercie pod nazwą Partner oraz Combo. Wspólna płyta podłogowa pozwoliła dopracować konstrukcję, a każdy z producentów “ubrał” ją w swoje nadwozie.

Większość pewnie się zgodzi, że Citroen zrobił to najbardziej atrakcyjnie. Berlingo wieloma elementami nawiązuje do aktualnego stylu tego producenta i charakterystycznymi elementami przypomina jego inne modele.

Najatrakcyjniejszy jest przód z płaskimi reflektorami, płynnie łączącymi się z chromowanymi listwami, które na środku maski tworzą logo Citroena. Z boku dostrzec można “airbump’y”, czyli opatentowane listwy zapobiegające uszkodzeniom w przypadku uderzenia drzwiami. Najmniej oryginalności prezentuje natomiast tył nadwozia, które w tym segmencie niemal zawsze jest taki sam.

Personalizacji samochodu dokonać można poprzez wybór kolorystyki nadwozia, ale także doposażając go w opcjonalny pakiet XTR, który zawiera 17-calowe koła, pomarańczowe akcenty na nadwoziu oraz nakładki ochronne zderzaka. Do tego dochodzi wykończenie wnętrza “Wild Green”.

Ponadto, nowa generacja Berlingo dostępna jest w dwóch wersjach długości nadwozia. Prezentowany w naszym teście egzemplarz to model “M” o długości ok. 4.4 metra. Większy jest wariant XL, który zyskuje dodatkowe 35 cm. Oba modele dostępne są także w wersji 7-osobowej.

Niepodważalnym atutem wnętrza jest jego ogromna przestrzeń oraz funkcjonalność. Pasażerowie mają do swojej dyspozycji indywidualne siedzenia, a te w II rzędzie mogą być całkowicie rozłożone tworząc płaską podłogę. Złożyć “do przodu” można także przedni, prawy fotel, co umożliwi przewiezienie naprawdę długich przedmiotów. Tylna klapa otwierana jest na dwa sposoby – całościowo lub częściowo, poprzez otwarcie tylnej szyby.

Przez całą długość kabiny pasażerskiej ciągnie się “podwójny” sufit, w którym zaprojektowano przydatne półki. W bagażniku tę przestrzeń zagospodarowano w formie uchylanego schowka, wytrzymującego obciążenie do 10 kilogramów. Dostęp do niego możliwy jest także z tylnych foteli.

Nowy Citroen Berlingo III od Citroen Zdunek - test Moto3m Gdańsk-05695

Pod maskę Berlingo trafiają dwa rodzaju silników. Benzynowy 1.2 PureTech o mocy 110 KM lub wysokoprężny 1.5 BlueHDI w trzech wariantach mocy: 73, 100 i 130 KM. Ten najmocniejszy wariant pracował w testowanym przez nas egzemplarzu. Jest to dobry napęd dla rodzinnego samochodu, zapewnia bowiem stosunkowo dobrą dynamikę i rozsądne zużycie paliwa – średnio niespełna 7 litrów na 100 km podczas mieszanej jazdy. Trzeba się tylko przygotować na bardzo długie rozgrzewanie tego silnika. W zimowych warunkach po przejechaniu blisko 10 kilometrów, wskazówka wskaźnika temperatury płynu chłodzącego wskazuje dopiero 70’C.

Jazda Berlingo nie rozczarowuje. Zważywszy na klasę i zastosowanie auta, komfort jest ponadprzeciętny. To domena samochodów francuskich, które pod tym względem przewyższają rywali o co najmniej jedną klasę. Berlingo doskonale radzi sobie z absorbowaniem nierówności nawierzchni i nie wydaje przy tym niepokojących dźwięków. Nawet bardzo długa podróż tym samochodem nie będzie męcząca.

Nowy Citroen Berlingo III od Citroen Zdunek - test Moto3m Gdańsk-05777

Tabela danych technicznych

Tabela danych technicznych

NAPĘD
Silnik: typ/pojemność/cylindry/zawory – diesel/1499/R4/16
Moc maksymalna (KM/obr./min) – 131 /3750
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) – 300/1750
Skrzynia biegów/napęd – man. 6/przedni

OSIĄGI
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) – 11.5
Prędkość maksymalna (km/h) – 185

WYMIARY I MASA
Dł./szer./wys. (mm) – 4403/1848/1844
Masa własna/ładowność (kg) – 1430/690

Cena – 92 800 zł (testowany egzemplarz: 108 950 zł)

Naszym zdaniem

Nowy Citroen Berlingo III od Citroen Zdunek - test Moto3m Gdańsk-05785Citroen Berlingo to nowoczesny, wygodny i niezwykle pojemny samochód o wszelakim zastosowaniu. Na co dzień, w warunkach miejskich zapewnia komfortową podróż, nie rujnując przy tym portfela kosztami paliwa.

Podczas podróży, umożliwia zabranie ogromnej ilości bagażu i zapewnia do niego łatwy dostęp. Spełni też oczekiwania osób, które chcą użytkować go w celach transportowych – nie zależnie czy będą to długie przedmioty, deska windsurfingowa czy na przykład psy.

Prezentowany w naszym teście egzemplarz, z bogatym wyposażeniem w skład którego wchodzi nawet wyświetlacz head-up, to wydatek ponad 100 000 zł. Jednak podstawowa, dostawcza wersja Berlingo kosztuje minimum 61 900 zł.

Każdy znajdzie coś dla siebie!

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

BMW M3 CS w BMW Zdunek Gdynia-05857

Sportowe ekstremum z codzienną funkcjonalnością – BMW M3 CS

Dla tych klientów, dla których “zwykłe” M3 to za mało, producent wprowadził w ubiegłym roku do ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>