Strona główna / Wiadomości / Salony i serwisy / Aktualności / [Wideo] BMW Zdunek iPerfromance Ride – czyli elektryzujący Road Tour z BMW
BMWi Road Tour z BMW Zdunek-1570465

[Wideo] BMW Zdunek iPerfromance Ride – czyli elektryzujący Road Tour z BMW

BMWi Road Tour z BMW Zdunek-1570383Poszukiwanie nowych klientów, a także przekonywanie ich do zakupu swoich samochodów, to podstawa w funkcjonowaniu każdego salonu sprzedaży. Stosunkowo nowym i coraz popularniejszym trendem w tej branży, także w Trójmieście, jest organizowanie tak zwanych “Road Tour”. Są to aktywne jazdy próbne dla grupy klientów, którzy przesiadają się pomiędzy kilkoma samochodami, pokonując lokalną trasę, umożliwiającą poznanie i porównanie samochodów w faktycznych warunkach drogowych. Do grona organizatorów tego rodzaju wydarzenia dołączył dealer BMW i MINI Zdunek, który zaprosił swoich klientów do zapoznania się z najnowszą flotą pojazdów elektrycznych i hybrydowych producenta z Monachium.  

Po raz pierwszy, uczestnicząc w tego rodzaju imprezie, mieliśmy okazję wziąć udział w rywalizacji pomiędzy kierowcami poszczególnych samochodów, w kategorii… najoszczędniejszej jazdy. Zazwyczaj, w tego rodzaju wydarzeniach uczestnikom zależy na wykorzystaniu do maksimum mocy i przyczepności testowanych samochodów. Tym razem, dobór świadomych produktu klientów sprawił, że BMW Zdunek iPerfromance Ride przybrało kształt zawodów na jak najoszczędniejszą jazdę, która w tym przypadku przekładała się na maksymalne wykorzystanie energii elektrycznej.

Flota samochodów o takim napędzie w marce BMW mocno ewoluowała i obejmuje obecnie już siedem modeli.

Podczas wydarzenia klienci mogli skorzystać z jazdy testowej w pełni elektrycznym modelem i3. Udostępniony egzemplarz doposażony był w tak zwany Range Extender, czyli dodatkowy silnik spalinowy, który w awaryjnej sytuacji, gdy akumulatory zostaną całkowicie rozładowane, zapewnia dalszą mobilność samochodu. Ku zaskoczeniu wszystkich uczestników, i3 pokonało 180 kilometrową trasę korzystając tylko z silnika elektrycznego. Umiejętne wykorzystywanie ukształtowania terenu pozwoliło doładowywać akumulatory przy każdym zjeździe ze wzniesienia oraz podczas jazdy bez wciskania pedału gazu. Dodatkowym zaskoczeniem była również bardzo dobra dynamika jazdy tego miejskiego i niedużego pojazdu.

Zobacz więcej: Nasz test BMW i3

Ponadto we flocie udostępnionej przez BMW Zdunek znalazły się tradycyjne, dobrze znane limuzyny, ale oczywiście w wersjach hybrydowych. Seria 3 oznaczona symbolem 330e, Seria 5 – 530e oraz topowa Seria 7 w wersji 740Le – z wydłużonym rozstawem osi.

Ostatni z wymienionych samochodów bez wątpienia robił największe wrażenie. Luksusowa limuzyna, była również najszybszym samochodem w stawce. Mimo 4-cylindrowego silnika o pojemności 2 litrów z serii BMW EfficientDynamics oferuje on moc 190 kW (258 KM) i moment obrotowy 400 Nm. Wystarcza to do osiągnięcia przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 5,5 – 5,4 s (w wersji xDrive: 5,3 s). W połączeniu z silnikiem elektrycznym całościowa moc tego napędu wynosi 326 KM. Bazowa cena “siódemki” w wersji hybrydowej rozpoczyna się od 452 200 zł.

BMWi Road Tour z BMW Zdunek-1570506

Mniejsze w stawce limuzyny – czyli 530e oraz 330e posiadają te same 2-litrowe, spalinowe jednostki napędowe o mocy 184 KM oraz silnik elektryczny o ekwiwalencie 88 KM. Łączna moc takiego zespołu napędowego to 252 KM i 420 Nm. Ceny 330e rozpoczynają się od 171 000 zł, a 530e od 242 900 zł.

W kolumnie samochodów znalazł się również duży SUV X5 w wersji 40e. Sercem jej napędu jest 2-litrowy, doładowany silnik o mocy 245 KM, wspomagany przez 113-konny motor elektryczny. Sumaryczna moc takiego układu wynosi 313 KM. Cena tej wersji rozpoczyna się od 329 500 zł.

Najmniejszymi pojazdami w stawce były 225xe oraz MINI Cooper S E Countryman. Oba modele w hybrydowych wersjach korzystają z 1,5-litrowego, 3-cylindrowego silnika o mocy 136 KM i wspomagającej jednostki elektrycznej o ekwiwalencie mocy 88 KM. Łącznie taki układ generuje 224 KM i 385 Nm. Atutem BMW jest niewątpliwie atrakcyjna cena od 157 800 zł. MINI Countryman jest tańsze, jego cennik rozpoczyna się od 147 000 zł.

BMWi Road Tour z BMW Zdunek-1570571Przewagą wszystkich zaprezentowanych samochodów nad konkurencją jest możliwość ich doładowywania z gniazdka, czyli tak zwane rozwiązanie Plug-In. Większość modeli jest w stanie, na w pełni naładowanych bateriach, przejechać od około 35 do nawet nieco ponad 50 km. Tym samym codzienne dojazdy do pracy, na zakupy, albo lokalne podróże mogą odbywać się całkowicie bezemisyjnie – bez zużywania paliwa. Jazda takimi hybrydami wymaga jednak cierpliwości i umiejętności. Trzeba też pamiętać, że napęd elektryczny może być wykorzystywany do bezemisyjnej jazdy z prędkością do 140 km/h.

Czas ładowania akumulatorów z typowego, domowego gniazdka to średnio około 8 godzin. W przypadku wykorzystania szybkich ładowarek dostępnych w niektórych centrach handlowych, albo na stacjach benzynowych czas ten można skrócić do 2 h.

Akumulatory w hybrydach BMW i MINI doładowywane są także podczas bezwładnej jazdy, np. z górki oraz w trakcie hamowania.

Klienci, którzy skorzystali z zaproszenia i wzięli udział w BMW Zdunek iPerfromance Ride chwalili wydajność i efektywność jazdy nowymi modelami, także porównując je do obecnie posiadanych hybryd innych marek.

Uczeń przerósł nauczyciela, czyli w tym przypadku Toyotę – podsumował jeden z uczestników.

BMWi Road Tour z BMW Zdunek-1570528

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

eBike BMW w Olsztynie -09647

BMW Cruise e-Bike – czyli rower z elektrycznym napędem wspomagającym

Napęd hybrydowy w samochodzie nie jest już nowością, ale w rowerze? Takie rozwiązanie nie jest ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>