piątek , 25 kwietnia 2025
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. ZMPG

Budowa Drogi Czerwonej do Portu Gdynia rozpocznie się w 2029

Prace budowlane przy pierwszym odcinku, liczącym 6,2 km, Drogi Czerwonej do portu morskiego w Gdyni rozpoczną się w 2029 roku – poinformowało Ministerstwo Infrastruktury. Obecnie trwają prace przygotowawcze dla budowy tej trasy.

Jak poinformowało Ministerstwo Infrastruktury za pośrednictwem Polskiej Agencji Prasowej – Trasa Kwiatkowskiego, czyli obecne połączenie drogowe z Portem Gdynia, ma ograniczoną nośność i nie zapewnia dogodnego połączenia dla ruchu ciężkiego. Droga Czerwona powstanie w standardzie wymaganym dla drogowej sieci TEN-T, w klasie GP (droga główna ruchu przyspieszonego), a z pozostałą siecią będzie skomunikowana poprzez pięć węzłów drogowych. Dla pieszych i rowerzystów przewidziano infrastrukturę w postaci kładek oraz tuneli.

Przewiduje się, że prace budowlane dla pierwszego odcinka Drogi Czerwonej rozpoczną się w 2029 r. a oddanie do użytkowania nastąpi w 2032 r.” – napisano w odpowiedzi na interpelację.

To dla nas wspaniała informacja. Budowa Drogi Czerwonej jest kluczową inwestycją dla Gdyni. Ruch ciężkich pojazdów dziś prowadzony Estakadą Kwiatkowskiego jest obciążeniem dla płynności ruchu w całym krwiobiegu drogowym miasta. Nowa inwestycja zdecydowanie poprawi wygodę przemieszczania się kierowców – mówi Aleksandra Kosiorek, prezydent Gdyni.

Przypomniano, że w październiku 2022 r. została podpisana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad umowa z firmą Mosty Katowice na opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla tej inwestycji.

Prace przygotowawcze zostały zaplanowane na lata 2022-2025 i dotyczą docelowej drogi krajowej klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) w podziale na trzy odcinki: odcinek 1. Gdynia Chylonia – Trasa Kwiatkowskiego o długości ok. 6,2 km; odcinek 2. Trasa Kwiatkowskiego – węzeł Ofiar Grudnia 70 o długości ok. 2,4 km; odcinek 3. Węzeł Ofiar Grudnia 70 – Terminal Promowy o długości ok. 1,1 km – dodano w komunikacie.

Dla pierwszego odcinka wykonawca opracuje koncepcję programową oraz przygotuje dokumentację umożliwiającą złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Zakończenie prac nad koncepcją programową planowane jest w czerwcu 2025 r. Dla odcinka drugiego i trzeciego opracowane zostanie studium komunikacyjne, na podstawie którego możliwe będzie podejmowanie dalszych decyzji o przygotowaniu dokumentacji. Zakończenie prac nad studium komunikacyjnym zaplanowano na wrzesień 2024 r. Następnie wymagane jest uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla tej inwestycji.

Źródło: Gdynia.pl (Autor Małgorzata Kaliszewska)

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Veloz znaczy szybki. Co kryje się za oznaczeniem VZ w modelach CUPRA?

CUPRA zawsze stawia na sportowe emocje z jazdy, ale modele w wariantach VZ gwarantują jeszcze …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *