środa , Kwiecień 1 2020
Strona główna / Wiadomości / Salony i serwisy / Aktualności / Branża motoryzacyjna dostosowuje się do nowych warunków, związanych z koronawirusem

Branża motoryzacyjna dostosowuje się do nowych warunków, związanych z koronawirusem

Pandemia koronawirusa dotyka wielu sektorów gospodarki. Także branża motoryzacyjna bardzo mocno odczuwa jej skutki. O ile salony i serwisy samochodowe wciąż mogą działać bez ograniczeń, o tyle nijak nie przekłada się to na sprzedaż. Dealerstwa świecą pustkami, spadło także zainteresowanie wszystkimi usługami. Jak firmy próbują sobie z tym poradzić? 

Sytuacja wymaga szybkiego dostosowania się do nowych realiów funkcjonowania tego typu biznesów. Z pomocą przychodzi internet. To właśnie tam wiele firm próbuje przedstawić swoją ofertę i pozyskać klientów.

Serwisy i firmy usługowe postawiły przede wszystkim na obsługę zdalną. Standardem stają się usługi typu „door to door”, polegające na odbiorze samochodu wprost od klienta, zawiezieniu go do warsztatu celem wykonania naprawy, a następnie odstawienie go z powrotem do właściciela.

Gdy samochód jest już w serwisie, podlega czynnościom, które dotychczas nie były zbyt popularne, a na pewno nie były oferowane bezpłatnie i na taką skalę.

Zalicza się do tego odkażanie elementów, których dotyka się w trakcie eksploatacji samochodu. Ponadto stosowane są urządzenia do ozonowania wnętrza. Dotychczas to rozwiązanie sprawdzało się w przypadku usuwania brzydkich zapachów w samochodzie, np. wynikających z palenia papierosów. Teraz ten proces zyskał na popularności ze względu na właściwości ozonu, który usuwa nie tylko przykry zapach, ale również pleśń, alergeny i bakterie.

Ozonowanie polega na zastosowaniu specjalistycznej maszyny, która przez około 20 minut pracuje wewnątrz samochodu. Nie wymaga ona do pracy żadnej chemii, a po zakończeniu procesu i przewietrzeniu pojazdu, można z niego od razu korzystać.

Usługa dotychczas była płatna i kosztowała około 50-80 zł zależnie od serwisu. Obecnie jest to jeden z nowych standardów stosowanych w punktach obsługi samochodów.

Ponadto, firmy zachęcają klientów do dbania o własną higienę instruując jak myć ręce oraz do stosowania środków dezynfekcyjnych i rękawiczek przed wejście do np. salonu.

Większość z firm nie była przygotowana na tę sytuację, stąd działania mają charakter spontaniczny. Wiele z salonów bardzo szybko zaczęło oferować usługi on-line także w zakresie sprzedaży samochodów. Dzieje się tak na przykład poprzez zachęcanie do konfigurowania samochodów na oficjalnych stronach internetowych. Istnieje też możliwość kontaktu telefonicznego z handlowcem, który korzystając z wideo-konferencji przedstawi interesujący klienta samochód.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Działania Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w walce z rozprzestrzenianiem się koronawirusa

Zamknięcie parkingów wzdłuż pasa nadmorskiego, zamknięty na weekend Park Oliwski, częściej myte wiaty przystankowe, specjalne ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *