czwartek , 5 grudnia 2024
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

“Auta idealne dla rodziców z dziećmi” – Subaru Zdanowicz i sklep Mama i ja na rzecz bezpieczeństwa

Dealer Subaru Zdanowicz w ostatnim czasie stał się bardzo aktywny w Trójmieście. W dniach 7-8 października jedyny na Pomorzu, autoryzowany przedstawiciel tej japońskiej marki, uczestniczył w akcji promocyjnej w gdańskim sklepie Mama i Ja, oferującym akcesoria dziecięce. Ekspozycja samochodów, jazdy testowe modelem Outback, prezentacja systemów bezpieczeństwa, ale także porady dotyczące przewożenia dzieci. To główne atrakcje jakie przygotowali organizatorzy. 

Subaru bardzo mocno stawia na bezpieczeństwo. Kiedyś ten producent kojarzony był przede wszystkim z motorsportem, teraz główną cechą produktową staje się bezpieczeństwo czynne i bierne.

Działa to dwutorowo – z jednej strony edukacja i prewencja, z drugiej konstrukcja samochodu, która maksymalnie zwiększa szanse na przeżycie kolizji.

Nasza marka mocno inwestuje w bezpieczeństwo. To między innymi takie rozwiązania jak pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie, budowa chroniąca kabinę pasażerską, silniki w układzie bokser, które zapobiegają obrażeniom pasażerów czy też projekt wnętrza podyktowany eliminowaniu obrażeń podudzi. To także działania edukacyjne, szkolenia dla klientów, którzy użytkują nasze samochody oraz nowoczesne systemy, które ostrzegają przed zagrożeniem i pomagają go uniknąć – opowiada Michał Ratowski, Doradca Klienta w Subaru Zdanowicz.

Oczy samochodu – EyeSight

Jednym z rozwiązań, które stosowane jest obecnie w każdym modelu Subaru jest system EyeSight. Zachowuje się on jak cyfrowa „druga para oczu”, która obserwując drogę, na podstawie trójwymiarowego obrazu (z kamery stereoskopowej), czuwa nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów. Obraz ten jest przetwarzany pod kątem wykrywania różnorakich obiektów (inne pojazdy, piesi, motocykliści i rowerzyści) na drodze, uwzględniając także ich prędkość poruszania się i odległość od samochodu. Kiedy system wykryje potencjalne niebezpieczeństwo, ostrzeże kierowcę, a w sytuacji krytycznej nawet zahamuje, aby uniknąć kolizji.

Działa to w 3 etapach. Najpierw, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu o zagrożeniu. Jeśli kierowca nadal nie reaguje, EyeSight uruchomi wstępne hamowanie, a następnie, w 3 etapie – hamowanie awaryjne, aż do zatrzymania.

Mama i Ja uczy jak bezpiecznie używać fotelika dziecięcego

Obowiązujące w Polsce przepisy w art. 39 ust. 3 Kodeksu drogowego nakładają na kierowców obowiązek przewożenia w foteliku lub innym urządzeniu przytrzymującym dzieci mające mniej niż 150 cm wzrostu i do 12 lat. Istotny jest jednak nie tylko przepis, ale również sposób transportu dziecka. Nie każdy fotelik spełni swoje zadanie, nie każdy też będzie pasował do każdego samochodu.

Nasz event, który zorganizowaliśmy wspólnie z Subaru Zdanowicz, ma za zadnie przede wszystkim pokazać znaczenie doboru fotelika do samochodu – opowiada Szymon Szyczewski, Ekspert ds. Doboru Fotelików w sklepie Mama i Ja w Gdańsku. Najważniejszym kryterium wyboru fotelika są oczywiście niezależne certyfikaty bezpieczeństwa, np. ADAC. Wszystkie produkty są homologowane, czyli spełniają podstawowe wytyczne, jednak nie zawsze są to rozwiązania optymalne. Niezwykle istotny jest kąt spadkowy tylnej kanapy. Zależnie od marki samochodu, producenci różnie ukształtowują ten element, a ma on ogromne znaczenie dla prawidłowego mocowania fotelika. Małe dziecko, w małym nosidełku, powinno być przewożone w kącie pomiędzy 35-45 stopni. I ten kąt sprawdzamy w pierwszej kolejności dobierając fotelik – dodaje.

Gdański sklep Mama i Ja oferuje foteliki kilku wiodących firm, między innymi Cybex, Romer, Recaro, AXKID, Maxi Cosi, BeSafe czy Joie. Ich stosowanie zależne może być od wagi dziecka. Najczęściej, są one przeznaczone do transportu noworodków i dzieci do 12 kg. Następnie 18 i 36 kilogramów. Ich ceny wahają się od 600 zł do blisko 4000 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Hybrydowe supersamochody. Czy można połączyć ekologię z ekstremalnymi osiągami?

Technologia hybrydowa przestała być domeną wyłącznie ekonomicznych samochodów miejskich. Obecnie napędy łączące silniki spalinowe z …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *