“She’s Mercedes z Mercedes-Benz Witman” to nowy, przede wszystkim multimedialny, projekt gdańskiego dealera skierowany do kobiet. Zapoczątkowany przez centralę firmy ze Stuttgartu pilotażowo został w Polsce wprowadzony także w Gdańsku.
Celem projektu jest zwrócenie uwagi na rolę kobiet we współczesnym świecie. nie tylko z punktu widzenia domu i rodziny, ale także biznesu. Kobiety coraz częściej zajmują wysokie stanowiska w życiu społecznym, polityce oraz na szczeblach władzy w wielu firmach.
Mercedes-Benz zdał sobie z tego sprawę jako jedna z pierwszych marek samochodowych na świecie i w związku z tym, swoje działania marketingowe kieruje do damskiej części społeczeństwa.
Badania marki pokazują, że co piątym nabywcą osobowego Mercedesa jest kobieta. W segmencie aut klasy kompakt, stanowią one około 35% klientów. Równocześnie, panie mają jednak ogromny wpływ na decyzję o zakupie samochodu niezależnie od płci klienta i według badań producenta, wpływają one aż na 80% decyzji zakupowych.
Temat ten podchwycił dealer marki z Gdańska i wprowadził go we własne działania. Już w zeszłym roku, impreza G Experience odbywająca się w Ciekocinku, podporządkowana była damskiej części klienteli firmy Witman.
Zobacz również: G Experience 2016
Około 25% sprzedawanych w naszej firmie samochodów trafia w ręce pań. Najczęściej są to modele Klasy A, B, GLC, a także auta typu coupe. Część klientek decyduje się na modele również wyższych klas, a także ze znacznie mocniejszymi silnikami. W ubiegłym roku przekazaliśmy na przykład model S-Cabrio 63 AMG. Ponadto panie często wybierają oryginalne kolory nadwozia, rezygnując z typowych barw jak biel lub czerń – mówi Krzysztof Kieruńczyk, Szef Sprzedaży Mercedes-Benz Witman. Coraz więcej pań odwiedza także nasz serwis – dodaje.
Obecnie firma koncentruje się na produkcji programu wideo, którego bohaterkami są kobiety. Ma on inspirować i motywować je do działania.
Bohaterkami serii nie są wcale celebrytki, znane z pierwszych stron gazet.
Są to “zwyczajne” kobiety, które osiągnęły w swoim życiu sukces i mogą poprzez swoje historie zmotywować do działania kolejne panie. Jako trójmiejski dealer, stawiamy również na lokalność naszych bohaterek i mogę zdradzić, że wszystkie ‘She’s Mercedes’ będą blisko związane z Trójmiastem. Nie prowadzimy żadnego castingu, staramy się sami, poprzez własne kanały dotrzeć do interesujących kobiet – mówi Katarzyna Graj, Koordynatorka Projektu She’s Mercedes w Mercedes-Benz Witman.
Pierwszą bohaterką She’s Mercedes z Mercedes-Benz Witman została gdańska pisarka Magdalena Witkiewicz. W ramach akcji dealer użyczył artystce Mercedes’a Klasy A w wersji 250 4MATIC.
Kolejne bohaterki również związane będą stricte z Trójmiastem i reprezentować będą różne biznesowe i społeczne kategorie.
Dealer zapowiada produkcję przynajmniej kilkunastu odcinków. Ich realizatorem jest portal Moto3m.pl, a emisja odbywać się będzie na kanałach Mercedes-Benz Witman w mediach społecznościowych (Youtube, Facebook, Instagram).
Podstawą projektu She’s Mercedes jest internetowy serwis, który tworzą kobiety z całego świata. W ramach jego funkcjonowania prezentowane są sylwetki ambasadorek projektu, organizowane są spotkania i imprezy takie jak między innymi pokazy mody, warsztaty kulinarne, ale także wspólne, kobiece wyprawy, oczywiście za kierownicą samochodów Mercedes-Benz.
1 odcinek “She’s Mercedes z Mercedes-Benz Witman”: