Strona główna / Wiadomości / MOTO Infrastruktura / Gdzie i kiedy szybkie ładowarki do elektryków?
Fot. Greenway Infrastructure Poland
Fot. Greenway Infrastructure Poland

Gdzie i kiedy szybkie ładowarki do elektryków?

Już niedługo podróż po Polsce autem elektrycznym będzie wygodniejsza i znacznie prostsza. Spółka Greenway Infrastructure Poland, planująca do końca 2020 roku postawić blisko 200 stacji ładowania elektryków, opublikowała mapę z dokładnymi lokalizacjami  ładowarek, które zostaną zainstalowane w ciągu najbliższych miesięcy. W Polsce zarejestrowanych jest już ponad 300 użytkowników sieci Greenway, na łączną liczbę ok. 1200 aut elektrycznych użytkowanych w kraju.

Mapa sieci Greenway Infrastructure Poland, zrealizowana na mechanizmie GoogleMaps jest na bieżąco aktualizowana i zawiera lokalizacje, gdzie już niebawem ruszą prace instalacyjne oraz wskazuje miejsca, w których staną kolejne stacje, choć ich dokładna lokalizacja jest jeszcze uzgadniana z właścicielami nieruchomości. Dzięki mapie można też zorientować się, kiedy spółka planuje uruchomić poszczególne stacje ładowania.

To niezwykle korzystna sytuacja dla właścicieli miejsc, znajdujących się wzdłuż głównych szlaków transportowych, ponieważ kierowcy planujący podróż swoimi elektrykami będą uwzględniać takie miejsca w planie – mówi Rafał Czyżewski, prezes spółki. – Ładowanie na szybkiej stacji trwa ok. 20-40 minut, a w tym czasie klient zwykle odwiedza sąsiadujący punkt, pije kawę, robi zakupy. Badania z rynków zachodnich wskazują, że posiadanie sieciowej ładowarki, do której mogą trafić użytkownicy jednej sieci znacząco podnosi obroty punktu.

Punkty szybkiego ładowania Greenway staną przy centrach handlowych, stacjach benzynowych, restauracjach, znajdujących się wzdłuż głównych szlaków transportowych w Polsce. To bardzo ułatwi podróżowanie pojazdami elektrycznymi. Jak wynika z testów przeprowadzonych m.in. przez dziennikarzy portalu www.wysokienapiecie.pl , obecnie przejazd z Warszawy do Gdańska może zająć ok. dwóch dni i wymaga wiedzy oraz kontaktów do osób, które mogłyby pomóc podładować auto. Stacje Greenway zaplanowane są tak, by dystans między nimi pozwalał nawet samochodom z niewielką baterią (obecnie minimalny zasięg pojazdu elektrycznego to ok. 100 km) na pokonanie długiej trasy.

Z testowej ładowarki Greenway Infrastructure, posadowionej w Galerii Mokotów w Warszawie, korzysta obecnie ponad 300 użytkowników sieci. Do tej pory zrealizowali ponad 2 tysiące sesji, w których pobrano ponad 23,5 tysiąca kWh energii. Użytkownicy sieci GWP w łatwy sposób będą korzystać nie tylko z punktów wybudowanych w kraju, ale też w Niemczech, Belgii, Szwecji, Danii, Austrii i Słowacji. Jest to możliwe dzięki członkostwu grupy Voltia, właściciela Greenway Poland, w e-clearing.net, jednej z największych sieci roamingu usług ładowania dla pojazdów elektrycznych w Europie, posiadającej aż 4,5 tys. punktów ładowania.

Ładowarki Greenway Infrastructure Poland umożliwiają zasilenie energią elektryczną samochodów we wszystkich dostępnych w Europie standardach szybkiego ładowania (CHAdeMO, CCS, AC), dzięki czemu mogą z nich korzystać zarówno posiadacze różnych marek samochodów elektrycznych, zarówno Nissanów, jak i Tesli czy BMW.

Wkrótce ładowarka sieci Greenway Infrastructure Poland będzie udostępniona w Trójmieście, na terenie Parku Handlowego Matarnia w Gdańsku. Planowany termin oddania jej do użytku to IV kwartał 2017 roku. Ponadto w rejonie Trójmiasta planowane są stacje w Gdyni, Gdańsku, a także Pelplinie i Elblągu.

Źródło: Greenway Infrastructure Poland

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

mat.prasowe

Greenway Infrastructure Poland z Gdyni zainstaluje łącznie blisko 200 ładowarek różnych typów na polskich trasach

Spółka Greenway Infrastructure Poland (GWP) otrzymała kolejne dofinansowanie unijne na rozwój sieci ładowania samochodów elektrycznych ...

Jeden komentarz

  1. To dobre wiesci, ale tak na marginesie czyż nie kazdy dealer Nissana, Mitsubushi sprzedajacy auta z chademo złączem powinien miec dostepna ładowarkę w tym systemie? Warmia i Mazury – Olsztyn stolica zero ładowarek chademo? O Tesli juz nie wspomnę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>