BMW Serii 3 w wydaniu kombi, z 3-litrowym diesel to wyjątkowo atrakcyjna oferta. Z jednej strony, choć to subiektywna ocena, jest to jeden z bardziej atrakcyjnych modeli z tym funkcjonalnym nadwoziem. Do tego bardzo dobrze jeżdżący, a w połączeniu z legendarnym już 3-litrowym dieslem, jest to samochód ponadprzeciętnie dynamiczny i przy tym bardzo ekonomiczny. W gdańskim salonie BMW Bawaria Motors spotkać można dwa egzemplarze – nowy i używany. Oba w wydaniu 330xd.
Nowy czy używany?
Główny parametr obu samochodów, czyli jednostka napędowa, jest taka sama. Jest to diesel o pojemności 3 litrów o mocy 286 koni mechanicznych. Napęd w obu przypadkach, przekazywany jest przez automatyczną skrzynię biegów na 4 koła, poprzez układ xDrive. Samochody jednak różnią się kolorystyką zewnętrzną i wewnętrzną oraz wyposażeniem. Samochód w kolorze oliwkowym to auto fabrycznie nowe. Egzemplarz niebieski jest używany, z 2022 roku z przebiegiem 38 tysięcy kilometrów.
Prezentowane fabrycznie nowe 330xd jest wyposażone niemal we wszystko co można dokupić do tego modelu. Jego cena to 410 211 zł. Egzemplarz używany pochodzi z 2022 roku, ma 38 700 km przebiegu i wyceniony jest na 259 900 zł. Cena katalogowa takiego egzemplarza to 344 000 zł.
Łatwo więc obliczyć, że używany egzemplarz, w ciągu 2 lat eksploatacji, podczas których pokonywał niespełna 20 000 km rocznie, stracił 84 100 zł pierwotnej wartości – przy założeniu podanych cen, bez negocjacji i rabatów. Kwota ta, to 24% ceny katalogowej. 1/4 utraty wartości w 2 lata to i tak nie tak wiele, jak w przypadku innych marek.
A Ty wybrałbyś tańszy, używany egzemplarz czy fabrycznie nowy, lecz dużo droższy?