Strona główna / Wiadomości / Salony i serwisy / Aktualności / Sukces na czterech kołach. Styczniowe wyróżnienia gospodarcze rozdane.
Mercedes-Benz Grupa Wróbel Straszyn - Salon, budynek-1340624

Sukces na czterech kołach. Styczniowe wyróżnienia gospodarcze rozdane.

Miesiąc styczeń to okres podsumowań oraz, a może przede wszystkim, czas nagradzania firm za osiągnięte sukcesy. Przyznane wyróżnienia dają świadectwo, że rok 2018 był dobrym rokiem dla krajowego rynku gospodarczego.

Fot. Mercedes-Benz Grupa Wróbel
Fot. Mercedes-Benz Grupa Wróbel

Konkursów i plebiscytów organizowanych dla polskich przedsiębiorstw jest wiele, jednak tych najbardziej prestiżowych, wspieranych przez niezależne agencje badawcze jest zaledwie kilka. Mówiąc o nagrodach w świecie biznesu z pewnością nie należy pominąć Diamentów Forbesa – zestawienia najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w kraju według miesięcznika Forbes oraz Liderów Polskiego Biznesu, niezwykle prestiżowych wyróżnień przyznawanych przez Business Centre Club, największą organizację zrzeszającą prywatnych pracodawców.

Z ogromną przyjemnością i dumą informujemy, iż Złota Statuetka Lidera Polskiego Biznesu oraz Diament Forbesa 2019 trafiły do rąk prezesa Grupy Wróbel.

– Będąc firmą z dużym bagażem doświadczeń, działamy z odpowiedzialnością – uważnie obserwujemy rynek i dopasowujemy się do rzeczywistości. Taka postawa przyniosła nam dzisiejszą pozycję i awansowała Grupę Wróbel z lokalnego biznesu na ogólnopolską arenę. Rok 2018 był dla nas niezwykle ważny – przekroczenie 1 mld zł przychodów w grupie oraz podpisanie przez drugie pokolenie właścicieli Konstytucji Firmy Rodzinnej Wróbel – mówi Michał Łuczak, prezes Grupy Wróbel.

Grupa Wróbel została wyróżniona przez miesięcznik Forbes w kategorii duże firmy z przychodami ze sprzedaży powyżej 250 mln zł. Aby znaleźć się wśród laureatów Diamentów firma musi udokumentować przeciętny wzrost wartości na poziomie minimum 15 proc. w ciągu ostatnich trzech lat obrachunkowych. Istotą obu przyznanych Grupie Wróbel nagród są wskaźniki ekonomiczne, jednak dokonując weryfikacji, jury konkursu organizowanego przez Business Centre Club brało pod uwagę nie tylko konkurencyjność branży i osiągane na jej tle wyniki, ale również jakość i nowoczesność produktów, poziom – inwestycji tworzących nowe miejsca pracy oraz zaangażowanie w działalność charytatywną i dbałość o środowisko naturalne.

Grupa Wróbel to dwie prężnie działające spółki dealerskie oraz niezwykle ceniona marka zaangażowana w inicjatywy społeczne, edukacyjne, będąca stałym partnerem logistycznym wielu wydarzeń kulturalnych.

Podsumowując ostatni rok funkcjonowania firmy można jednoznacznie stwierdzić, że Grupa Wróbel to dzisiaj wiarygodny partner biznesowy, przynależący do grona najlepszych firm w Polsce – 5. pozycja wśród dealerów samochodowych na Liście 2000 dziennika Rzeczpospolita, Dolnośląski Gryf „Sukcesja z sukcesem”, Brylant Gospodarki 2017, debiut w TOP 50 największych dealerów w Polsce czy w końcu nagroda Mercedes-Benz Polska w kategorii Najlepsza akcja marketingowa wspierająca taktycznie sprzedaż.

Patrząc na tegoroczne rankingi i analizy widzimy, że rodzimy rynek gospodarczy ma się dobrze, szybko się rozwija i, co najważniejsze, widać perspektywę na dalszy wzrost.

Choć niezmiennie, od 5 lat Grupa Wróbel notuje rok w rok 30% wzrost przychodów, to apetyt na kolejne, nowe wyzwania jest wciąż duży.

– Po ostatniej inwestycji we wrocławską siedzibę i największy salon sprzedażowy w Europie Środkowo-Wschodniej, planujemy kolejne ruchy na mapie naszych oddziałów. Jesteśmy dumni z dotychczasowych osiągnięć, jednak zapewniam, że nie zwalniamy. Nasza pozycja stanowi efekt strategii podjętej przez zarząd spółki oraz konsekwentnej jej realizacji. Nie byłoby to oczywiście możliwe bez blisko 700 pracowników i współpracowników naszej firmy – komentuje Michał Łuczak prezes zarządu Grupy Wróbel.

Dynamiczny rozwój Grupy Wróbel idzie w parze z sytuacją polskiego rynku motoryzacyjnego.  Zgodnie z danymi z raportu opublikowanego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego oraz KPMG w Polsce, w całym 2018 roku, w segmencie nowych samochodów osobowych oznaczono wzrost na poziomie 9,4%, a ich  sprzedaż wyniosła 531 900 sztuk. Sam rynek pojazdów premium poszybował o 14,1%, przekraczając próg 75 000 sztuk, sytuując markę Mercedes-Benz na pozycji lidera w segmencie premium.

Rok 2018 zakończył się rekordowym poziomem sprzedaży nowych aut w Polsce.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Nowy Mercedes-Benz Klasy B w Mercedes-Benz Witman-06657

Kompaktowy van od Mercedesa w nowym wydaniu – Klasa B w Mercedes-Benz Witman

Mercedes Klasy B to reprezentant wymierającego segmentu. Wszechobecne i uwielbiane SUV’y w dużym stopniu wyparły ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>