niedziela , 28 listopada 2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
moto3m_Peugeot_750x200
moto3m_KIA_750x200
moto3m_Citroen_750x200
previous arrow
next arrow
Mat. prasowe Euro-Car

Bogata historia powstawania legendy – Alfa Romeo Giulietta.

Alfa Romeo Giulietta to zdecydowanie linia piękna włoskiej marki Alfa Romeo. Pierwsza wersja coupe – Giulietta Sprint zaprezentowana została w 1954 roku i od razu podbiła serca wśród wielbicieli motoryzacji. Stosunkowo niewielki jak na tamte czasy samochód, skrywał pod maską silnik 1.3 o mocy 65 KM. Później wersja Sprint Veloce osiągała moc nawet 80 KM.

Już rok później Włosi postanowili zrobić totalną rewolucję. Zamiast tworzyć kabriolet opierający się na nadwoziu coupe, tak jak zazwyczaj, zdecydowali się zaprojektować Giuliette od nowa. Tak oto w 1955 r. powstało kabrio – Spider.

Mat. prasowe Euro-Car

Rok 1955 był obfity w kolejne odsłony włoskiej piękności. Tym razem producent postawił na sedana – Alfa Romeo Giulietta Berlina. Był to produkt, który swoim stylem nie odbiegał od pierwszej wersji Giullietty zarówno tym co posiadał pod maską (silnik 1.3), ale również stylem z zewnątrz.

Mat. prasowe Euro-Car

Producent nie zwalniając tempa, po dwóch latach, czyli w 1957 roku, wypuścił na rynek kolejna odsłonę modelu – Alfa Romeo Giulietta Promiscua. W ciągu kolejnych trzech lat do startu gotowe były dwie następne wersje Giulietty – Alfa Romeo Giulietta 750 Sprint Speciale (1957) i Alfa Romeo Giulietta Sprint Zagato (1960).

Mat. prasowe Euro-Car

Historia powstania wersji Sprint Zagato jest bardzo ciekawa ponieważ wszystko zaczęło się od wypadku…

Mat. prasowe Euro-Car

W 1956 roku podczas wyścigu podczas którego wystawiono 5 egzemplarzy Giuliettty Sprint Veloce, bracia prowadzący jeden z samochodów popełnili błąd i wypadli z zakrętu. W rezultacie uderzyli w mur, a finalnie wpadli do rzeki. Jeden z nich wyszedł z wypadku bez większych obrażeń, natomiast drugi dłuższy czas musiał spędzić w szpitalu. Wrak auta wydobyty z wody został zabrany do Mediolanu, a tam najlepszej  klasy fachowcy stwierdzili, że niestety auta nie da się naprawić. Bracia nie poddali się i zawieźli auto do warsztatu Elio Zagato, który po oględzinach stwierdził, że potrzebna będzie wymiana nadwozia. I tak oto, po 4 miesiącach, bracia odebrali naprawiony samochód. Szefowie Alfa Romeo nie czekali długo i poprosili Elio o prototyp samochodu wyścigowego. Po kilku tygodniach wszystko było już gotowe. Po przetestowaniu prototypowej wersji, produkcja modelu ruszyła. Co ciekawe nadwozie było w pełni aluminiowe dla zachowania jak najniższej wagi.

Mat. prasowe Euro-Car

W roku 1977 pojawiła się zupełnie inna od wszystkich, nieco kwadratowa wersja Alfa Romeo Giulietta. Nowa generacja miała do wyboru silniki o pojemności 1.3 lub 1.6 i napęd na tylne koła przekazywany za pomocą 5-biegowej skrzyni. W połowie 1981 roku Giulietta przeszła wewnętrzną metamorfozę. Z zewnątrz jednak pozostała niemal niezmieniona. Delikatnie podniesiony kierunkowskaz i listwy przy podłodze – właśnie to odróżniało ją od poprzednich wersji.

Warto wspomnieć również o nowince jeśli chodzi o silnik. W 1980 roku, producent wprowadził na rynek pierwszy silnik wysokoprężny 2.0 Turbodiesel o mocy 82 KM. Produkcję zakończono w 1985 roku. Do tego czasu wypuszczono na drogi 380 tysięcy sztuk Giulietty.

Mat. prasowe Euro-Car

Model powrócił dopiero w 2010 roku. Jak na damę przystało w wielkim stylu z klasą i szykiem. Kobiece kształty, dbałość o detale, to sprawiało że Giulietta prezentowała się wyjątkowo. W nowej wersji do wyboru były trzy silniki 1.4 Turbo, 1.6 JTDM oraz 2.0 JTDM.

Trzy lata później, bo już w 2013 roku pojawiła się kolejna odsłona Giulietty. Z zewnątrz zmiany wizualne były niewielkie, do zauważenia tylko dla spostrzegawczych. Mowa tutaj o atrapie chłodnicy czy nowych wzorach felg. Włoska ślicznotka wyposażona była również w system multimedialny Uconnect 5 oraz nawigacje GPS.

Mat. prasowe Euro-Car

Czy kultowy model Giulietta powróci kolejny raz i ponownie namiesza w  świecie motoryzacji? Na to pytanie nie znamy odpowiedzi, ale pozostaje nam na to czekać i trzymać kciuki.

Sponsor serii AR Euro-Car Gdynia
Sponsor serii AR Euro-Car Gdynia
previous arrow
next arrow

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Mercedes-Benz SL500 Brabus, kastomowy Chevrolet i rzadki Opel – studio Precyzyjni w pełni sezonu

Wiosna to dobry czas dla studiów zaawansowanej kosmetyki samochodowej. W tym okresie często pojawiają się …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *