Sopockie Centrum marki Porsche to jeden z tych kompleksów salonów, gdzie zawsze trafić można na coś nowego, ciekawego lub po prostu innego. W skład kompleksu wchodzą trzy obiekty i w każdym z nich, na miłośników motoryzacji, czeka “uczta”.
W Porsche Centrum Sopot zadomowił się najnowszy w ofercie model – Cayenne Coupe. W salonie samochodów używanych Porsche Approved zobaczyć można rzadki okaz 911’tki w wersji GT3 generacji 997, a w salonie samochodów używanych Premium stoi mocarny Nissan GT-R oraz Ford Mustnag Shelby GT350.
Porsche Cayenne Coupe
Cayenne Coupe to pierwsze tego rodzaju nadwozie zastosowane w tym SUV’ie, który od 2002 r., znajduje się w ofercie producenta z Zuffenhausen. Od momentu rozpoczęcia jego produkcji klienci odebrali już ponad 864 200 egzemplarzy Cayenne.
Wersja Coupe skonstruowana jest na bazie dotychczas oferowanej III generacji modelu Cayenne. Wbrew pozorom, różni je jednak bardzo wiele elementów. Sylwetkę Coupé dodatkowo akcentują spojler dachowy oraz obniżona o około 20 mm linia dachu – którą uzyskano dzięki większemu pochyleniu przedniej szyby i słupkom A. Przeprojektowano również tylne drzwi i błotniki, które poszerzyły tylne nadkola o 18 mm. Tylna tablica rejestracyjna została natomiast umieszczona na zderzaku, przez co samochód wydaje się „spoczywać” bliżej ziemi.
Cayenne Coupé jest standardowo wyposażone w panoramiczny, stały dach szklany o powierzchni 2,16 m2. Przeszklona część (0,92 m2) zapewnia wszystkim podróżującym wrażenie przestronności, a zintegrowana roleta chroni wnętrze zarówno przed zbyt intensywnym nasłonecznieniem, jak i przed zimnem.
Producenci mocno skoncentrowali się także na charakterze “coupe” – o ile to możłiwe w przypadku SUV’a. Standardem wszystkich modeli jest „lotka” dachowa łącząca się z nowym adaptacyjnym tylnym spojlerem w ramach aktywnej aerodynamiki Porsche (PAA – Porsche Active Aerodynamics). Przy prędkości 90 km/h i większej spojler – harmonijnie zintegrowany z sylwetką pojazdu – wysuwa się o 135 mm. W ten sposób zwiększa nacisk na tylną oś, a jednocześnie podnosi wydajność samochodu.
To, o czym warto wiedzieć i pamiętać, to fakt, że Cayenne Coupé jest samochodem maksymalnie dla czterech osób. Z przodu na podróżujących czekają nowe sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją i zintegrowanymi zagłówkami, zapewniające wyjątkowy komfort i optymalne podparcie boczne. Z tyłu Coupé jest standardowo wyposażone w kanapę wyprofilowaną na kształt dwóch pojedynczych siedzeń. Alternatywnie, bez dopłaty, można zamówić komfortowe tylne siedzenia znane z Cayenne. Pasażerowie drugiego rzędu siedzą o 30 mm niżej niż w Cayenne, co oznacza, że pomimo sportowej, obniżonej sylwetki mają do dyspozycji dużo miejsca nad głowami. Pojemność bagażnika wynosi 625 litrów, a po złożeniu kanapy wzrasta do 1540 litrów.
W chwili premiery rynkowej dostępne są dwie wersje silnikowe. Pierwsza z nich, Cayenne Coupé, korzysta z 6-cylindrowej turbodoładowanej jednostki o pojemności 3 litrów, mocy 340 KM i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm. Z pakietem Sport Chrono przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6 s, a z opcjonalnymi pakietami sportowymi optymalizującymi masę pojazdu spada do 5,9 s. Prędkość maksymalna tego wariantu wynosi 243 km/h.
Topowe Cayenne Turbo Coupé staje na linii startowej z 4-litrowym silnikiem V8 biturbo o mocy 550 KM i maksymalnym momencie obrotowym 770 Nm. Od zera do 100 km/h przyspiesza w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 286 km/h.
Ceny modelu zaczynają się od 411 000 zł w przypadku Cayenne Coupé oraz 720 000 zł w przypadku Cayenne Turbo Coupé.
W Porsche Centrum Sopot Cayenne Coupe dostępne jest zarówno jako ekspozycja salonowa, jak i samochód demonstracyjny – w wyjątkowym kolorze Lava Orange.
Porsche 911 GT3 (997)
Ciekawa nowość zagościła także w sąsiednim salonie Porsche Approved, oferującym używane modele z gamy Porsche. Nie jest to samochód pierwszej młodości, ale za to wyjątkowo ciekawy i rzadki. Jest nim model 911 w odmianie GT3 generacji 997 z 2007 roku.
Prezentowany egzemplarz pochodzi z importu ze Szwajcarii i tym czym przyciąga największą uwagę jest kolor – biały Carrera White z czerwonymi akcentami.
Pod maską tego egzemplarza pracuje 3.6 litrowy bokser o mocy 415 koni mechanicznych. Samochód ma typowo torową konfigurację – z lekkimi kubełkowymi fotelami, szelkowymi pasami i oczywiście klatką bezpieczeństwa.
Samochód legitymuje się przebiegiem niespełna 50 000 km i oferowany jest w wyjściowej cenie 399 000 zł.
Nissan GT-R oraz Ford Mustang “Shelby” GT350
W salonie Lellek Samochody Używane czekają sportowe samochody zupełnie innego typu. Japoński samuraj – Nissan GT-R z 2014 roku o mocy 550 koni mechanicznych oraz “Amerykanin” – Ford Mustang z 2017 roku w wersji Shelby GT350 o mocy 533 koni mechanicznych generowanych przez “piec” V8 o pojemności 5.2 litra.
Nissan dostępny jest w cenie 279 000 zł. Chętny na “Muscle Cara” wyda mniej, mimo mniejszego przebiegu i młodszego rocznika, bowiem Mustang kosztuje 235 000 zł.
Oba egzemplarz są obecnie prezentowane w sopockim salonie samochodów używanych Lellek Group.