środa , 17 sierpnia 2022
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Baner_Cupra_Plichta_marzec_2022
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Baner_Cupra_Plichta_marzec_2022
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Nyar_2022_Volvo_Plichta_750x200_S90
Nyar_2022_Volvo_Plichta_750x200_S90
moto3m_KIA_750x200
previous arrow
next arrow

13 lat i 187 000 km przebiegu, tyle średnio mają samochody w Gdańsku

Internetowa porównywarka ubezpieczeń OC/AC mfind.pl przeprowadziła analizę ilu letnie samochody i z jakim przebiegiem jeżdżą w największych polskich miastach. Średnie roczniki i przebiegi wyliczono na podstawie danych samochodów z ponad 150 tys. kalkulacji wykonanych w kalkulatorze OC/AC mfind.

Z analizy kalkulacji wykonanych w kalkulatorze OC/AC mfind wynika, że zdecydowanie najmłodsze samochody z niskim przebiegiem poruszają się po stolicy. W Warszawie, ubezpieczane za pośrednictwem porównywarki ubezpieczeń mfind pojazdy, mają średnio po 12 lat i 163 000 przejechanych kilometrów na liczniku. Nieco starsze auta odnajdziemy w Kielcach, Katowicach, Krakowie, Poznaniu i Gdańsku. Stosunkowo niskimi przebiegami mogą się pochwalić kierowcy aut z Poznania, Katowic, Rzeszowa, Krakowa i Bydgoszczy.

Fot. mfind.pl
Fot. mfind.pl

Zdecydowanie największy przebieg mają pojazdy ubezpieczane w Szczecinie – to jedyne miejsce, gdzie średnia deklarowanych przejechanych kilometrów przekracza 200 tys. Sporo na liczniku mają również samochody w Gorzowie Wielkopolskim i Lublinie – ponad 190 tys. km.

– Z naszej analizy wynika, że po Polsce jeżdżą głównie starsze, kilkunastoletnie auta ze sporym przebiegiem – komentuje Bartosz Salwiński, współzałożyciel porównywarki OC/AC mfind.pl. – Takie samochody często są w gorszym stanie technicznym i nie mają nowoczesnych zabezpieczeń, takich jak np. kurtyny powietrzne czy wspomaganie kierowcy w sytuacji zagrożenia. Ma to wpływ m.in. na dużą i ciągle rosnącą liczbę wypadków na drogach oraz zatrważającą liczbę ofiar śmiertelnych tych kolizji. Taki stan rzeczy jest jedną z przyczyn wzrostu cen OC, ponieważ ubezpieczyciele wyliczają ryzyko w dużej mierze na podstawie statystyk wypadkowych – wyjaśnia Salwiński.

Źródło: mfind.pl

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Kolor ma znaczenie – BMW M3 Competition w kolorze Signal Green z gamy BMW Individual

Wariackie osiągi mogą być wyrażone przez głośny wydech, efektowne felgi, zestaw spojlerów lub… kolor. BMW …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.