Strona główna / Wiadomości / Elektryczny autobus Mercedes eCitaro z wizytą w Trójmieście – przyszłość komunikacji miejskiej?
Fot. GAiT
Fot. GAiT

Elektryczny autobus Mercedes eCitaro z wizytą w Trójmieście – przyszłość komunikacji miejskiej?

Fot. GAiT
Fot. GAiT

Elektryczny, bezemisyjny Mercedes eCitaro odwiedził w czwartek 9 maja zajezdnię GAiT przy al. Hallera w Gdańsku. Pojazd jest w Polsce tylko kilka tygodni i w tym czasie odwiedza wybrane miasta. Był już m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi i w Białymstoku. Prezentowany był w Gdańsku, a pojawi się jeszcze m.in. w Gdyni, Bydgoszczy i Zielonej Górze. Dłuższe testy, wraz z pasażerami planowane są w przyszłym roku. Na czym polega elektryczny napęd w autobusach Mercedes-Benz mogli się przekonać pracownicy zaplecza technicznego i kierowcy GAiT.

Wyprodukowany przez Mercedesa, testowany autobus ma 12 m długości, ładowarki USB, systemy bezpieczeństwa, komfortowy system klimatyzacji. Waży około tony więcej niż autobus diesla. Przy intensywnym użytkowaniu w ruchu miejskim jest w stanie przejechać około 140 km na jednym ładowaniu.

Obecnie kupujemy autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI. Chcemy być na bieżąco z aktualnymi trendami, dlatego uważnie przyglądamy się temu, co się dzieje w branży. eCitaro odwiedził Gdańsk tylko na kilka godzin. Nasi kierowcy i pracownicy zaplecza technicznego mogli zapoznać się z jego budową i rozwiązaniami. Jeżeli będzie taka możliwość, autobus wróci do nas na testy i będzie obsługiwał normalne linie, tak by mogli ocenić go również pasażerowie – mówi Leszek Krawczyk, dyrektor ds. technicznych GAiT.

Fot. GAiT
Fot. GAiT

Producent zapewnia, że jest to obecnie najnowocześniejszy seryjnie produkowany miejski autobus elektryczny.

Autobus jest niezwykle dopracowany. W porównaniu do konkurencji, potrzebowaliśmy trochę więcej czasu zanim go pokazaliśmy, ale dzięki temu mogliśmy wystartować od razu z produkcją seryjną. eCitaro przeszedł wielomiesięczne testy w najbardziej surowych warunkach klimatycznych. Temperatura komfortu w przestrzeni pasażerskiej dobierana jest przez algorytm w zależności od temperatury zewnętrznej, a siła nadmuchu powietrza dostosowana jest do liczby pasażerów i stanu załadowania autobusu – mówi Adam Kempiński Dyrektor Działu Sprzedaży Autobusów Miejskich Evo Bus Polska.

Fot. GAiT
Fot. GAiT

eCitaro w ruchu liniowym można spotkać w Niemczech, Luksemburgu i w Skandynawii. Kosztuje około dwa razy więcej niż autobus diesla.

Źródło: Gdańskie Autobusy i Tramwaje 

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Korek, przebudowa, roboty drogowe, ulica, droga, ruch samochodów - Gdynia-1560274

Najdroższe OC w województwie pomorskim – aż 788 zł. Ubsy podpowiada, dlaczego warto kupić polisę przez Internet

Choć w pierwszym kwartale 2019 roku odnotowano spadek cen OC, kierowcy z województwa pomorskiego wciąż ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>