sobota , Sierpień 17 2019
Strona główna / Testy i prezentacje / Samochody / Toyota RAV4 2.5 Selection Pure Hybrid – nowa generacja na 25-lecie modelu
Nowa Toyota RAV4 od Toyota Walder - test Moto3m-06140

Toyota RAV4 2.5 Selection Pure Hybrid – nowa generacja na 25-lecie modelu

Nowa Toyota RAV4 od Toyota Walder - test Moto3m-06114Nowa Toyota RAV4 to nowość przez duże „N”. Producent deklaruje, że w tym modelu praktycznie wszystko jest nowe – mamy więc nowy napęd hybrydowy, nową płytę podłogową, a nawet nowy styl. Czy najświeższe wydanie kultowego już, kompaktowego SUV’a od Toyoty to ewolucja czy rewolucja? 

RAV4 to prekursor tego typu samochodów. Pierwsza generacja pojawiła się na rynku w 1994 roku i była niedużym SUV’em, ale z aspiracjami do grona samochodów o bardziej zaawansowanych możliwościach terenowych. Po 25 latach od tamtego momentu, na rynku debiutuje nowe wydanie, które zaczyna podążać, wydaje się, w innym kierunku.

Stylistyczna rewolucja

Nowe RAV4 zaprojektowane na płycie podłogowej TNGA w wydłużone wersji K, bazuje na najlepszych rozwiązaniach, które obecnie ma Toyota. Jest to ta sama platforma, która posłużyła takim modelom jak Camry czy nowy Lexus ES. – a już to jest świetną rekomendacją. Również język stylistyczne jest czymś, czego do tej pory w RAV4 nie było.

Nowa Toyota RAV4 od Toyota Walder - test Moto3m-06130

Ostre linie i powtarzający się motyw ośmiokąta to dla Toyoty coś nowego. Jak to zwykle bywa, w takich sytuacjach pojawiły się szybko negatywne komentarze o za dużym upodobnieniu się Toyoty do swoich rywali i zanikaniu dotychczasowego DNA tej marki.

Subiektywnie jednak oceniając, efekt jest bardzo zadowalający. RAV4 wygląda efektownie i nowocześnie – na miarę swoich czasów. Nie bez znaczenia jest również to, że wizualnie przywodzi na myśl samochody o bardziej zaawansowanych możliwościach terenowych, niż ma to miejsce w rzeczywistości.

Nowe RAV4 ma 460 cm długości, czyli mniej więcej tyle samo co poprzednik, ale rozstaw osi powiększono o 3 cm, a szerokość o 1 cm. Zaowocowało to większa ilością miejsca w kabinie oraz bagażniku, który teraz ma 580 litrów pojemności i dodatkowy, obszerny schowek pod podłogą.

Wygodnie, przestronnie i trochę sportowo 

Inny charakter aktualnej RAV4, objawia się również we wnętrzu. Toyota postawiła na bardziej sportowy styl. Kierowca siedzi w wygodnym, dobrze trzymającym ciało fotelu, obudowany masywnym kokpitem dookoła siebie. W tym stylu zbudowano również miejsce pasażera obok, a tylna kanapa sugeruje, że najlepiej, aby siedziały tam dwie osoby, środkowe miejsce zostawiając na naprawdę awaryjne sytuacje.

Nowa Toyota RAV4 od Toyota Walder - test Moto3m-06209

Wykończenie kabiny nie wzbudza zastrzeżeń, podobnie jak ilość miejsca wewnątrz. Można mieć zastrzeżenia do nie najwyższej jakości obrazu z kamery cofania, albo braku wyświetlacza przeziernego, ale są to drobiazgi,które biorąc pod uwagę gusta klientów Toyoty nie mają pierwszoplanowego znaczenia.

Napęd konwencjonalny lub hybrydowy

Nowa Toyota RAV4 od Toyota Walder - test Moto3m-06117Nowa Toyota RAV4 oferowana jest w dwóch wersjach napędowych. Tradycyjny napęd stanowi benzynowy silnik 2.0 o mocy 173 KM, który może być sparowany ze skrzynią manualną, 6-biegową lub bezstopniowym automatem CVT oraz napędem przednim lub na wszystkie 4 koła.

Drugim, bardziej zaawansowanym napędem jest jednostka hybrydowa – 2.5 litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 176 KM sparowany jest z silnikiem elektrycznym o mocy 88 KW.

Ta wersja występuje tylko w połączeniu z bezstopniową skrzynią CVT. I chociaż samo działanie skrzyni nie wzbudza żadnych zastrzeżeń, o tyle trzeba się przyzwyczaić do jej charakterystyki pracy – działa ona z wyraźnym opóźnieniem i powoduje charakterystyczne dla hybryd wycie silnika, które jest jednostajne także podczas przyspieszania.

Napęd w testowanej wersji, przekazywany był na przednią oś. Od lutego w ofercie pojawi się także wersja 4-napędowa. Za przekazanie mocy na tył, będzie w niej odpowiadał dodatkowy, elektryczny silnik. Moc całościowa takiego układu wyniesie o 4 KM więcej, niż w wersji przednionapędowej, czyli 222 KM.

Prędkość maksymalna samochodu w wersji hybrydowej ograniczona jest do 180 km/h, a czas potrzebny na przyspieszenie od 0 do 100 km/h to 8.4 sekundy.

Nowa Toyota RAV4 od Toyota Walder - test Moto3m-06232

Tabela danych technicznych

Tabela danych technicznych

NAPĘD
Silnik: typ/pojemność/cylindry/zawory – benz./2487/R4/16
Moc maksymalna (KM/obr./min) – 176/5700
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) – 221/3600-5200

+

Silnik: typ – elektryczny
Moc maksymalna (KW) – 88
Maksymalny moment obrotowy (Nm) – 202

Łączna moc systemowa KM: 218
Skrzynia biegów/napęd – aut. 8/przedni lub 4×4

OSIĄGI
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) – 8.4
Prędkość maksymalna (km/h) – 180

WYMIARY I MASA
Dł./szer./wys. (mm) – 4600/1855/1685
Masa własna/ładowność (kg) – 1590/545

Cena – 109 900 zł (testowany egzemplarz: 159 900 zł)

Naszym zdaniem

Nowa Toyota RAV4 od Toyota Walder - test Moto3m-06218Toyota RAV4 to bardzo poprawny samochód. Skonstruowany, prowadzący się i zachowujący dokładnie tak, jak oczekuje tego jego nabywcy. Można powiedzieć samochód perfekcyjny – tylko jego perfekcjonizm objawia się…. nudą.

Trudno jest się w tym samochodzie do czegokolwiek istotnego przyczepić, ale równocześnie nic nie wzbudza takich emocji, aby rozpisywać się na jego temat.

RAV4 to doskonałe narzędzie, które sprawdza się w swojej roli. Jest nowoczesny, wygodny i ma niepodważalne walory użytkowe. Jeśli szukasz właśnie tego – to samochód dla Ciebie.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

BMW X4 M Competition w BMW Zdunek Gdynia-04968

Nowe BMW X4 M Competition w BMW Zdunek Gdynia

Najdynamiczniej rozwijający się segment rynku – czyli wszelkiego rodzaju SUV’y – ma coraz więcej do ...

2 Komentarze

  1. Poprzednie generację jakoś bardziej mi podchodziły

  2. Każda generacja rav4 jest udana, świadczy o tym zainteresowanie ludzi, nawet na ulicach widać coraz więcej tych wersji hybrydowych. Bryla nowej rav4 jest fajna.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>