MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Mat. prasowe

Brabus. Z miłości do komfortu i prędkości

Motoryzacja ma to do siebie, że łączy dwa całkowicie różne aspekty tworząc mieszankę de facto napędzającą jej rozwój. Tym czymś jest twarda mechanika i emocje, które nam towarzyszą, kiedy przekraczamy kolejne limity. Pojazdy mechaniczne u zarania dziejów miały przede wszystkim usprawnić transport. Dla wielu stały się jednak obiektem pasji a jej realizacja sposobem na życie, który pozwala tworzyć coraz lepsze i coraz piękniejsze konstrukcje. Niemieckie przedsiębiorstwo tuningowe Brabus jest doskonałym przykładem takiego właśnie sposobu. Jak on wyglądał i dokąd doprowadził?

Brabus – początki… a zaczęło się tak niewinnie

Rozwój ma miejsce wtedy, kiedy pojawia się osoba chcąca czegoś więcej niż to, co aktualnie istnieje. I tak było w przypadku Bodo Buschmanna jednego z ojców marki Brabus, który chciał o wiele więcej od swojego Mercedesa S W116. Miłośnik osiągów oferowanych przez Porsche chciał poprawić parametry ociężałej limuzyny, którą musiał na co dzień jeździć… bo tak mu nakazał ojciec – właściciel salonu Mercedesa.

Na szczęście młody Buschmann nie poddał się naciskom ze strony ojca i postanowił stuningować swoje auto. W ten sposób powstała pierwsza mocna modyfikacja Mercedesa. Była ona tak udana, że inni klienci salonu także zdecydowali się na tego typu zmiany w swoich samochodach. I tak w 1977 roku Buschmann wraz ze swoim kolegą Klausem Brackmannem założyli swój pierwszy warsztat. W ten sposób z miłości do lepszych osiągów, narodził się Brabus, który dzisiaj uznawany jest za jedną z najbardziej luksusowych marek sportowych samochodów na świecie.

Najsłynniejsze konstrukcje Brabusa

Przez ponad 45 lat Brabus stworzył wiele zmodyfikowanych pojazdów, których osiągi przekraczają najśmielsze oczekiwania. Do jednych z najsłynniejszych zaliczyć można między innymi:

  • Mercedes-Benz E klasa W124 z ekstremalnie niskim oporem powietrza.
  • Mercedes-Benz E klasa W211 (Brabus E V12) – najszybsza limuzyna na świecie (aż do 2003 roku) rozwijająca prędkość w zakresie podobnym do supersamochodów, wynoszącą 320 km/h.
  • Maybach Brabus 57 SV12 S Biturbo z mocą 730 KM osiągający prędkość 330 km/h.
  • Mercedes-Benz CLS (Brabus Rocket) – najszybszy sedan do 2008 roku, osiągający prędkość 366 km/h.
  • Mercedes-Benz G klasa (Brabus G V12) – jedne z najbardziej rozpoznawalnych modyfikacji marki Brabus.
  • Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster (Roadster Brabus K8S) – supersamochód o przepięknym wnętrzu i świetnych osiągach.
  • Smart ForTwo 451 (Brabus Ultimate 112) – niezwykle udana modyfikacja Smarta, który zyskał sporo mocy i wiele uroku, rozpędzając się maksymalnie do 170 km/h.
  • Mercedes-Benz GLK (Brabus GLK V12) – osiągający maksymalną prędkość 322 km/h co dało mu w 2009 roku tytuł najszybszego SUV-a na świecie.

Warto podkreślić, że firma obok zaawansowanego tuningu mechanicznego zajmuje się modyfikacją nadwozia, zwiększając jego aerodynamikę. Oprócz tego oferuje również wizualne modyfikacje wnętrza samochodów zatem Brabus to kompleksowe rozwiązanie.

Brabus obecnie

Dzisiaj Brabus to nie tylko tuning samochodów. Firma modyfikuje również łodzie motorowe, a także motocykle i zegarki. Marka posiada również linie własnych ubrań i akcesoriów. A w ostatnich latach zajęła się także ulepszeniem samochodów marki Porsche. W Polsce jak najbardziej można skorzystać z oferty marki – wystarczy zgłosić się do VCentrum w Warszawie, profesjonalnego serwisu i autoryzowanego dealera Brabusa w Polsce.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Kolor ma znaczenie – BMW M4 Frozen Orange

BMW M4 gościło w naszym “kolorystycznym” cyklu już nieraz. Teraz powraca, ale barwie, o której …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *