poniedziałek , Grudzień 18 2017
Strona główna / Testy i prezentacje / Samochody / Infiniti QX30 – nie podobny bliźniak GLA
Infiniti QX30 test Moto3m-09757

Infiniti QX30 – nie podobny bliźniak GLA

Infiniti QX30 - test Moto3m-09743Partnerski związek aliansu Renault-Nissan z Mercedesem może zaskoczyć. O ile podobieństwo nowego pick-up’a Klasy X z gwiazdą na masce do Nissana Navary jest niezaprzeczalne, podobnie jak modelu Citan do Renault Kangoo, o tyle na Infiniti QX30 patrzy się jak na zupełnie samodzielne dzieło japońskiego producenta. Tymczasem pod nowoczesnym i agresywnym nadwoziem kryje się technologia Mercedesa GLA. 

Infiniti QX30 to uterenowiona odmiana hatchback’a Q30. W obu przypadkach mamy do czynienia z konstrukcją bazująca na Mercedesie, odpowiednio Klasy A i GLA.

Infiniti QX30 i Mercedes GLA-

Chociaż z zewnątrz tego nie widać i tylko znawcy rozpoznają zbliżone proporcje, to jednak zapożyczeń z niemieckiego samochodu jest sporo. We wnętrzu te same są manetki przy kierownicy, włącznik świateł i “spust” hamulca awaryjnego, a także podsufitka. Odmiennie niż w Mercedesie, obsługuje się natomiast skrzynię biegów – zamiast dźwigni przy kierownicy, w Infiniti zastosowano tradycyjny drążek w centralnej konsoli.

Pod maską QX30 spotkać można dwa silniki. Oba stosowane motory są konstrukcją… Mercedesa. Diesel to jednostka 2.1 (chociaż przez obie marki określana jako 2.2), a benzyniak to jednostka 2.0 Turbo.

Infiniti QX30 test Moto3m-09791

To właśnie ten ostatni silnik pracował w testowanym samochodzie. Mimo takich samych parametrów, Infiniti jest subiektywnie minimalnie wolniejsze od swojego odpowiednika z gwiazdą na masce. 211 koni mechanicznych i wydajna turbosprężarka sprawiają jednak bardzo pozytywne wrażenia w czasie jazdy. Dynamika jest satysfakcjonująca, rozczarowuje jednak zużycie paliwa. Jeżdżąc w mieście zapomnieć można o wyniku poniżej 10 litrów, a w trasie 8 litrów będzie przywilejem spokojnych kierowców.

QX30 posiada napęd na 4 koła, podwyższone o 30 mm zawieszenie, dość “baloniaste” opony i sporo plastikowych osłon, które mogą budować większą pewność siebie, poza twardymi drogami. I jest to jak najbardziej słuszne, bowiem Infiniti zadziwiająco dobrze sprawdza się w roli samochodu na weekendowe wypady za miasto. Sztywna konstrukcja i dobre jakościowo materiały sprawiają, że nawet na bardzo dużych wybojach, mimo podskakiwania całego samochodu, we wnętrzu nic nie skrzypi, a i możliwości “pseudoterenowe” są satysfakcjonujące.

Infiniti QX30 mimo kompaktowego kształtu jest stosunkowo dużym samochodem. Przestrzeń wewnątrz jednak już tak nie rozpieszcza. O ile na przednich fotelach problemu z znalezieniem sobie miejsca nie będą miały nawet wysokie osoby, o tyle z tyłu może im być ciasno. Za tylną kanapą mieści się natomiast wystarczająco duży bagażnik o pojemności 430 litrów.

Infiniti QX30 test Moto3m-1580476

Atutem QX30 jest również umiarkowane zastosowanie nowoczesnych technologii. Samochód nie jest przeładowany funkcjami – nie spodoba się to miłośnikom gadżetów, ale z punktu widzenia ergonomii zasługuje na bardzo duży plus.

Infiniti QX30 - test Moto3m-09767Cena prezentowanego modelu w wersji Premium (czyli w Infiniti – bazowej) rozpoczyna się od 156 861 zł. Podstawowy model GLA250 jest tańszy (od 146 100 zł), ale posiada uboższe wyposażenie. Po dodaniu dodatków, które są w wyposażeniu QX30, cena Mercedesa wzrośnie do ponad 160 tys. zł.

Tabela danych technicznych

Tabela danych technicznych

NAPĘD
Silnik: typ/pojemność/cylindry/zawory – benz./1991/R4/16
Moc maksymalna (KM/obr./min) – 211/5500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) – 350/1200-4000
Skrzynia biegów/napęd – aut. 7/4×4

OSIĄGI
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) – 7.3
Prędkość maksymalna (km/h) – 230

WYMIARY I MASA
Dł./szer./wys. (mm) – 4425/1815/1515
Masa własna/ładowność (kg) – 1542/448

Cena – od 156 861 zł

Naszym zdaniem

Infiniti QX30 to więcej niż coraz popularniejsze crossover’y. Konstrukcyjnie bliżej mu do bulwarowych SUV’ów. Posiada napęd na 4 koła, dobry układ jezdny i całkiem nieźle radzi sobie w lekkim terenie.

Na co dzień jest wygodnym, szybkim kompanem w podróży, ale ze sporym apetytem na paliwo.

Atutem Infiniti jest bardzo dobra relacja ceny do jakości. Ta pierwsza – nie jest wygórowana, a druga prezentuje bardzo wysoki poziom.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Mercedes-Benz Witman zebrał jedzenie dla psów ze schroniska Promyk w Gdańsku-03125

[Wideo] Mercedes-Benz Witman przekazał ponad 250 kg karmy od swoich klientów na rzecz schroniska “Promyk”

Świąteczny okres, to czas dobrych uczynków. Według tej niepisanej zasady postąpił również gdański dealer marki ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>