Slider
Slider

Auto Świat po raz 13-sty przetestował polskie salony

Fot. Auto Świat
Fot. Auto Świat

Tygodnik Auto Świat w najnowszym wydaniu prezentuje wyniki testu 365 salonów z całego kraju. Redakcja, wspólnie z TNS Polska, oceniła trzy główne kryteria – organizację salonów, obsługę klienta oraz jazdę próbną. Do badania wylosowanych zostało kilka salonów z Trójmiasta. Najlepiej wypadł salon Skoda Plichta z ulicy Grunwaldzkiej 339 w Gdańsku.

W teście udział wzięło 30% salonów każdej z najpopularniejszych w Polsce marek.

Test przeprowadziło 71 specjalnie przeszkolonych audytorów, tzw. „tajemniczych klientów” z firmy badawczej TNS. Odwiedzili oni salony pod pretekstem kupna nowego samochodu. Pytali o popularne modele w danej marce.

Czytamy w numerze 29/2016 tygodnika Auto Świat

W kategorii „organizacja salonu” oceniano czy łatwo jest odnaleźć drogę do salonu, czy są odpowiednie oznaczenia i reklamy oraz czy przed salonem znajduje się odpowiednio duży parking. Zwracano też uwagę na samochody ekspozycyjne – ich dostępność, czystość oraz umiejscowienie w widocznym miejscu ich ceny i specyfikacji.

Auto Świat test salonów 2016-04272

Najważniejszym kryterium była „obsługa klienta” – zwracano uwagę na to jak reaguje załoga salonu na wejście klienta, czy sprzedawca starał się wysondować potrzeby potencjalnego nabywcy, w jaki sposób zaprezentował interesujący samochód, a także oferty dodatkowe – finansowanie, ubezpieczenia i na koniec, czy klientowi zostały przekazane materiały na temat samochodu (katalogi, cenniki itp.). Punktowano także reakcje po wizycie klienta, czyli np. kontakt telefoniczny kilka dni po wizycie w salonie.

Ostatnią kategorią była „jazda próbna” – oceniono w niej dostępność interesującego klienta modelu, możliwość odbycia jazdy próbnej oraz jej przebieg.

Najlepiej w skali całego testu wypadły salony Nissan Yama z Torunia oraz Volkswagen Łopiński ze Szczecina uzyskując wynik 99% możliwych punktów.

Z Trójmiasta najlepiej wypadł salon Skoda Plichta z ulicy Grunwaldzkiej 339 w Gdańsku, który uzyskał wynik 94% zajmując 14-ste miejsce w całym teście. Był to jedyny dealer z Trójmiasta sklasyfikowany w kategorii „Wzorowe i b.dobre salony”.

W badaniu ponadto uwzględniono salony (kolejność alfabetyczna według marek):

Audi Fota-Groblewski z Gdańska – 72.4% (organizacja – 92.0%, obsługa klienta – 81.5%, jazda testowa – 40%)
BMW Bawaria Motors Gdańsk – 62.5% (organizacja – 100%, obsługa klienta – 58.4%, jazda testowa – 54%)
Citroen ASO11 Gdynia – 83.9% (organizacja – 100%, obsługa klienta – 75.8%, jazda testowa – 96%)
Dacia Zdunek Gdańsk – 87.9% (organizacja – 92.0%, obsługa klienta – 83.9%, jazda testowa – 96%)
Centrum Motoryzacyjne Auto Plus Gdańsk – 37.5% (organizacja – 88.0%, obsługa klienta – 26.4%, jazda testowa – 40%)
Ford BIG Autohandel Gdańsk (Elbląska 79b) – 49.2% (organizacja – 88%, obsługa klienta – 45.2%, jazda testowa – 40%)
KIA Interbis Gdańsk – 49.2% (organizacja – 96%, obsługa klienta – 42.7%, jazda testowa – 42%)
Mercedes-Benz Witman Gdańsk – 50.3% (organizacja – 88%, obsługa klienta – 46.8%, jazda testowa – 40%)
Nissan K.M.J. Gdańsk – 43.2% (organizacja – 100%, obsługa klienta – 49.2%, jazda testowa – 0%)
Opel Konocar Gdańsk – 67.3% (organizacja – 100%, obsługa klienta – 54.8%, jazda testowa – 82%)
Peugeot Intervapo Gdańsk – 80.0% (organizacja – 100%, obsługa klienta – 72.8%, jazda testowa – 88%)
Renault Zdunek Gdańsk – 80.0% (organizacja – 96%, obsługa klienta – 73.6%, jazda testowa – 88%)
Skoda Plichta Gdańsk (Grunwaldzka 339) – 94.0% (organizacja – 100%, obsługa klienta – 91.9%, jazda testowa – 96%)
Toyota Carter Gdańsk – 87.4% (organizacja – 100%, obsługa klienta – 81.5%, jazda testowa – 96%)

Zobacz również: Wielki Test Salonów tygodnika Auto Świat – edycja 2015

Porównując wyniki do zeszłorocznego testu tygodnika Auto Świat w wielu salonach widać znaczący postęp. W zeszłym roku sklasyfikowane niemal na końcu listy salony Citroen ASO11, Opel Konocar oraz Dacia Zdunek z Gdańska w tym roku znacząco poprawiły zeszłoroczne wyniki. Szczególnie w przypadku Dacia Zdunek wzrost jakości jest bardzo wysoki.

Znaczna poprawa nastąpiła również u trójmiejskiego zwycięzcy tegorocznej edycji – w firmie Skoda Plichta w Gdańsku. Cały czas wysoki poziom obsługi utrzymuje firma Toyota Carter Gdańsk.

Wynik salonu Nissan K.M.J w tegorocznej edycji jest znacznie niższy niż w roku 2015, ale wynika to najprawdopodobniej ze zmian autoryzacyjnych w tej firmie po przejęciu udziałów w niej przez Grupę Zdunek.

Ogółem, autorzy testu podkreślają, że wyniki z roku na rok są coraz lepsze, sporo jednak jest jeszcze do poprawienia. Podkreślają przy tym, że za tę sytuację nie odpowiadają tylko sprzedawcy, którzy jako pierwsi mają kontakt z klientem, ale również, a w wielu przypadkach przede wszystkim właściciele oraz zarządcy firm. To własnie oni odpowiedzialni są za dobrą atmosferę, motywowanie pracowników, ich przeszkolenie oraz organizację salonu.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Przyjechał na stację mimo zakazu prowadzenia i uszkodził dystrybutor

Kryminalni zatrzymali 26-letniego mężczyznę, którego podejrzewali o przestępstwo uszkodzenia mienia. Według ustaleń mundurowych sprawca pistoletem …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *