sobota , 19 kwietnia 2025
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

BMG Goworowski pokazał najinteligentniejszą limuzynę na świecie – nową Klasę E

Premiera Mercedesa Klasy E - BMG Goworowski-00758Większa, nowocześniejsza, bogatsza i inteligenta. Taka jest nowa, 10-ta generacja najważniejszego modelu w ofercie marki Mercedes-Benz. Trójmiejski dealer BMG Goworowski zaprezentował go podczas uroczystego wieczoru w Starym Maneżu w Gdańsku. Podczas premiery na zaproszonych gości czekały liczne niespodzianki, w tym dwie motoryzacyjne, które nieomal przyćmiły główne gwiazdy wydarzenia.

To była prawdziwa uczta dla miłośników marki Mercedes. Można powiedzieć, że dealer BMG Goworowski przeszedł samego siebie i podczas jednego, premierowego pokazu zaprezentował nie tylko trzy sztuki nowej Klasy E, ale również ultra luksusowy model Klasy S Cabrio oraz limitowany do zaledwie 250 sztuk model A45 AMG Petronas 2015 World Champion Edition. Pokaz nowych modeli odbył się w towarzystwie laserów, a kameralny koncert dał Daniel Bloom. „Wieczór z Gwiazdami” poprowadził Marcin Prokop. Ponadto, przed budynkiem Starego Maneżu zaparkowały modele AMG GT, C Klasa Coupe oraz najnowszy duży SUV – GLS.

Wraz z nową Klasą E w Mercedesie debiutuje też szereg innowacji technologicznych, które zapewniają nieznany dotąd poziom komfortu i bezpieczeństwa, a przy tym otwierają całkowicie nowy wymiar wspomagania kierowcy.

Premiera Mercedesa Klasy E - BMG Goworowski-00762

Nowa Klasa E w porównaniu do poprzedniej generacji ma zwiększony o 65 mm rozstaw osi (2939 wobec 2874 mm) oraz całkowitą długość  – o 43 mm (4923 wobec 4880 mm). Design nowej generacji modelu reprezentuje typowe dla limuzyn Mercedesa proporcje, z krótkim przednim zwisem, długą maską i opadającą niczym w coupe płaszczyzną dachu.

Poprzednicy najnowszej Klasy E
Poprzednicy najnowszej Klasy E

Klasa E ma wspaniałe tradycje – to najlepiej sprzedający się Mercedes w historii, z wynikiem ponad 13 mln dostarczonych limuzyn i kombi wszystkich poprzednich generacji modelu.

Pierwszym z nich był 170 V, czyli „pierwowzór Klasy E – solidny, komfortowy i przestronny.

180 „Ponton” rozpoczął nową motoryzacyjną epokę – jako pierwszy otrzymał samonośną konstrukcję i nowoczesne nadwozie, którego opływowy kształt pomógł zmniejszyć zużycie paliwa.

„Skrzydlak” swoją nazwę zawdzięcza charakterystycznym „płetwom” w tylnej części nadwozia. Mercedes-Benz wyposażył go w przełomowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa opracowane przez Bélę Barényiego, w tym sztywną kabinę pasażerską ze strefami kontrolowanego zgniotu z przodu i z tyłu.

Debiutujący w 1968 roku „Stroke 8” (/8, serie 114 i 115) jako pierwszy Mercedes-Benz znalazł ponad 1 mln nabywców – a dokładniej 1,8 mln. Po raz pierwszy gama modelu obejmowała nie tylko limuzynę, ale i wersję coupé. „Stroke 8” był też pierwszym seryjnym samochodem świata z 5-cylindrowym silnikiem Diesla.

Jeszcze większą różnorodność oferowała seria 123, wprowadzona w 1976 roku. Do dzisiaj jest to najpopularniejszy spośród poprzedników Klasy E – zbudowany w liczbie około 2,7 mln egzemplarzy. Znacząca w tym zasługa pierwszej fabrycznej wersji kombi.

Seria modelowa 124 z 1984 roku była pionierem na wielu polach: jako pierwsza otrzymała trójdrożny katalizator, wyróżniała się lekką konstrukcją, aerodynamiczną karoserią oraz innowacyjnymi rozwiązaniami z dziedziny bezpieczeństwa, choćby nowym, niezależnym wielowahaczowym zawieszeniem.

Nabywców Klasy E wprowadzonej w 1995 roku (seria 210) przekonał nie tylko wyróżniony nagrodą „red dot” design z podwójnymi przednimi lampami, ale i bogactwo nowinek technicznych, takich jak elektroniczna kontrola trakcji (ETS), ograniczniki siły napięcia pasów bezpieczeństwa czy, od 1999 roku, układ kontroli stabilności ESP®.

Następna odsłona Klasy E (seria 211) jeszcze bardziej wyśrubowała poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy – zastosowano w niej m.in. adaptacyjne czołowe poduszki powietrzne oraz układ SBC (Sensotronic Brake Control), zapewniający znacznie krótsze drogi hamowania. Po raz pierwszy do produkcji seryjnej trafiły wersje napędzane gazem ziemnym oraz przyjazne środowisku odmiany wysokoprężne BlueTEC.

Seria 212 z 2009 roku – to czołowy w segmencie model w dziedzinie bezpieczeństwa, komfortu i zgodności środowiskowej – otrzymała o 30% sztywniejsze nadwozie, nowe adaptacyjne zawieszenie oraz unikalną kombinację systemów wsparcia kierowcy, np. funkcje monitorowania martwego pola i pasa ruchu (Blind Spot Assist i Lane Keeping Assist) oraz asystenta jazdy nocą – system noktowizyjny Night View Assist.

Premiera Mercedesa Klasy E - BMG Goworowski-00784Klasa E to rdzeń marki Mercedes-Benz – model, który w przeszłości wielokrotnie na nowo definiował standardy w klasie wyższej. Teraz tę tradycję przenosi w przyszłość – wraz z bogactwem przełomowych innowacji. Nowa Klasa E robi kolejny ważny krok w kierunku jazdy całkowicie autonomicznej. Dodajmy do tego wyższą wydajność, większe bezpieczeństwo i komfort, ograniczony stopień obciążenia kierowcy i intensywniejszą przyjemność z jazdy.

prof. Thomas Weber, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania i rozwój osobowych Mercedesów.

Premiera Mercedesa Klasy E - BMG Goworowski-00828

Wnętrze nowej Klasy E ucieleśnia syntezę emocji i inteligencji. Podróżujący mają do dyspozycji przestronną kabinę, która doskonale łączy elegancję z dynamiką.

Premiera Mercedesa Klasy E - BMG Goworowski-00837Na życzenie model można wyposażyć w dwa ekrany o wysokiej rozdzielczości, każdy o przekątnej 12,3″. Umieszczone za wspólną, szklaną pokrywą wyświetlacze zdają unosić się w powietrzu, podkreślając poziomą orientację kokpitu. Lewy pełni funkcję panelu wskaźników, a prawy przekazuje informacje z systemu multimedialnego. Zależnie od preferencji kierowca ma do wyboru trzy wersje graficzne interfejsu (tzw. skórki): klasyczną, sportową i progresywną.

Kolejną innowacją jest kierownica wielofunkcyjna z przyciskami dotykowymi – nowa Klasa E jest pierwszym samochodem z takim rozwiązaniem. Niczym ekran smartfona, przyciski te reagują na dotyk i precyzyjnie odpowiadają na ruchy opuszek palców. Można w ten sposób intuicyjnie sterować wszystkimi funkcjami systemu multimedialnego – bez odrywania dłoni od kierownicy, zgodnie z hasłem „ręce na kierownicy, oczy na drodze”.

Premiera Mercedesa Klasy E - BMG Goworowski-00843Kierowca w każdej chwili może wybrać najwygodniejszy dla siebie sposób obsługi multimediów – poza przyciskami dotykowymi ma do dyspozycji panel dotykowy z funkcją rozpoznawania pisma odręcznego, kontroler COMAND i funkcję obsługi głosowej LINGUATRONIC. Dostęp do podstawowych funkcji, takich jak temperatura nadmuchu, zapewniają tradycyjne klawisze. Po raz pierwszy osobnymi przyciskami można też włączać lub wyłączać wybrane systemy wspomagające.

Nową koncepcję obsługi wzbogaca nowatorski interfejs graficzny z wizualizacjami i animacjami o wysokiej rozdzielczości oraz uproszczona logika sterowania.

Mamy przed sobą najinteligentniejszą limuzynę biznesową, zbudowaną przez najlepszy zespół na świecie. Inteligentna, innowacyjna, pełna zaawansowanych technologii – i najwyższej jakości. Taka jest nowa Klasa E. Jestem pewien, że docenią ją nasi klienci z całego świata.

Markus Schäfer, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars ds. zarządzania produkcją i łańcuchem dostaw.

Premiera Mercedesa Klasy E - BMG Goworowski-00839

W chwili debiutu nowa Klasa E będzie oferowana z dwiema jednostkami napędowymi do wyboru: model E 200 napędza 4-cylindrowy silnik benzynowy, a E 220 d – całkiem nowy, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny.

Po premierze do oferty dołączą kolejne wersje napędowe, w tym hybrydowa odmiana E 350 e z możliwością zewnętrznego ładowania akumulatora (plug-in). Zgromadzona w nim energia pozwala na około 30 km jazdy w trybie elektrycznym, a więc lokalnie bezemisyjnej.

Premiera Mercedesa Klasy E - BMG Goworowski-00836Wszystkie odmiany nowej Klasy E wyposażono w funkcję ECO start/stop. Motory benzynowe spełniają wymagania normy emisji spalin Euro 6, a nowo opracowany silnik wysokoprężny (oznaczenie OM 654) powstał pod kątem zgodności z przyszłymi standardami RDE (Real Driving Emissions).

4-cylindrowa jednostka wysokoprężna daje początek zupełnie nowej rodzinie silników Mercedes-Benz. Mimo mniejszej pojemności (około 2 zamiast 2,1 l) rozwija moc 143 kW (195 KM) i w modelu E 220 d zużywa średnio zaledwie 3,9 l/100 km (cykl NEDC), co odpowiada emisji CO2 na poziomie 102 g/km. To wartość jak dotychczas zarezerwowana wyłącznie dla pojazdów mniejszych klas.

Ceny nowej Klasy E rozpoczynają się od 190 000 zł za benzynową wersję E200 (184 KM). Wersja z silnikiem wysokoprężnym E220d (194 KM) kosztuje od 195 500 zł, a E350d (258 KM) od 267 800 zł.

Nowa generacja systemów wspomagających 
Nowe systemy wspomagające Mercedes-Benz z rodziny Intelligent Drive w nieznanym dotąd stopniu wspomagają kierowcę, zwiększając zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort prowadzenia.

Montowany standardowo układ antykolizyjny Active Brake Assist może ostrzec przed ryzykiem kolizji, w odpowiedni sposób wspomóc kierowcę podczas nagłego hamowania, a jeśli zajdzie taka potrzeba, potrafi sam uruchomić hamulce. Poza pojazdami, które poruszają się wolniej, hamują lub stoją, rozpoznaje również pieszych znajdujących się w strefie zagrożenia przed autem.

Seryjne wyposażenie obejmuje też system monitorowania zmęczenia kierowcy ATTENTION ASSIST o regulowanej czułości, ostrzegający przed nieuwagą i sennością, oraz asystenta bocznego wiatru Crosswind Assist.

Opcjonalny pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy, czyni z Klasy E najinteligentniejszą limuzynę w segmencie i zawiera między innymi:

  • DRIVE PILOT: system ten reprezentuje kolejny krok Mercedes-Benz w kierunku jazdy autonomicznej. Jako Distance Pilot DISTRONIC potrafi nie tylko automatycznie utrzymywać odpowiedni dystans od poprzedzającego pojazdu autostradach i drogach pozamiejskich, ale – po raz pierwszy – może też za nim podążać do prędkości 210 km/h. Zwiększa to wygodę kierowcy, który nie musi używać pedału gazu ani hamulca i może korzystać z szerokiego wsparcia półautonomicznego układu Steering Pilot – nawet w łagodnych zakrętach.
  • Druga unikalna funkcja: do prędkości 130 km/h układ Steering Pilot aktywnie interweniuje w prowadzenie auta z uwzględnieniem natężenia ruchu – otaczających pojazdów i obiektów równoległych, nawet jeśli poziome oznaczenia drogi są niewyraźne lub ich nie ma, np. z powodu robót drogowych. W ten sposób odciążą kierowcę, zwłaszcza w gęstym ruchu ulicznym lub w korkach. Podobną rolę odgrywa rozszerzona funkcja start/stop, która automatycznie uruchamia silnik w ciągu 30 s od zatrzymania zainicjowanego przez Distance Pilot DISTRONIC na autostradach lub drogach o podobnej kategorii.
  • Kolejna nowość to opracowana z myślą o zwiększeniu komfortu prowadzenia funkcja Speed Limit Pilot. W połączeniu z COMAND Online może ona samodzielnie regulować prędkość auta zgodnie z ograniczeniami prędkości rejestrowanymi przez kamerę lub zachowanymi w pamięci systemu nawigacji (np. 50 km/h w terenie zabudowanym lub 90 km/h na drogach pozamiejskich). Dodatkową innowacją DRIVE PILOT jest system aktywnej zmiany pasa ruchu Active Lane-change Assistant. W oparciu o dane z radarów i kamery wspomaga on kierowcę podczas zmiany pasa ruchu na drogach wielopasmowych – może samodzielnie przeprowadzić manewr wjechania na wybrany przez kierowcę pas, np. podczas wyprzedzania. Jeśli kierowca włączy kierunkowskaz na co najmniej 2 s, Active Lane-change Assistant – dzięki ingerencji w działanie układu kierowniczego – doprowadzi do zajęcia sąsiedniego pasa ruchu, o ile czujniki systemu nie wykryją na nim żadnego obiektu.
  • Active Brake Assist z funkcją rozpoznawania ruchu poprzecznego: w porównaniu z wersją standardową system ten reaguje na pojazdy i pieszych przy wyższych prędkościach. Co więcej, może on wykryć ruch poprzeczny na skrzyżowaniach i, jeśli kierowca nie zareaguje odpowiednio, przeprowadzić autonomiczne hamowanie. Po raz pierwszy potrafi również rozpoznać niebezpieczne sytuacje na końcu korka, gdzie nie ma miejsca na „ucieczkę” przed kolizją, i znacznie wcześniej zainicjować wtedy hamowanie autonomiczne. W rezultacie możliwe jest całkowite uniknięcie zderzeń przy prędkości do 100 km/h lub znacznie ograniczenie skutków wypadków, do których dojdzie powyżej 100 km/h.
  • Evasive Steering Assist: kolejny nowy system, idealnie uzupełniający funkcję wykrywania przechodniów w ramach Active Brake Assist. Jeśli w sytuacji niebezpiecznej kierowca celowo lub odruchowo rozpocznie manewr wymijania, Evasive Steering Assist może wspomóc jego przeprowadzenie dzięki przyłożeniu w układzie kierowniczym precyzyjnie obliczonego momentu skręcającego. Pozwala to bezpiecznie wykonać cały manewr – pomaga w kontrolowany sposób ominąć przechodnia, a następnie znacznie ułatwia powrót na pierwotny tor jazdy.
  • Zaawansowane systemy wspomagające: do grona inteligentnych układów wspomagających, wchodzących w skład nowego pakietu wspomagania bezpieczeństwa jazdy, należą także sprawdzone systemy ochronne o dodatkowo rozwiniętej funkcjonalności. Asystent pasa ruchu Active Lane Keeping Assist chroni kierowcę przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu – jeśli wykryje taką sytuację, koryguje tor jazdy poprzez uruchomienie hamulców po jednej stronie pojazdu. Reaguje również na linie przerywane i zagrożenie kolizją, np. z pojazdem nadjeżdżającym z przeciwka lub przeprowadzającym manewr wyprzedzania. Asystent martwego pola Active Blind Spot Assist może teraz ostrzegać o ryzyku zderzenia bocznego przy niewielkich prędkościach, w typowych warunkach ruchu miejskiego. Tak jak dotychczas, w ostatniej chwili inicjuje też działanie korygujące, by zapobiegać kolizjom przy prędkościach przekraczających 30 km/h.

Do nowości na liście wyposażenia nowej Klasy E należy również:

  • Remote Parking Pilot: system ten pozwala zajmować i opuszczać miejsca parkingowe zdalnie, przy użyciu aplikacji na smartfona. W rezultacie podróżujący mogą z łatwością wsiadać lub wysiadać z pojazdu, nawet jeśli przestrzeń parkingowa jest ograniczona.
  • Komunikacja Car-to-X: w 2013 r. Mercedes-Benz, jako pierwszy producent, wprowadził rozbudowaną łączność między samochodami w postaci wyposażenia akcesoryjnego. Teraz czas na kolejny krok: pierwsze w pełni zintegrowane rozwiązanie Car-to-X trafia do produkcji seryjnej. Dzięki opartej na telefonii komórkowej wymianie informacji z innymi, również znacznie oddalonymi pojazdami, kierowca może na przykład z odpowiednim wyprzedzeniem „zobaczyć”, co kryje się za zakrętem lub przeszkodą. Oznacza to, że wcześniej niż dotychczas otrzymuje ostrzeżenia na temat bezpośredniego zagrożenia, takiego jak zepsuty pojazd pozostawiony na skraju drogi, gwałtowne opady deszczu lub gołoledź. W takim przypadku nowa Klasa E działa zarówno w trybie odbierania, jak i nadawania – komunikaty ostrzegawcze są przekazywane dalej automatycznie, poprzez ocenę statusów pojazdu, lub ręcznie, przez kierowcę.
  • PRE-SAFE® impulse side: system należący do pakietu wspomagania bezpieczeństwa jazdy Plus. Jeśli wykryje nieuchronne zderzenie boczne, w celach zapobiegawczych przemieszcza kierowcę lub pasażera z przodu w bok, odsuwając go od strefy zagrożenia. W tym celu błyskawicznie pompuje komorę powietrzną wbudowaną w boczek oparcia fotela po stronie uderzenia. Zwiększa to dystans między podróżującym a drzwiami i ogranicza oddziałujące na niego siły.
  • PRE-SAFE® Sound: po wykryciu ryzyka kolizji emituje przez głośniki w kabinie krótki sygnał zakłócający, który może wywołać naturalny odruch ucha wewnętrznego, zwany odruchem mięśnia strzemiączkowego, i przygotować w ten sposób podróżujących do dźwięku spodziewanego zderzenia.
  • reflektory MULTIBEAM LED o wysokiej rozdzielczości – każdy złożony z 84 osobno sterowanych, wysokowydajnych diod LED – automatycznie oświetlają drogę niespotykanie precyzyjnym strumieniem o wyjątkowej jasności, i to bez oślepiania innych uczestników ruchu. Zaawansowana matryca pozwala na kontrolowanie każdego reflektora z osobna i szybkie, dynamiczne reagowanie na zmiany warunków na drodze. Ponadto, wszystkie funkcje systemu inteligentnego oświetlenia ILS w trybie świateł mijania i drogowych są po raz pierwszy realizowane w pełni cyfrowo, bez pomocy mechanicznych siłowników. Dotyczy to również pierwszej na świecie całkowicie elektronicznie obsługiwanej funkcji aktywnego oświetlenia.
  • Digital Vehicle Key: oparty na komunikacji NFC (Near Field Communication) system autoryzacji, pozwalający zastąpić kluczyk smartfonem kierowcy.

Informacja prasowa Mercedes-Benz Polska

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Pruszcz Gdański bez ciężarówek. GDDKiA ograniczy tonaż na DK91 w tym mieście

18 kwietnia (piątek) wprowadzone zostaną zmiany na drodze krajowej nr 91. Na odcinku od granicy …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *