Chociaż na pierwszy rzut oka może się to wydawać jakimiś tanim tuningiem, to za nowym, okolicznościowym logo BMW stoi piękna historia. 24 maja tego roku przypada 50-ta rocznica założenia BMW M GmbH, czyli sportowej dywizji marki. Aby uczcić ten jubileusz, spółka zależna BMW Group wyróżnia swoje aktualne produkty znakiem graficznym kojarzącym się z tradycją M Power.
Wszystkie nowe modele serii M oraz te wyposażone w pakiet M z datą produkcji od marca 2022 roku domyślnie będą wyposażone w przednie oraz tylne logo i dekielki obręczy kół inspirowane klasycznym logo BMW Motorsport.
Jeśli Klient zrezygnuje z tego elementu, samochód będzie tańszy o 400 zł – dodaje Adam Marciniak, Doradca ds. Sprzedaży BMW Zdunek.
Logo BMW z przesuniętymi względem siebie półkolami w kolorze niebieskim, fioletowym i czerwonym zostało po raz pierwszy użyte w 1973 roku. Wykorzystano je w samochodach wyścigowych założonej rok wcześniej firmy BMW Motorsport GmbH. Dopiero w 1978 r., wraz z debiutem BMW M1, pojawiły się trzy pochylone w prawo kolorowe paski przypominające literę M. Te do dziś są znakiem firmowym BMW M.