Trochę sarkastycznie można napisać, że Alfa Romeo ma rozmach! Równocześnie odświeżyła ponad połowę swojej oferty rynkowej. Do gdyńskiego salonu tej marki przyjechały polifttingowe egzemplarze modeli Giulia i Stelvio. W ofercie jest jeszcze zupełnie nowe Tonale i to niestety wszystko co na ten moment oferuje ta legendarna marka.
Nowy wygląd
Wyróżniająca się na przedniej części nowych wersji Giulii i Stelvio osłona chłodnicy, na której umieszczone jest logo, oraz dolne wloty powietrza mają unikalne wykończenie, które stanowi współczesną interpretację słynnego i niepowtarzalnego grilla „Trilobo”. Główną nowość przedniej części samochodu stanowią reflektory: od dziś w obu modelach debiutują reflektory adaptacyjne (matrycowe) „3+3” z nową matrycą Full-LED. Podkreślają one zarówno pokrewieństwo z Tonale, jak i przywodzą na myśl jedną ze słynnych cech stylistycznych marki, która została wprowadzona przez kultową Alfę Romeo SZ Zagato oraz samochód koncepcyjny Alfa Romeo Proteo. Unikalną linię przodu nowych wersji Giulii i Stelvio tworzą trzy moduły zawierające światła dzienne oraz dynamiczne kierunkowskazy. Odświeżona Giulia ma nowe tylne światła ze szkła z przezroczystym wykończeniem, podczas gdy te w nowym Stelvio są z przydymionego szkła z błyszczącym czarnym wykończeniem.
Nowy w pełni cyfrowy wyświetlacz zegarów
Do najbardziej charakterystycznych elementów nowego modelu można zaliczyć cyfrowy wyświetlacz zegarów o historycznym „teleskopowym” kształcie. Obejmuje on nowy, w pełni cyfrowy ekran TFT o przekątnej 12,3″, umożliwiający dostęp do wszystkich danych samochodu i ustawień trybu autonomicznej jazdy. Zestaw wskaźników można przekonfigurować według własnych preferencji, wykorzystując trzy dostępne konfiguracje: Evolved, Relax i Heritage. Evolved reprezentuje przyszłość designu Alfy Romeo i wykorzystuje centralny obszar ekranu, zachowując na swoim miejscu dwa boczne zegary. Relax koncentruje się na komforcie, nie podaje szczegółowych informacji o samochodzie i nie ma dwóch zegarów. Wreszcie Heritage inspirowany jest kultowymi modelami marki z lat 60. i 70., z charakterystycznymi detalami, takimi jak odwrócone cyfry na końcu prędkościomierza.
Lekkość i zwinność
Na sportowe zachowanie Giulii i Stelvio ma wpływ szerokie zastosowanie ultralekkich materiałów, takich jak aluminium, z którego wykonano np. blok silnika i włókno węglowe, użyte do wykonania wału napędowego.
Nowe Giulia i Stelvio są zgodne z nową logiką gamy wprowadzoną wraz z Alfą Romeo Tonale, dzięki której konfiguracja samochodu przez klienta jest jeszcze łatwiejsza. W istocie, dostępne są dwa główne poziomy wyposażenia – Super i Ti-, oba z jasno zdefiniowaną specyfikacją techniczną.
Silnikowo nowością jest jednostka diesla o mocy 160 KM z napędem na tylne koła. Dopełnieniem są silniki benzynowe o mocy 280 KM i diesel o mocy 210 KM z napędem integralnym. Na szczycie gamy znajdzie się wyczynowa wersja Quadrifoglio.