Nowe odmiany limuzyny Giulia od Alfa Romeo trafiły dzisiaj do Centrum Motoryzacyjnego Auto Plus. Obok supersportowej wersji Quadrifoglio z silnikiem 2.9 V6 o mocy 510 KM, w gdańskim salonie tej włoskiej marki zaparkowała również nowa wersja Veloce, czyli po włosku „szybka”.
Logo Veloce na karoserii Alfy pojawiło się po raz pierwszy w 1962 roku. Oznaczono w ten sposób wyposażoną w silnik z doładowaniem Giulie Spider.
Współczesna Giulia Veloce wyróżnia się takimi detalami jak przedni zderzak z większym wlotem powietrza z wyeksponowanym trilobo Alfy Romeo. Tylny wyposażony w dyfuzor i dwie chromowane końcówki wydechu. Ciemnymi, błyszczącymi obramowaniami szyb bocznych oraz bi-ksenonowymi reflektorami. We wnętrzu zmiany ograniczyły się do kierownicy ze zintegrowanym przyciskiem uruchamiania silnika oraz sportowymi fotelami z tapicerką z perforowanej skóry, które oferowane są w trzech kolorach: czarnym, czerwonym i brązowym.
Pod maską wersji Veloce znaleźć może się jeden z dwóch silników – diesel 2.2 o mocy 210 koni lub benzynowa odmiana 2.0 Turbo generująca 280 koni mechanicznych. Oba silniki współpracują seryjnie z 8‑biegową automatyczną przekładnię ZF nowej generacji.
Giulia w wersji Veloce to pierwszy samochód Alfa Romeo wyposażony w zupełnie nowy system Q4. Napęd na wszystkie koła zaprojektowano w taki sposób, aby zapewnić maksymalne osiągi, najniższe zużycie paliwa oraz najwyższe bezpieczeństwo. System Q4 stale monitoruje warunki na drodze i dostosowuje się do stylu jazdy. Zapobiega to utracie przyczepności rozdzielając idealny moment napędowy pomiędzy przednią i tylną oś.
Ceny modelu Veloce z silnikiem wysokoprężnym osiągającym maksymalnie 235 km/h (0-100 km/h w 6.8 sek.) rozpoczynają się od 189 600 zł. Odmiana z silnikiem benzynowym (v-max: 240 km/h, 0-100 km/h w 5.2 sek.) to wydatek minimum 194 800 zł.
Dla kogo te osiągi okażą się nie wystarczające pozostaje topowa odmiana Quadrifoglio.
Ten supersportowy samochód „ubrany” w karoserię rodzinnej limuzyny zdetronizował na niemieckim torze Nurburgring swoich konkurentów, a także przedstawicieli gatunku stricte sportowych samochodów. Giulia QV na pokonanie niemal 21-kilometrowej pętli potrzebowała zaledwie 7 minut i 32 sekund.
Zobacz również: Alfa-Romeo Giulia Quadrifoglio z sercem od Ferrari
Dokonała tego dzięki silnikowi w konstruowaniu którego uczestniczyli inżynierowie Ferrari. Ma on pojemność 2.9 litra, posiada 6 cylindrów w układzie widlastym, a dzięki dwóm turbosprężarkom uzyskuje moc aż 510 koni mechanicznych.
Osiągi jak na tego typu samochód są powalające. Pierwsza setka w 3.9 sekundy, a prędkość maksymalna 307 km/h.
Jako potwierdzenie możliwości wykorzystania potencjału tego napędu najlepiej niech posłuży wspomniany wynik w „zielonym piekle”, który okazał się lepszy np. od Mercedesa AMG GT S.
Bazowa cena Quadrifoglio to 359 000 zł za wersję z manualną skrzynią biegów oraz 369 000 zł za odmianę z automatem.
Oba nowe modele Giulii dostępne są aktualnie w Auto Plus do natychmiastowego odbioru.
Wreszcie! Szkoda że nie Torsen. Trzeba się będzie przejść i pomacać. Ciekawe czy mają benzyne (280hp) do testów. Ciekawe dlaczego nie ma recenzji tego samochodu na znanych i lubianych kanałach youtube.