niedziela , 12 lipca 2020
Strona główna / Wiadomości / Salony i serwisy / Aktualności / Branża motoryzacyjna dostosowuje się do nowych warunków, związanych z koronawirusem

Branża motoryzacyjna dostosowuje się do nowych warunków, związanych z koronawirusem

Pandemia koronawirusa dotyka wielu sektorów gospodarki. Także branża motoryzacyjna bardzo mocno odczuwa jej skutki. O ile salony i serwisy samochodowe wciąż mogą działać bez ograniczeń, o tyle nijak nie przekłada się to na sprzedaż. Dealerstwa świecą pustkami, spadło także zainteresowanie wszystkimi usługami. Jak firmy próbują sobie z tym poradzić? 

Sytuacja wymaga szybkiego dostosowania się do nowych realiów funkcjonowania tego typu biznesów. Z pomocą przychodzi internet. To właśnie tam wiele firm próbuje przedstawić swoją ofertę i pozyskać klientów.

Serwisy i firmy usługowe postawiły przede wszystkim na obsługę zdalną. Standardem stają się usługi typu „door to door”, polegające na odbiorze samochodu wprost od klienta, zawiezieniu go do warsztatu celem wykonania naprawy, a następnie odstawienie go z powrotem do właściciela.

Gdy samochód jest już w serwisie, podlega czynnościom, które dotychczas nie były zbyt popularne, a na pewno nie były oferowane bezpłatnie i na taką skalę.

Zalicza się do tego odkażanie elementów, których dotyka się w trakcie eksploatacji samochodu. Ponadto stosowane są urządzenia do ozonowania wnętrza. Dotychczas to rozwiązanie sprawdzało się w przypadku usuwania brzydkich zapachów w samochodzie, np. wynikających z palenia papierosów. Teraz ten proces zyskał na popularności ze względu na właściwości ozonu, który usuwa nie tylko przykry zapach, ale również pleśń, alergeny i bakterie.

Ozonowanie polega na zastosowaniu specjalistycznej maszyny, która przez około 20 minut pracuje wewnątrz samochodu. Nie wymaga ona do pracy żadnej chemii, a po zakończeniu procesu i przewietrzeniu pojazdu, można z niego od razu korzystać.

Usługa dotychczas była płatna i kosztowała około 50-80 zł zależnie od serwisu. Obecnie jest to jeden z nowych standardów stosowanych w punktach obsługi samochodów.

Ponadto, firmy zachęcają klientów do dbania o własną higienę instruując jak myć ręce oraz do stosowania środków dezynfekcyjnych i rękawiczek przed wejście do np. salonu.

Większość z firm nie była przygotowana na tę sytuację, stąd działania mają charakter spontaniczny. Wiele z salonów bardzo szybko zaczęło oferować usługi on-line także w zakresie sprzedaży samochodów. Dzieje się tak na przykład poprzez zachęcanie do konfigurowania samochodów na oficjalnych stronach internetowych. Istnieje też możliwość kontaktu telefonicznego z handlowcem, który korzystając z wideo-konferencji przedstawi interesujący klienta samochód.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Quadem próbował uciec gdańskim policjantom – został zatrzymany

Dzisiaj w nocy policjanci ruchu drogowego zatrzymali kierowcą quada, który próbował uniknąć kontroli i uciekając ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *