poniedziałek , Listopad 12 2018
Strona główna / Testy i prezentacje / Samochody / Rolls-Royce Ghost Series II EWB – Royal Baby
Rolls-Royce Ghost EWB Gdańsk - test Moto3m-07499

Rolls-Royce Ghost Series II EWB – Royal Baby

Rolls-Royce Ghost EWB Gdańsk - test Moto3m-07457Jakkolwiek absurdalnie to zabrzmi – ta wielka, luksusowa limuzyna z silnikiem V12 i ceną blisko dwóch milionów złotych – to podstawowy i otwierający cennik model marki Rolls-Royce. Ghost technicznie spokrewniony jest z BMW 760Li. Oferuje jednak niepowtarzalny styl, luksus i najwyższy w motoryzacyjnym światku prestiż. 

Rolls-Royce Ghost ma już niemal 10-letni staż na rynku i kilkukrotnie gościł już na łamach naszego portalu. Prezentowany model to jego aktualna, oferowana od 2014 roku, poliftingowa odsłona zwana “Series II” w wersji EWB – Extended Wheelbase.

Samochód w takim wydaniu adresowany jest do pasażerów tylnej kanapy, którzy najczęściej łączą podroż z pracą. nie jest to jednak jedyne przeznaczenia Ghost’a. Ten model od samego początku projektowany był w dużej mierze z myślą o kierowcy – bowiem w tym przypadku ta funkcja najczęściej łączy się z byciem nabywcą tego auta. Mimo ogromnych wymiarów zewnętrznych łatwo się nim manewruje, a samochód bardzo poprawnie zachowuje się na drodze, nawet podczas szybkiej jazdy. Zachowuje jednak ogromny majestat i nie przystoi mu dynamiczna jazda z przeciskaniem się między innymi samochodami na miejskich jezdniach.

Rolls-Royce Ghost EWB Gdańsk - test Moto3m-1

Doskonałe prowadzenie Ghost’a to zapewne zasługa inżynierów BMW, którzy dokładając swoje “3 grosze” do konstrukcji samochodu, zaszczepili w nim reklamową radość z jazdy.

Z kolei sztab doświadczonych rzemieślników z Rolls-Royce’a skupił się na tym, aby uczynić z Ghost’a samochód niebywale luksusowy, czyli taki jak każdy model tej marki. Ogromna przestrzeń w środku, wiele udogodnień i niewiarygodna jakość wykończenia. Standardem we wszystkich Rolls-Royce’ach jest parasolka ukryta w drzwiach, która może być tam schowana nawet po użyciu w strugach deszczu, ze względu na starannie dopracowaną wentylację. Tylne drzwi zamykane są elektrycznie, przy pomocy siłownika, którym pasażerowie sterują przy użyciu przycisku na słupku C. Szlachetne, skórzane wykończenie wnętrza pochodzi przeciętnie od 9 byków z wyselekcjonowanych hodowli, w których owady i insekty nie kąsają zwierząt, tym samym nie uszkadzając powierzchni skóry.

Do tego elitarnego charakteru pasuje również zespół napędowy. Benzynowa jednostka o pojemności 6.6 litra generuje moc 563 koni mechanicznych, które pochodzą z pracy 12 cylindrów w widlastym układzie. Napęd przekazywany jest na tylną oś poprzez 8-biegową, automatyczną przekładnię firmy ZF. Osiągi klasyfikują tą ultraluksusową limuzynę w kategorii samochodów sportowych. Prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h, ale czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h to zaledwie 5 sekund.

Rolls-Royce Ghost EWB Gdańsk - test Moto3m-07450

Tak skonfigurowany Ghost, to wydatek 341 000 €, czyli około 1.5 miliona złotych netto.

Samochód do testu został udostępniony przez Rolls-Royce Motor Cars Warszawa. Za pomoc w realizacji zdjęć dziękujemy właścicielowi dworku przy ulicy Jaśkowa Dolina 17 w Gdańsku. 

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Fot. drmg.gdansk.pl

Nowy most na Wyspie Sobieszewskiej oddany do użytku

Most 100-lecia Odzyskania Niepodległości Polski – tak brzmi pełna nazwa tej wyjątkowej budowli. Uroczyste otwarcie odbyło ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>