Volkswagen poszerza gamę swoich modeli o awangardowe Gran Turismo. Nowy model nosi nazwę Arteon i w hierarchii aut Volkswagena plasuje się powyżej Passata. Pierwszy egzemplarz nowego samochodu dotarł dzisiaj do salonu Volkswagen Plichta w Gdyni.
Arteon’a opracowano wykorzystując modułową platformę konstrukcyjną MQB – tę samą, na której powstaje większość nowych modeli koncernu (np. Skoda Kodiaq). Silnik zamontowano z przodu poprzecznie do osi samochodu – taki rodzaj konstrukcji pozwala zaoszczędzić miejsce. Rozstaw osi Arteon’a wynosi 2.841 mm, a zwisy nadwozia są krótkie, co nadaje sylwetce szczególnej dynamiki.
Długość nadwozia wynosi 4.862 mm, szerokość – 1.871 mm, a wysokość – 1.427 mm. Bagażnik ma pojemność od 563 do 1.557 litrów.
Nowe Gran Turismo Volkswagena będzie produkowane w zakładach w Emden. Arteon będzie oferowany w 3 wersjach wyposażenia jako Essence oraz Elegance i R-line.
Do wszystkich odmian silnikowych Arteona Volkswagen oferuje dwusprzęgłową przekładnię DSG, a do najmocniejszych 2.0 TSI (280 KM) oraz 2.0 TDI (240 KM) – seryjny napęd na cztery koła 4MOTION.
Przegląd silników i cennik VW Arteon’a:
Arteon Essence
• 1.5 TSI ACT Evo 150 KM; 6 biegów – 127.690 zł
• 2.0 TSI 190 KM; DSG – 145.890 zł
• 2.0 TDI 150 KM; DSG – 154.590 zł
• 2.0 TDI 190 KM; DSG – 164.190 zł
Arteon Elegance
• 2.0 TSI 190 KM; DSG – 156.690 zł
• 2.0 TSI 280 KM; DSG, 4Motion – 202.590 zł
• 2.0 TDI 150 KM; DSG – 165.360 zł
• 2.0 TDI 190 KM; DSG – 174.990 zł
• 2.0 TDI 240 KM; DSG, 4Motion – 197.790 zł
Arteon R-line
• 2.0 TSI 190 KM; DSG – 159.390 zł
• 2.0 TSI 280 KM; DSG, 4Motion – 205.290 zł
• 2.0 TDI 190 KM; DSG – 177.690 zł
• 2.0 TDI 240 KM; DSG, 4Motion – 200.490 zł
Arteon wyróżnia się także niskimi kosztami użytkowania. Pierwszy przegląd serwisowy o rozszerzonym zakresie w przypadku modeli z silnikami TSI i TDI o mocy 150 KM przypada maksymalnie dopiero po trzech latach lub przy przebiegu 60.000 km. Wymiana oleju (zgodnie ze wskazaniami na tablicy rozdzielczej) powinna się odbyć maksymalnie po dwóch latach lub po 30.000 km. Wiele materiałów eksploatacyjnych, np. olej w skrzyni biegów, w ogóle nie podlega wymianie. Nic dziwnego, że prognozowane koszty serwisowe w pierwszych czterech latach użytkowania i przez pierwsze przejechane 60.000 km nie przekraczają łącznie 900 zł.