niedziela , Lipiec 21 2019
Strona główna / Wiadomości / Salony i serwisy / Aktualności / Topowe nowości od BMW zadebiutowały w Trójmieście – nowy SUV X7 i poliftingowa Seria 7
Premiera BMWX& i Serii 7 po liftingu z BMW Zdunek w Studiu filmowym-00742

Topowe nowości od BMW zadebiutowały w Trójmieście – nowy SUV X7 i poliftingowa Seria 7

Premiera BMWX& i Serii 7 po liftingu z BMW Zdunek w Studiu filmowym-00941BMW Zdunek zaprezentowało swoim klientom nową generację samochodów z oznaczeniem „7”. Do oferty tej marki dołącza zupełnie nowy i zarazem największy w gamie SUV’ów model X7, a także luksusowa limuzyna Serii 7 po liftingu. Premierowy pokaz miał miejsce w studiu filmowym Panika w Gdyni, a imprezę poprowadził ambasador marki BMW Zdunek – dziennikarz sportowy Mateusz Borek. 

Cyfra „siedem” jeszcze do niedawna była najwyższym oznaczeniem w gamie BMW. Pojawienie się luksusowego Coupe Serii 8 wcale jednak nie zdetronizowało modeli z oznaczeniem „7”. Ta liczba wciąż zarezerwowana jest dla najbardziej luksusowych i największych modeli.

Teraz ta rodzina powiększa się, obok limuzyny z krótkim i długim rozstawem osi, także o wielkiego przedstawiciela gatunku SUV’ów, które BMW nazywa SAV (zamiast użytkowego charakteru, promuje określenie „aktywnego wypoczynku”).

Nowe X7 charakteruzuje się imponującymi rozmiarami. Samochód ma długość 5151 mm, szerokość 2000 mm, wysokość 1805 mm i rozstaw osi 3105 mm. Produkowany jest w Stanach Zjednoczonych i projektowany był z myślą o tamtejszym rynku oraz Bliskim i Dalekim Wschodzie. W Europie prawdopodobnie nie będzie to zbyt popularny samochód.

Premiera BMWX& i Serii 7 po liftingu z BMW Zdunek w Studiu filmowym-00771

Szczególną uwagę zwraca kontrowersyjny przód – z wielkimi nerkami, charakterystycznymi dla marki BMW. Nowa linia stylistyczna producenta mocno wyróżniła ten własnie element, który szybko stał się obiektem żartów i szyderstw pod adresem BMW. Styliście „bronią się” argumentami siły, klasy i prezentacji. X7 ma tez bardzo dużą powierzchnię oszklenia całego nadwozia, a także stosunkowo duży prześwit między podłożem, a podwoziem.

Wewnątrz najważniejsza jest możliwość przewiezienia aż 7 pasażerów. Nie jest to pierwszy model BMW dla tylu pasażerów (7 miejsc oferuje też Seria 2 Gran Tourer oraz opcjonalnie X5), ale pierwszy z tak obszerną kabiną i taką ilością przestrzeni we wszystkich 3 rzędach siedzeń. Opcjonalnie samochód może być 6 osobowy w konfiguracji 2+2+2, co zapewni jeszcze więcej komfortu w II rzędzie. Składanie oraz rozkładanie wszystkich foteli odbywa się w pełni elektrycznie. Bagażnik, w zależności od ilości rozłożonych foteli, mieści od 326 do 2120 litrów.

Premiera BMWX& i Serii 7 po liftingu z BMW Zdunek w Studiu filmowym-00817

BMW X7 wyposażone jest standardowo w tapicerkę skórzaną Vernasca, 4-strefową klimatyzację automatyczną, trzyczęściowy szklany dach panoramiczny i oświetlenie ambientowe. Opcjonalnie dostępna jest m.in. 5-strefowa klimatyzacja automatyczna, pakiet Ambient Air, panoramiczny szklany dach Sky Lounge, elementy obsługi z aplikacjami szklanymi, system Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound oraz system rozrywki z tyłu Professional. Zmieniać można również charakter zewnętrzny samochodu poprzez wybór pakietów stylistycznych: Pure Excellence, pakiet sportowy M i opcje BMW Individual.

Oferta silników dostępna w chwili rozpoczęcia sprzedaży obejmuje jeden silnik benzynowy, 6-cylindrowy o mocy 340 KM (BMW X7 xDrive40i) oraz dwa silniki wysokoprężne o pojemności 3 litrów i 6-cylindrach o mocy 265 KM w BMW X7 xDrive30d oraz 400 KM w BMW X7 M50d. Wszystkie oferowane są seryjnie z 8-stopniową skrzynią Steptronic. Moc przenoszona jest na koła przez inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive.

Premiera BMWX& i Serii 7 po liftingu z BMW Zdunek w Studiu filmowym-00938

Samochód standardowo posiada także pneumatyczne zawieszenie z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Istnieje też możliwość zmiany prześwitu w zakresie 80 mm. We wszystkich modelach, oprócz BMW X7 M50d, dostępny będzie pakiet Offroad. Obejmuje on dodatkowy przycisk do wyboru czterech trybów jazdy – xSnow, xSand, xGravel i xRocks, który optymalizuje działanie wszystkich systemów, zależnie od potrzeb.

Ceny BMW X7 rozpoczynają się od 393 100 zł za model xDrive30d, 402 200 zł za benzynową odmianę xDrive40i, do 483 900 zł za topową w tej chwili wersję M50d z 400-konnym dieslem.

Odświeżone BMW Serii 7 

Premiera BMWX& i Serii 7 po liftingu z BMW Zdunek w Studiu filmowym-00774Drugim debiutantem piątkowej premiery, był odświeżony model Serii 7 – czyli najbardziej luksusowego modelu w gamie BMW.

Zmiany jakie zaszły w karoserii tego samochodu są widoczne już na pierwszy rzut oka – samochód jest dłuższy od swojego poprzednika. Zależnie od wyboru wersji „krótkiej” lub „długiej”, długość nadwozia wynosi teraz 5120 i 5260 mm, czyli o 22 mm więcej. Szerokość samochodu (1902 mm) oraz wysokość (1467 mm) pozostały bez zmian. Przeprojektowany przód samochodu jest teraz wyższy o 50 mm. Emblemat marki uległ powiększeniu, podobnie jak grill, którego wielkość (o 40% większa niż u poprzednika) staje się symbolem nowej generacji BMW. Zmiany zaszły także w tyle samochodu – trójwymiarowo uformowane lampy odświeżonego BMW serii 7 umieszczone są za czerwonymi i czarnymi kloszami, a całość łączy sześciomilimetrowa listwa świetlna umieszczona pod chromowaną wstęgą biegnącą na całej szerokości pokrywy.

Ponieważ Seria 7 to najbardziej luksusowy model BMW, projektanci przyłożyli się także do poprawy i tak juz wyśrubowanego komfortu jazdy. W nowej „Siódemce” poprawiono akustykę wnętrza poprzez lepsze wytłumienie na tylnych nadkolach, słupkach B i w tylnych wylotach pasów bezpieczeństwa. Oprócz tego zastosowano grubsze szkło w szybach bocznych i tylnej oferowane w zależności od modelu w wyposażeniu standardowym lub jako opcjonalne szyby komfortowe. Nowa jest również kierownica ze zmienionym układem przycisków oraz dodatki, jak np. indukcyjna ładowarka do telefonów komórkowych.

Premiera BMWX& i Serii 7 po liftingu z BMW Zdunek w Studiu filmowym-00850

Oferta silników w nowym BMW serii 7 obejmuje jednostki benzynowe i wysokoprężne sześcio-, ośmio-i dwunastcylindrowe oraz całkowicie nowy napęd hybrydowy plug-in.

Topowa jednostka to benzynowy silnik V12 o pojemności 6,6 l i mocy 585 KM w BMW M760Li xDrive. BMW 750i xDrive oraz w BMW 750Li xDrive wyposażone jest w nowy silnik V8 o pojemności 4,4 l i mocy zwiększonej o 80 KM do 530 KM.

BMW 745e, BMW 745Le i BMW 745 Le xDrive – to wersje hybrydowe z 6-cylidnrowym silnikiem o mocy 394 KM.

W ofercie są także silniki diesla: podstawowy 730d/730Ld i 730d xDrive o mocy 265 KM oraz 740d xDrive i BMW 740Ld xDrive o mocy 320 KM.

Wszystkie warianty modelowe spełniają teraz wymagania normy emisji spalin Euro 6d-Temp.

Ceny odświeżonego BMW Serii 7 rozpoczynają się od 420 200 zł za odmianę 730d, a cennik zamyka M760Li xDrive za 803 000 zł.

Oba nowe modele – X7 oraz Seria 7, są już dostępne w salonach BMW.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Pierwsza ładowarka sieci Greenway w Trójmieście otwarta-01155

Wypełnij ankietę i pomóż rozwijać gdyńską elektromobilność

Nowoczesne przegubowe trolejbusy, pojazdy zasilane bateriami, rowery wspomagane napędem elektrycznym, a także coraz większa ilość ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>