Abonament na samochód to forma finansowania, odmienna od leasingu czy kredytu. Umożliwia stałe użytkowanie pojazdu za ustaloną z góry, a płaconą w systemie miesięcznym kwotę – bez konieczności kupowania samochodu na własność. W abonamencie dostępne są zarówno auta nowe, jak i używane, które są bardzo popularne w Polsce, głównie ze względu na niższą cenę.
Z danych Master1.pl, sieci sprzedaży samochodów nowych i używanych należącej do Grupy Masterlease, która udostępnia auta na abonament, klienci coraz chętniej decydują się na samochody pokontraktowe. W 2017 roku na ich zakup zdecydowało się ponad 4 tys. klientów firmy, co stanowi 30 proc. wszystkich sprzedanych aut. Kierowcy wiedzą, że najlepiej kupować je w miejscach, w których mogą zapoznać się z pełną historią serwisową pojazdu. Dlatego coraz częściej przeglądają oferty salonów z autami pokontraktowymi.
Ile kosztuje pokontraktowe auto na abonament?
– W ostatnich tygodniach obserwujemy rosnącą liczbę zapytań od klientów, którzy określają, ile z miesięcznego budżetu mogą przeznaczyć na koszt związany z opłaceniem abonamentu za samochód i z jakiego modelu w podanej kwocie mogliby korzystać. Dlatego wybraliśmy trzy popularne warianty cenowe miesięcznego abonamentu 800, 1000 i 1500 zł i na ich podstawie opracowaliśmy kilka propozycji samochodów dostępnych na naszej platformie Master1.pl – mówi Grzegorz Grodecki, Dyrektor Zarządzający Master1.pl
Analiza została przygotowana z uwzględnieniem wersji abonamentu, który spłaca się w równych miesięcznych czynszach, bez opłaty na start, przez 24 miesiące. Po upływie tego czasu można wymienić auto na kolejne. W cenę wliczony jest pakiet ubezpieczeń, koordynacja likwidacji szkód, samochód zastępczy oraz organizacja zleceń serwisowych i wymiany opon.
Wycena 1: do 800 zł miesięcznie (małe auto miejskie)
W wariancie cenowym nieprzekraczającym 800 zł miesięcznie można znaleźć małe miejskie auta popularnych marek, służące do codziennego poruszania się do pracy i załatwiania bieżących spraw. Wśród dostępnych modeli znajdują się m.in.:
- Peugeot 208 z 2014 r. , silnik 1.2 VTi – 762 zł brutto
- Hyundai I20 z 2014 r., silnik 1.1 CRDi – 719 zł brutto
- Skoda Fabia z 2014 r., silnik 1.2 TSI – 786 zł brutto
Wycena 2: do 1 000 zł miesięcznie (kompaktowe auta popularnych marek)
Wystarczy zwiększyć swój miesięczny budżet o 200 zł, aby w wariancie cenowym nieprzekraczającym 1 000 zł miesięcznej opłaty abonamentowej, móc wybierać spośród o wiele dłuższej listy popularnych marek, rodzajów nadwozia i przeznaczenia auta. Wśród dostępnych modeli znajdują się m.in.:
- Nissan Note z 2014 r. , silnik diesla 1.5 – 821 zł brutto
- KIA Rio z 2014 r., silnik diesla 1.2 – 816 zł brutto
- Skoda Rapid z 2014 r, silnik 1.2 TSI – 866 zł brutto
- Opel Astra hatchback, z 2014 r. , silnik 1.3 CDTI – 870 zł brutto
- Reanult Clio z 2015 r., silnik 1.5 dCi – 928 zł brutto
- Ford Focus kombi, 2014 r., 1.6 TDCi – 947 zł brutto
- Hyundai I30, 2014r., 1.4 benzyna – 949 zł brutto
Wycena 3: do 1 500 zł (SUV-y, komfortowe sedany i duże kombi)
W miesięcznym czynszu nieprzekraczającym 1 500 zł można korzystać z o wiele bardziej zaawansowanych technologicznie samochodów, odpowiednich dla wymagających użytkowników. To m.in. popularne na polskich drogach SUV-y, komfortowe sedany, rodzinne kombi oraz dobrze wyposażone kombivany.
Entuzjaści samochodów o większych gabarytach mogą wybierać m.in. z:
- Hyundai Tucson Comfort z 2016 r., 1.6 GDI – 1 399 zł brutto
- Hyundai I40 Business z 2015 r., 1.7 CRDI – 1 398 zł brutto
- Volkswagen Passat Comfortline, z 2014 r., 2.0 TDI – 1 400 zł brutto
- Opel Combo Tour z 2015 r., 1.3 CDTI – 1 001 zł brutto
- Peugeot 508 z 2013 r., 2.0 HDi – 1 051 zł brutto
- Skoda Octavia Ambition z 2014 r., 1.4 TSI – 1063 zł brutto
– Opracowane zostały jedynie 3 przedziały cenowe, o które najczęściej pytają nas klienci, ale w ofercie abonamentowej można korzystać również z aut marek premium. Dla klientów ceniących sobie przede wszystkim prestiż dostępne są m.in. modele takich marek jak Audi, BMW czy Jaguar. Miesięczny koszt czynszu za korzystanie z tych samochodów zaczynają się od ok. 2 000 zł brutto miesięcznie – dodaje Grzegorz Grodecki z Grupy Masterlease.
totalnie nieopłacalne, lepiej kupić swoje, mi przy zakupie peugeota 3008 dali mega korzystne warunki i ofertę. A auto bardzo dobre