Największy w Polsce serwis ogłoszeniowy z samochodami na sprzedaż – Otomoto.pl wyłonił w plebiscycie „Samochód Internetowy Roku” najczęściej poszukiwane samochody przez polskich internautów. Tegoroczny zwycięzca zdeklasował lidera z ubiegłych lat.
Otomoto.pl przeanalizowało jakich samochodów, o konkretnych parametrach szukają najczęściej użytkownicy serwisu. Okazało się, że w 2015 roku Polacy korzystający z tego portalu najczęściej w wyszukiwarce wybierali Audi A4.
Otomoto.pl przeanalizowało zachowania internautów i opublikowało ciekawe wnioski. Oto trzy najczęściej poszukiwane samochody z drugiej ręki w 2015 roku:

1. Audi A4
– 14 433 759 wyszukiwań
– najczęściej poszukiwana wersja silnikowa: diesel (47% wyszukiwań)
– najczęściej poszukiwana wersja nadwoziowa: sedan (57% wyszukiwań)
– najczęściej poszukiwany zakres cenowy: do 20 tys. zł (51% wyszukiwań) (pomiędzy 10 a 20 tys. zł 34% wyszukiwań)
– najczęściej poszukiwany model: generacja B6 z lat 2000-2004
– kto najczęściej poszukuje tego samochodu: ludzie do 25 roku życia (45%) oraz pomiędzy 26-35 rokiem życia (23%)
– 51% zainteresowanych A4 to mieszkańcy miejscowości poniżej 20 000 mieszkańców, z czego 36% to mieszkańcy wsi.

2.Volkswagen Passat
– 13 851 195 wyszukiwań
– najczęściej poszukiwana wersja silnikowa: diesel (58% wyszukiwań)
– najczęściej poszukiwana wersja nadwoziowa: sedan (51% wyszukiwań)
– najczęściej poszukiwany zakres cenowy: do 20 tys. zł (60% wyszukiwań)
– kto najczęściej poszukuje tego samochodu: ludzie do 35 roku życia (51%) oraz pomiędzy 36-45 rokiem życia (24%)
– 22% zainteresowanych Passatem to mieszkańcy dużych miast, powyżej 200 000 mieszkańców, 28% to mieszkańcy wsi.

3.Volkswagen Golf
– 13 743 424 wyszukiwań
– najczęściej poszukiwana wersja silnikowa: benzynowa (41% wyszukiwań)
– najczęściej poszukiwany zakres cenowy: do 10 tys. zł (41% wyszukiwań)
– najczęściej poszukiwany model: z lat 1997-2003 (generacja IV)
– kto najczęściej poszukuje tego samochodu: ludzie do 35 roku życia (66%)
– 34% zainteresowanych Golfami to mieszkańcy wsi, 15% to mieszkańcy największych aglomeracji (powyżej 500 000 mieszkańców).

Ponadto, z raportu Otomoto, dowiedzieć można się, że Polacy w tym serwisie najczęściej poszukują samochodów marki Volkswagen i trwa to już od wielu lat. Auta te stanowią aż 11% ogółu wszystkich wyszukiwań w 2015 roku na otomoto.pl. Nabywcy zwracają też baczną uwagę na wyposażenie: 29% z nich wymaga by samochód posiadał klimatyzację, a 9% oczekuje skórzanej tapicerki. Dowiadujemy się też, że aż 74% poszukujących samochodu na otomoto zaznaczyło opcję „pochodzenie krajowe”.

Czarny kolor nadwozia jest ważny dla 28% poszukujących. A najczęściej wybieranym przedziałem cenowym jest kwota do 15 tys. zł (46% wyszukiwań).
Okazuje się, że duże znaczenie ma też pora roku. Najwięcej zapytań serwis Otomoto notuje w okresie od kwietnia do czerwca.

*Dane pochodzą z raportu serwisu Otomoto.pl oraz statystyk TNS Polska.