Na początku przyszłego roku BMW Zdunek uruchomi swój nowy, flagowy salon w Gdańsku. Jego otwarcie poprzedza kampania reklamowa, w którą zaangażowany jest między innymi prezenter sportowy Mateusz Borek. Kolejnym elementem jest reklama w postaci muralu, który powstał na elewacji jednego z bloków w Gdańsku Wrzeszczu. Malowidło znajduje się przy ulicy Stanisława Wyspiańskiego 25.
Ustawa krajobrazowa wprowadzona w Gdańsku obowiązuje od 2 kwietnia 2018 r. Jej celem było wzmocnienie ochrony krajobrazu oraz ładu przestrzennego na obszarze miasta. Ograniczyła ona tym samym obecność nośników reklamowych, takich jak np. bilbordy. Nie dotyczy ona jednak murali, jako dzieł artystycznych.
Otwarcie nowego salonu będzie wielkim wydarzeniem w historii Grupy Zdunek. Przygotowujemy się do tego momentu od wielu miesięcy, a jednym z kluczowych elementów kampanii reklamowej poprzedzającej uruchomienie, jest mural prezentujący BMW M4 – informuje Agnieszka Moczyńska, Dyrektor ds. Marketingu Grupy Zdunek. Obiekt, w którym znajdą się przedstawicielstwa BMW i MINI otwarty zostanie w przyszłym roku. Mural zobaczyć będzie można przez czas 4 miesięcy – dodaje.
Po oddaniu do użytku całego obiektu, znajdzie się w nim 5 stref ekspozycyjnych. Dotychczas funkcjonujący salon zaadoptowany zostanie w całości na potrzeby BMW Motorrad – czyli motocyklowej dywizji marki. Będzie on miał około 500 m² powierzchni, a wystrój wnętrza częściowo będzie w stylu Heritage – czyli z postarzałymi meblami i dywanami. Po drugiej stronie kompleksu znajdą się salony samochodowe. Będzie to najnowszy tego typu obiekt w Europie, budowany według aktualnych standardów marki.
Ekspozycja samochodów będzie miała charakter wyspowy, czyli każdy samochód będzie indywidualnym obiektem wystawowym. Ponadto, w kompleksie znajdzie się odrębny salon BMW M, będący drugim tego typu w Europie, salon samochodów luksusowych GKL (przyp. red: Seria, 7, Seria 8 oraz X7) oraz przedstawicielstwo MINI – mówi Tadeusz Zdunek, Prezes Grupy Zdunek.