poniedziałek , Listopad 12 2018
Strona główna / Wiadomości / Salony i serwisy / Aktualności / TopMarka 2018 – Grupa Zdunek najbardziej medialnym dealerem w Polsce
45452615_1902488916454482_9140353213831053312_n

TopMarka 2018 – Grupa Zdunek najbardziej medialnym dealerem w Polsce

Magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zaprezentowały wyniki analizy Top Marka 2018 – największego rankingu medialności brandów na polskim rynku. XI edycja badania obejmowała aż 500 marek z 50 branż. W rankingu dealerów samochodowych, Grupa Zdunek zajęła I miejsce co oznacza, że jest to najbardziej medialny dealer w Polsce.  

Na potrzeby raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i social media opublikowane w okresie od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku – łącznie ponad 52 mln informacji: 1 mln tekstów prasowych, 5 mln internetowych i 46 mln postów w mediach społecznościowych.

Marki absolutnie topowe
W badaniu wyselekcjonowano 50 branż najczęściej pojawiających się w mediach. W każdym z sektorów wyłoniono 10 brandów, o których wzmiankowano najwięcej. W kolejnym etapie szczegółowo przeanalizowano materiały dotyczące każdej marki, biorąc pod uwagę przyjęte wskaźniki, decydujące ostatecznie o sile brandu. Raport uwzględnia rankingi branżowe oraz klasyfikację wszystkich 500 marek poddanych badaniu. Pięćdziesięciu najsilniejszym medialnie brandom przyznano tytuł i statuetkę Top Marka 2018.

Fot. Grupa Zdunek
Fot. Grupa Zdunek

Najsilniejsze brandy badania
Topową marką całego rankingu, obejmującego 500 brandów, została PGE Polska Grupa Energetyczna. Siłę tej marki wyliczono na 17 948 385 pkt. O jej przewadze nad dwiema kolejnymi markami w badaniu zdecydował wyższy indeks sentymentu. Na 2. miejscu znalazł się TVN z wynikiem 15 291 632 pkt, następnie Polsat, który zgromadził 14 947 330 pkt. Czwarte miejsce należało do Mercedesa – 10 314 910 pkt. Top 5 zamknęło BMW z wynikiem 10 304 075 pkt. Na 9. miejscu znalazła się marka Audi – 8 109 123 pkt.

Wskaźniki zastosowane w badaniu „Top Marka 2018”
Impact – dotarcie wzmianki o marce w oparciu o dane o konsumpcji medium.
Indeks sentymentu – współczynnik oparty na wydźwięku; odzwierciedla udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o danej marce: im wyższy, tym lepszy.
Siła marki – ostateczna wartość decydująca o miejscu w rankingu; jest indeksem kilku zmiennych świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu.

Grupa Zdunek często gości również na łamach portalu Moto3m.pl. Aby zobaczyć wszystkie publikacje na jej temat kliknij TUTAJ

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Fot. KWP

Pomorska Policja podsumowuje akcję “Znicz 2018″

Od 31 października do 4 listopada pomorska Policja prowadziła działania pn. „Znicz 2018”. Celem akcji ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>