PKN ORLEN po raz kolejny przygotował atrakcję dla miłośników sportów motorowych. Bolid F1 Alfa Romeo Racing ORLEN rusza 4 czerwca br. w pokazowy tour, podczas którego pojawi się w dziesięciu miastach w Polsce. W dniach 23-28 czerwca będzie go można zobaczyć w Gdyni.
– Zaangażowanie w Formułę 1 i współpracę z Robertem Kubicą traktujemy jako inwestycję. To jeden z naszych kluczowych projektów sponsoringowych, który wspiera działalność biznesową PKN ORLEN i buduje globalną rozpoznawalność marki. Tworzymy silny koncern multienergetyczny, który będzie skutecznie konkurował na międzynarodowych rynkach. Sponsoring sportowy wzmacnia efekty naszych działań. Tylko w 2020 roku ekwiwalent reklamowy związany z obecnością marki ORLEN w Formule 1, obejmujący ponad 100 tys. publikacji, wyniósł 433 mln zł – mówi Adam Burak, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Komunikacji i Marketingu.
Podobną trasę promocyjną po Polsce bolid Alfa Romeo Racing ORLEN odbył w ubiegłym roku. W ciągu czterech miesięcy obejrzało go pół miliona fanów w 9 miastach, w 7 województwach.
Tegoroczny tour rozpocznie się 4 czerwca br. w Lublinie. Bolid Alfa Romeo Racing ORLEN spędzi w tym mieście cały tydzień. Następnie czeka go podróż, trwająca aż do 5 sierpnia, która zakończy się w Zakopanem. W drugiej połowie roku bolid zostanie zaprezentowany w Czechach i Niemczech, gdzie prowadzony jest proces rebrandingu stacji Star i Benzina, należących do Grupy ORLEN. Głównym celem obecności marki ORLEN na torach Formuły 1 jest bowiem budowa jej globalnej rozpoznawalności. Sponsoring zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN stanowi również platformę marketingową w Czechach i Niemczech, gdzie Formuła 1 należy do najbardziej popularnych i najchętniej oglądanych dyscyplin motorsportowych.