Strona główna / Testy i prezentacje / Samochody / Nowy Nissan Micra 0.9 IG-T 90 Tekna – już nie taki „micra”
Test Moto3m - Nissan Micra ZdunekKMJ -1420680

Nowy Nissan Micra 0.9 IG-T 90 Tekna – już nie taki „micra”

Test Moto3m - Nissan Micra ZdunekKMJ -1420687Nissan Micra mimo swoich wielu zalet, nigdy jednak nie wywoływał emocji ani wśród kierowców, ani wśród widzów, którzy obserwowali go na ulicy. Typowy, miejski samochód jakich pełno na drogach. Najnowsza generacja z całą pewnością ten wizerunek odmieni. Nowa Micra nie tylko wygląda kusząco, ale również bardzo dobrze jeździ! A to spora nowość w ofercie tego modelu. 

Nie trzeba być ekspertem, aby dostrzec podobieństwo nowej Micry V generacji do obecnego Renault Clio. Mariaż Nissana i Renault powoduje to samo zjawisko, które spotykane jest także u innych producentów, czyli wzajemna wymiana „konstrukcji” samochodów.

Micra ma jednak wiele elementów odróżniających ją od francuskiego brata.

Zadziornie, dynamicznie i kolorowo

Nowy miejski Nissan ma bardzo bogatą ofertę personalizacji zarówno wyglądu zewnętrznego jak i wnętrza. Paleta lakierów nadwozia obejmuje poza standardowymi odmianami bieli i czerni również żywe i atrakcyjne barwy – między innymi pomarańczową, zieloną czy czerwoną. Na tym jednak nie koniec.

Klienci chcący jeszcze bardziej wyróżnić się w miejskim tłumie mogą zdecydować się na kolorowe wstawki na różnych elementach nadwozia. komu jeszcze mało, ma możliwość zamówienia naklejek personalizacyjnych na karoserię.

Podobnie kolorowo można wyposażyć wnętrze nowej Micry.

Test Moto3m - Nissan Micra ZdunekKMJ -1420683

Micra, ale w rozmiarze XL

Jak nazwa wskazuje ten model Nissana nie miał być samochodem dużym. Jednak w stosunku do swoich poprzedników, rozrost aktualnej Micry jest imponujący. Najnowsza generacja mierzy ponad 399 cm długości i ponad 174 cm szerokości. To przynajmniej o kilkanaście centymetrów więcej w każdą ze stron.

Czuć to także we wnętrzu. Micra pierwotnie była samochodem z pogranicza segmentu A i B. Najnowszy model nie pozostawia wątpliwości – samochód jest większy, dojrzalszy i ma znacznie lepsze właściwości jezdne niż trochę pudełkowaci poprzednicy.

Jeździ tak dobrze jak wygląda

A może nawet lepiej! Komunikatywny układ kierowniczy, przyjemne resorowanie, dość dobre wyciszenie kabiny i zaskakujące możliwości małego silnika. Tak w skrócie można opisać wrażenia z jazdy nową Micrą.

3-cylindrowy, turbodoładowany benzynowy silnik 0.9 litra o mocy 90 KM jakie pracował pod maską testowanego przez nas egzemplarza, to jeden z trzech motorów będących w ofercie. Ponadto dostępny jest typowo miejski, wolnossący, benzynowy silnik 1.0 o mocy 71 KM, nowością jest również powrót jednostki wysokoprężnej pod maskę Micry – jest to 1.5 dCi o mocy 90 KM.

W podwoziu Micry zastosowano proste i trwałe mechanizmy. Na tylnej osi zastosowano hamulce bębnowe oraz belkę skrętną, z przodu są to wentylowane tarcze oraz kolumny McPhersona.

Nissan Micra z ZdunekKMJ - test Moto3m-1420773

Tabela danych technicznych

Tabela danych technicznych

NAPĘD
Silnik: typ/pojemność/cylindry/zawory – benz./898/R3/12
Moc maksymalna (KM/obr./min) – 90/5500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) – 140/2250
Skrzynia biegów/napęd – man. 5/przedni

OSIĄGI
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) – 12.1
Prędkość maksymalna (km/h) – 175

WYMIARY I MASA
Dł./szer./wys. (mm) – 3999/1743/1455
Masa własna/ładowność (kg) – 1200/330

Cena – 45 990 zł (testowany egzemplarz 67 790 zł)

Nissan Micra z ZdunekKMJ - test Moto3m-1420767Naszym zdaniem

Ceny nowego Nissana Micra rozpoczynają się od 45 990 zł. To trochę drożej niż konkurencja (np. Skoda Fabia od ok. 42 000 zł) i niestety w podstawowej wersji bez klimatyzacji. Za to Micra nadrabia stosunkowo niedrogimi pakietami podwyższającymi ilość wyposażenia.

Bogatsza odmiana Visia+ z klimatyzacją kosztuje 50 490 zł. Najbogatsza wersja Tekna to wydatek już ponad 60 000 zł i dostępna jest ona tylko z silnikami 0.9 l oraz dieselem 1.5.

Micra jest bardzo atrakcyjnym samochodem miejskim. Jednostka 0.9 IG-T 90 udanie łączy dynamikę jazdy z oszczędnością, a układ jezdny pozwala wykorzystać generowaną moc i wywołać uśmiech u kierowcy. Aby w pełni cieszyć się z możliwości jakie daje ten zupełnie nowy model trzeba jednak przygotować się na wydatek ponad 50 000 zł.

Otrzyma się wówczas odpowiednio bogate wyposażenie, które znacząco uatrakcyjni samochód na wiele lat przyjemnej eksploatacji.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

mat. prasowe

[Zaproszenie] „Triumph i Przyjaciele” – jazdy testowe brytyjskimi motocyklami w Gdyni

Sobota i niedziela zapowiada się dla miłośników motocykli wyjątkowo apetycznie. I sformułowanie ,,apetycznie’’ zostało tu ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>