niedziela , 17 października 2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow

BMW Zdunek xDrive Test na Autodrom Pomorze

BMW Zdunek xDrive Autodrom Pomorze-08943O zaletach napędu na cztery koła, szczególnie w warunkach zimowych, pewnie nikogo nie trzeba przekonywać. Wiedzą o tym także kierowcy BMW, w których to rozwiązanie nazywa się xDrive. Ten system jednak ewoluuje i usprawnia swoje działanie wraz z każdym nowym modelem tej marki. O najnowszych rozwiązaniach w bawarskich samochodach, które pomagają zapanować nad samochodem na śliskiej nawierzchni, przekonali się klienci BMW Zdunek. Dealer zaprosił ich do skorzystania z możliwości przetestowania modeli z napędem xDrive w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy Autodrom Pomorze w Pszczółkach.

Zeszłoroczna imprezy z cyklu xDrive z BMW Zdunek odbyła się przy wyciągu narciarskim w Wieżycy, na Kaszubach. Tym razem, podobnie jak w przypadku kilku innych tego typu imprez, dealer spotkał się ze swoimi klientami na torze wyścigowym.

Do testów oddano głównie modele z uterenowionej rodziny „X”, czyli X1, X3, X4, X5. A także serię 3 i 5, oczywiście również w wersji „czteronapędowej”.

BMW Zdunek xDrive Autodrom Pomorze-08991

Wszystkie modele, poza X5, jeździły po torze szosowym o długości 1047 metrów oraz dwóch płytach poślizgowych – prostokątnej (150 m x 50 m) i pierścieniowej (o średnicy 68 metrów).

Najbardziej uterenowiony z modeli przeznaczony był do jazd terenowych, na specjalnym odcinku off-road’owym.

BMW Zdunek xDrive Autodrom Pomorze-08865

BMW Zdunek xDrive Autodrom Pomorze-08997X Drive to inteligentny system napędu 4×4 stosowany pod taką nazwą w BMW od 1999 roku. Jego kluczowym elementem jest elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe. W idealnych warunkach, system przekazuje 60% momentu obrotowego na tylną oś, a 40% na przód. Współpracuje on z pokładowymi systemami elektronicznymi, dzięki czemu przeniesienie napędu reaguje błyskawicznie, a moment obrotowy trafia na koła o najlepszej przyczepności.

System rozpoznaje również pierwsze oznaki nad- i podsterowności. Potrafi w ułamku sekundy przenieść nawet 100% mocy silnika na przednią albo tylną oś. Po ustabilizowaniu samochód powraca do standardowego stosunku rozdziału mocy w proporcjach 40:60. Dzięki tej technologii system xDrive w BMW ma wszystkie korzyści napędu na tylne koła, a więc zapewnia precyzyjne prowadzenie oraz optymalną jazdę w zakrętach.

BMW Zdunek xDrive Autodrom Pomorze-09074

W BMW Zdunek xDrive Test wzięło udział około 40 klientów dealera z Gdyni. Impreza trwała do godzin wieczornych, dzięki czemu kierowcy mieli okazje zmierzyć się z jeszcze jednym, zimowym przeciwnikiem – ograniczoną widocznością po zmroku.

BMW Zdunek xDrive Autodrom Pomorze-09010

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Asfalt LOTOSU redukujący smog ma trafić na drogę w pow. ostródzkim

LOTOS Asfalt i Samorząd Powiatu Ostródzkiego chcą zbudować doświadczalny odcinek drogi z asfaltem redukującym smog. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *