Projekt i budowę drugiej jezdni na obwodnicy Słupska, w ciągu drogi ekspresowej S6, przewiduje podpisana przez GDDKiA umowa. Przybędzie 9,5 km nowej jezdni wraz z obiektami inżynierskimi, dzięki czemu cała obwodnica Słupska będzie w pełni dwujezdniowa.
Zakres prac
Obwodnica Słupska o długości 16,3 km, oddana do użytku w listopadzie 2010 r., jest drogą dwujezdniową tylko w obrębie węzłów. Stąd wynika konieczność jej rozbudowy w ramach kompleksowej realizacji drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim.
Zamówienie obejmuje budowę drugiej, północnej, jezdni na odcinkach międzywęzłowych:
- odcinek 1: pomiędzy węzłami Słupsk Zachód (dawniej Reblinko) i Słupsk Południe (d. Kobylnica) o długości 2,34 km;
- odcinek 2: pomiędzy węzłami Słupsk Południe i Słupsk Wschód (d. Głobino) o długości 4,97 km;
- odcinek 3: pomiędzy węzłami Słupsk Wschód i Redzikowo o długości 2,2 km.
Ponadto w ramach umowy przewidziano poszerzenie jezdni południowej do wymaganej szerokości 10 metrów wraz z poprawą jej odwodnienia. Zostaną także zaprojektowane i wybudowane cztery obiekty mostowe, w tym największy z nich – drugi most przez rzekę Słupię o długości ok. 147 m.
Umowa
Wykonawca rozbudowy, firma Strabag, zobowiązał się do przedłużenia okresu gwarancji jakości na wybrane elementy infrastruktury o 5 lat oraz skrócenie terminu realizacji zadania o trzy miesiące. Projektowanie i roboty budowlane potrwają 38 miesięcy bez przerw zimowych (w tym czasie, tylko w okresie robót, będą trzy przerwy zimowe – od 16 grudnia do 15 marca). Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe. Koszt prac to 128 440 271,21 zł.
Źródło: GDDKiA