piątek , Styczeń 24 2020
Strona główna / Testy i prezentacje / Samochody / Audi TT RS – mały sportowiec z Ingolstadt w najwyższej formie

Audi TT RS – mały sportowiec z Ingolstadt w najwyższej formie

Pierwsza generacja Audi TT szokowała swoją stylistyką. Małe i krągłe dwudrzwiowe nadwozie skrywało mocne silniki i… cztery miejsca dla pasażerów. W przeciwieństwie do konkurencji, sportowe Audi za wszelką cenę chciało uchodzić za samochód 4-osobowy. Styl pierwowzoru i wspomniane cechy przetrwały do dzisiaj. Dzięki firmie KPR Cars mieliśmy okazję przetestować dla Was Audi TT III generacji w najmocniejszej wersji RS. Co jednak najważniejsze, prezentowany egzemplarz przetestować może każdy chętny… pod warunkiem wydania kilkuset złotych. 

Krótko i długo terminowy wynajem samochodów staje się popularną metodą zarówno zarabiania na nich, jak i oferowania ich w formie rozrywki. Taką możliwość oferuje firma KPR Cars z Gdańska, która w ofercie posiada kilka sportowych samochodów do wynajęcia. Wśród nich jest prezentowane Audi TT RS.

Nie jest tajemnicą, że ten model nie został stworzony do jakichkolwiek praktycznych zastosowań. Podobnie wygląda to w przypadku najmu – ktoś, kto ma ochotę pojeździć tym samochodem nie wybiera go w celach użytkowych, lecz chęci zabawy. A tą TT RS oferuje na najwyższym, motoryzacyjnym poziomie.

W cenie od 400 złotych netto za wynajem na 6 godzin, poprzez 600 zł za 12 godzin i 800 zł za dobę korzystać można z możliwości jakie daje to sportowe coupe z Ingolstadt. Ograniczeniem jest przebieg, który wynosi 300 kilometrów na dobę. Najemcy muszę się też liczyć z udziałem własnym w szkodzie w wysokości do 10 000 zł i koniecznością zatankowania samochodu do stanu takiego, jak w momencie wynajmu. Oczywiście niedopuszczalne jest palenie w samochodzie, a także używanie go w imprezach sportowych.

Egzemplarz użytkowany przez wypożyczalnię KPR Cars w niebieskim kolorze to wersja z zamkniętym nadwoziem, z 2.5 litrowym, benzynowym silnikiem TFSI o mocy 400 koni mechanicznych.

Ci, którzy chcą się nim przejechać, poza rewelacyjnymi osiągami, muszą się liczyć z niskim komfortem jazdy. Twardo zestrojone zawieszenie, duża moc i prowokacyjny charakter samochodu nie sprzyjają błogiej podróży. TT RS jest typowym ścigantem. Samochód najlepiej czuje się w trybie autostradowym i sprincie spod świateł.

Silnik umieszczony z przodu i waga blisko 1.5 tony sprawiają, że TT nie jest tak wspaniałe i intuicyjne podczas szybkiego pokonywania zakrętów jak konkurent spod znaku Porsche (718 Cayman), ale bez wątpienia dostarcza sporo frajdy.

W obecnych warunkach pogodowych, trzeba liczyć się z tym, ze trakcja, mimo napędu na 4 koła, potrafi zaskoczyć. Na szczęście dla mniej doświadczonych kierowców, ale niestety dla tych, których umiejętności pozwalają to wykorzystać, system napędu foruje przednią oś i w krytycznej sytuacji samochód wpada w poślizg podsterowny. Sprowokowanie go do uślizgu tyłu wymaga umiejętności i dużo pracy prawej stopy oraz rąk na kierownicy.

Ciekawie rozwiązano funkcjonalność wnętrza. W przeciwieństwie do innych modeli Audi, w TT RS nie ma centralnego, dużego wyświetlacza na środkowej konsoli. Wszystkie funkcje zgromadzone są na ekranie przed kierowcą. Sprawia to, że system jest mało intuicyjny, a korzystanie z niego w czasie jazdy, wbrew pozorom, bardziej rozkojarza niż z dużym wyświetlaczem centralnym.

Sterowanie klimatyzacją, a także podgrzewaniem foteli odbywa się z kolei przyciskami umieszczonymi w kratkach wentylacyjnych. To jednak jeszcze nie koniec niespodzianek.

Najciekawszym elementem, który nieczęsto spotyka się w samochodach, jest ostrzeżenie o możliwości zrobienia krzywdy… pasażerom tylnych foteli. Samo określenie ich jako fotele może już budzić kontrowersje, a bardziej adekwatne było słowo „stołki”. Są one ciasne, niewygodne, mają pionowe oparcia i całkowity brak przestrzeni nad głową dla kogoś kto ma więcej niż 140 cm wzrostu. Nisko poprowadzona linia tylnego okna powoduje, że zamykając klapę można ją rozbić o głowę tych, którzy mieli nieszczęście tam usiąść.

Tabela danych technicznych

Tabela danych technicznych

NAPĘD
Silnik: typ/pojemność/cylindry/zawory – benz./2480/R5/20
Moc maksymalna (KM/obr./min) – 400/5850
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) – 480/1700-5850
Skrzynia biegów/napęd – aut. 7/4×4

OSIĄGI
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) – 3.7
Prędkość maksymalna (km/h) – 250

WYMIARY I MASA
Dł./szer./wys. (mm) – 4191/1832/1344
Masa własna/ładowność (kg) – 1440/400

Cena – używane od ok. 230 000 zł do 350 000 zł (wynajem w KPR Cars: na 6h 400 zł, 12h: 600 zł, doba: 800 zł, weekend pt-pn: 2000 zł, pt-nd lub sb-pn: 1400 zł, tydzień: 4500 zł, podane ceny najmu są wartością netto)

Naszym zdaniem

Wynajem samochodów staje się obecnie bardzo popularny. To taka potrzeba konsumpcji, ale bez konieczności długoterminowego zobowiązania w formie kredytu czy leasingu, a do tego dostępna także dla mniej zamożnych kierowców.

Wynajmując tego typu samochód trzeba liczyć się z koniecznością poniesienia konsekwencji finansowych do 10 000 zł w razie jakiejś szkody. Kosztem użytkownika jest także – inaczej niż w przypadku wynajmu samochodów na minuty – paliwo.

Prezentowane Audi TT RS pozwala poczuć ducha prawdziwie sportowych samochodów o najwyższych osiągach. Brak oznaczeń i oklejeń na samochodzie może być także argumentem do wynajęcia go w celach reklamowych i fotograficznych.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Alfa Romeo Stelvio 2.2 diesel AT8 – takiej Alfy jeszcze nie było

Alfa Romeo to jedna z tych marek, która wywołuje prawdziwe, motoryzacyjne emocje. Stety czy niestety, ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *