Strona główna / Wiadomości / Salony i serwisy / Aktualności / Nowy hot-hatch w Trójmieście – Renault Megane R.S. w salonach Grupy Zdunek
Renault Megane R.S. -6163

Nowy hot-hatch w Trójmieście – Renault Megane R.S. w salonach Grupy Zdunek

Renault Megane R.S. -6140W salonach Renault Zdunek w Gdyni i Gdańsku od kilkunastu dni podziwiać można nowe wydanie francuskiego “hot hatch’a”. Megane w swojej najmocniejszej i najbardziej obecnie emocjonującej wersji nosi tradycyjne oznaczenie R.S (Renault Sport). Jest to rywal między innymi takich modeli jak Ford Focus RS, Opel Astra GTC OPC, Honda Civic Type-R, Audi S3 i Mercedes-AMG A45. Trzecia generacja Megane R.S. dostępna jest w cenie od 124 900 zł.

Nowe Megane R.S., po raz pierwszy zaprezentowane zostało na Salonie Samochodowym we Frankfurcie we wrześniu 2017 r. Do Trójmiasta pierwszy egzemplarz trafił w połowie maja. Jego nadwozie pokryte zostało nowym w palecie kolorem – Orange Tonic.

Stylistyka

Renault Megane R.S. -6135Już na pierwszy rzut oka widać, że mamy do czynienia z mocno usportowionym pojazdem. Design zaprojektowany z myślą o wysokich osiągach i przynależności do świata sportów samochodowych. Przód z obszernym wlotem powietrza i wbudowaną listwą aerodynamiczną F1 jest charakterystyczny dla designu Renault Sport i nawiązuje do zaangażowania Renault w wyścigi Formuły 1. Z boku, poszerzeniom uległy błotniki – o 60 mm z przodu i 45 mm z tyłu w porównaniu do Megane GT. Nowe proporcje uzyskane poprzez obniżenie nadwozia o 5 mm i nowe 18- i 19-calowe koła. Z tyłu uwagę przykuwa zderzak z wbudowanym dyfuzorem i centralnie umieszczoną końcówką wydechu charakterystyczną dla Megane R.S. oraz spojler dla zwiększenia siły docisku.

Nowy silnik 1.8

Renault Megane R.S w Renault Zdunek-100141W Nowym Renault MEGANE R.S. po raz pierwszy pojawiła się nowa generacja silnika 1.8 turbo z bezpośrednim wtryskiem, opracowanego w ramach Aliansu Renault-Nissan. Silnik rozwija moc 280 KM (205 kW) przy 6000 obr./min i osiąga maksymalny moment obrotowy 390 Nm, dostępny w przedziale od 2 400 do 4 800 obr./min.

Wiele wysiłku włożono również w modyfikację turbosprężarki z podwójnym przepływem („Twin Scroll”), stosowanej już poprzednio w Megane III R.S. Technologia ta pozwoliła zwiększyć moment obrotowy przy niskich obrotach.

Silnik z łańcuchowym układem rozrządu wyróżnia się ponadto obniżonym poziomem zużycia paliwa i emisji CO2 (odpowiednio o 11% i 8% w porównaniu do Megane III R.S.).

Układ jezdny z 4CONTROL

Megane R.S. posiada układ jezdny, który łączy wysokie osiągi, zwrotność, stabilność i komfort z technologią 4CONTROL oraz czterema kołami skrętnymi i czterema amortyzatorami z hydraulicznymi odbojnikami.

Renault Megane R.S. -6137

System ten pozwala zwiększyć zwrotność i dynamikę samochodu na ostrych zakrętach i zwiększyć jego stabilność przy szybkim pokonywaniu zakrętów:

  • Renault Megane R.S. -6141Przy małych prędkościach system skręca tylne koła w zakresie 2,7 stopnia w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich.
  • Przy dużych prędkościach przednie i tylne koła skręcają w tym samym kierunku, przy czym kąt skrętu kół tylnych zmienia się wówczas w granicach 1 stopnia co zwiększa stabilność samochodu.
  • Zmiana kierunku skrętu kół tylnych następuje przy prędkości 60 km/h. W trybie Race prędkość ta ulega zwiększeniu do 100 km/h. Specyficzne dla tego trybu, przeznaczonego do jazdy na torach wyścigowych, nastawy są związane z większymi prędkościami pokonywania zakrętów.

Nowe Renault MEGANE R.S. jest oferowane z dwoma wersjami zawieszenia: Sport i Cup, różniącymi się parametrami pracy zawieszenia (sprężyn, amortyzatorów, odbojników i stabilizatorów poprzecznych).

Zawieszenie Sport ma bardziej uniwersalny charakter. Wykorzystano w nim nowy typ amortyzatorów oraz elektroniczny system rozdziału momentu obrotowego. Technologia ta działa niezależnie na hamulce kół pędnych i pozwala ograniczyć podsterowność auta oraz zoptymalizować skuteczność napędu przy wychodzeniu z zakrętów.

Natomiast zawieszenie Cup jest przystosowane do intensywnej sportowej jazdy, w szczególności na torach wyścigowych. Charakteryzuje się twardszymi o 10% amortyzatorami i nowym, samoblokującym mechanizmem różnicowym typu Torsen. Dzięki zmienionym w stosunku do poprzedniej generacji nastawom, nowy mechanizm różnicowy poprawia zachowanie samochodu na drodze we wszystkich fazach jazdy:

  • przy zwalnianiu i hamowaniu zmniejszony stopień przeniesienia momentu obrotowego (25% zamiast 30% w Megane III R.S.) zapewnia precyzyjniejszy tor jazdy przy pokonywaniu zakrętów,
  • przy przyspieszaniu zwiększony stopień przeniesienia momentu obrotowego (45% zamiast 38% w Megane III R.S.) zwiększa skuteczność napędu i ogranicza podsterowność charakterystyczną dla samochodów z przednim napędem.

Renault Megane R.S. -6156

W parze z zawieszeniem, idą także zwiększone możliwości układu hamulcowego. Średnica przednich tarcz  została zwiększona do 355 mm (+15 mm w porównaniu do poprzedniej generacji). W przypadku zawieszenia Cup dostępne są w opcji dwumateriałowe tarcze hamulcowe, aluminiowo-żeliwne, umożliwiające obniżenie masy o 1,8 kg na każde koło przy równoczesnym zwiększeniu skuteczności chłodzenia podczas intensywnego hamowania.

Renault Megane R.S. -6144

Ponadto, pokładowy system telemetryczny R.S. MONITOR umożliwia wyświetlanie na ekranie R-LINK 2 w czasie rzeczywistym parametrów samochodu oraz reakcji kierowcy, ucząc go i wskazując ewentualne błędy w technice prowadzenia.

Nowe Renault Megane R.S. z manualną skrzynią biegów można nabyć już za 124 900 zł. Dostępna jest także wersja z automatyczną skrzynią biegów w cenie od 131 900 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Rolls-Royce Ghost EWB Gdańsk - test Moto3m-07499

Rolls-Royce Ghost Series II EWB – Royal Baby

Jakkolwiek absurdalnie to zabrzmi – ta wielka, luksusowa limuzyna z silnikiem V12 i ceną blisko ...

Jeden komentarz

  1. Kilka razy roczne modele Renault pożyczałem w Panek i w sumie nigdy nie miałem co do nich jakiś większych zastrzeżeń.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>