Od środy, 20 września na węźle Karwiny rozpocznie się układanie bitumicznych warstw ścieralnych w ciągu ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Prace będą prowadzone odcinkowo. Zostanie zachowana przejezdność w obu kierunkach – do i z centrum miasta.
– To ostatnie tak duże utrudnienia na terenie tej inwestycji. Jednocześnie wykonanie wskazanych robót to znaczący krok w kierunku zakończenia prac, które doskwierały mieszkańcom każdego dnia. Przechodzimy do układania bitumicznych warstw ścieralnych. Roboty potrwają od 20 do 28 września. Pierwsze prace będą prowadzone na odcinkach od ul. Górniczej do ul. Gryfa Pomorskiego. Jednak roboty drogowe obejmą cały odcinek, na którym jest realizowana inwestycja pn.: „Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – Gdynia Karwiny” – faza 1 – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
W ramach prac konieczne będzie wprowadzenie tymczasowych zwężeń jezdni – w celu przeprowadzenia robót drogowych. Przejezdność zostanie zachowana.
Harmonogram układania warstw ścieralnych:
- 20.09 – prace będą prowadzone na dwóch lewych pasach jezdni – na odcinkach od ul. Górniczej do ul. Gryfa Pomorskiego oraz od ul. Gryfa Pomorskiego do zatoki autobusowej za skrzyżowaniem z ul. Źródło Marii.
(z ul. Górniczej, Myśliwskiej i Źródło Marii będzie można skręcić jedynie w stronę centrum, brak możliwości skrętu w lewo z ul. Chwaszczyńskiej w ul. Górniczą i ul. Myśliwską, brak możliwości skrętu w lewo z ul. Wielkopolskiej w ul. Źródło Marii, wyjazd z ul. Małe Karwiny będzie możliwy jedynie w stronę obwodnicy).
- 21.09 – prace będą prowadzone na prawym pasie jezdni – na odcinkach od ul. Górniczej do ul. Gryfa Pomorskiego oraz od ul. Gryfa Pomorskiego do zatoki autobusowej za skrzyżowaniem z ul. Źródło Marii wraz z zamknięciem ul. Górniczej i prowadzeniem na niej prac.
(zamknięte zostaną wyloty ulic: Górniczej, Myśliwskiej i Źródło Marii, dojazd do osiedla Fikakowo będzie możliwy przez ul. Gryfa Pomorskiego, dojazd do ul. Źródło Marii będzie możliwy przez ul. Starodworcową i ul. Radosną).
- 22.09 – prace będą prowadzone na dwóch lewych pasach jezdni – od zatoki autobusowej za skrzyżowaniem z ul. Źródło Marii do wiaduktów, z wyłączeniem skrzyżowania z ul. Starodworcową, objazd dla komunikacji miejskiej ZKM poprowadzony przez ul. Nałkowskiej.
(z ul. Nowodworcowej możliwy będzie jedynie skręt w stronę centrum, brak możliwości skrętu w lewo z ul. Wielkopolskiej w ul. Nowodworcową).
- 23.09 – prace będą prowadzone w obrębie skrzyżowania z ul. Gryfa Pomorskiego na środkowym i prawym pasie jezdni oraz od ul. Źródło Marii do ul. Nowodworcowej na prawym pasie jezdni.
(zamknięte zostaną wyloty ulic: Gryfa Pomorskiego i Starodworcowej, dojazd do ul. Gryfa Pomorskiego będzie możliwy przez ul. Górniczą, dojazd do ul. Starodworcowej będzie możliwy od ul. Nowodworcowej, Radosnej i Źródło Marii).
- 24.09 – prace będą prowadzone na lewym pasie jezdni, w obrębie skrzyżowania z ul. Gryfa Pomorskiego wraz z jezdnią ul. Gryfa Pomorskiego, na lewym pasie jezdni w obrębie skrzyżowania z ul. Starodworcową wraz z jezdnią ul. Starodworcowej, na prawym pasie w obrębie skrzyżowania z ul. Nowodworcową wraz z jezdnią ul. Nowodworcowej oraz na prawym pasie od zatoki autobusowej za skrzyżowaniem z ul. Nowodworcową do końca zakresu prac.
(całkowicie zamknięta zostanie ul. Gryfa Pomorskiego, dojazd do osiedla Fikakowo będzie możliwy przez ul. Górniczą, nie będzie można skręcić w lewo w ul. Brzechwy oraz zawracać na skrzyżowaniu ulic Chwaszczyńskiej, Gryfa Pomorskiego i Brzechwy, całkowicie zamknięte zostaną ulice: Starodworcowa i Nowodworcowa, dojazd do tej części osiedla będzie możliwy przez ul. Źródło Marii i Radosną, nie będzie można skręcić w lewo w ul. Nałkowskiej oraz zawracać na skrzyżowaniu ulic Wielkopolskiej, Starodworcowej i Nałkowskiej).
- 25.09 – prace prowadzone na prawym i środkowym pasie jezdni ul. Wielkopolskiej – od ul. Parkowej do ul. Strzelców z wyłączeniem ul. Strzelców oraz na prawym pasie jezdni – od ul. Strzelców do ul. Korzennej.
(zamknięty zostanie wlot ul. Racławickiej, dojazd do ul. Racławickiej będzie możliwy przez ul. Strzelców).
- 26.09 – prace prowadzone na lewym pasie jezdni ul. Wielkopolskiej – od ul. Parkowej do ul. Korzennej z wyłączeniem skrzyżowania z ul. Strzelców.
(brak możliwości skrętu w lewo z ul. Wielkopolskiej w ul. Parkową, wyjazd z ul. Racławickiej będzie możliwy jedynie w stronę obwodnicy, z ul. Górniczej, Myśliwskiej i Źródło Marii będzie można skręcić jedynie w stronę centrum, nie będzie można skręcić w lewo w ul. Nowodworcową oraz zawracać na skrzyżowaniu ulic Wielkopolskiej, Nowodworcowej i Korzennej).
- 27.09 – prace prowadzone na prawym pasie na szerokości 5m – od początku zakresu prac do zatoki autobusowej przy ul. Zapolskiej.
(zamknięty zostanie wlot ul. Małe Karwiny i ul. Zapolskiej, dojazd do ul. Zapolskiej będzie możliwy przez ul. Nałkowskiej i Brzechwy).
- 28.09 – prace prowadzone po lewej stronie jezdni wraz z zakresem skrzyżowania z ul. Małe Kawiny oraz na jezdni ul. Zapolskiej.
(całkowicie zamknięta zostanie ul. Zapolskiej, dojazd do ul. Zapolskiej będzie możliwy przez ul. Nałkowskiej i Brzechwy, brak możliwości skrętu w lewo z ul. Wielkopolskiej w ul. Źródło Marii oraz zawracania na skrzyżowaniu ulic Wielkopolskiej, Chwaszczyńskiej i Źródło Marii – Małe Karwiny).
Ponadto od 15 września wprowadzono nowe przystanki i lokalizacje przystanków na ul. Wielkopolskiej i Strzelców. Szczegóły w komunikacie ZKM tutaj.
Zakres inwestycji
Przypomnijmy, że cała inwestycja obejmuje przebudowę skrzyżowań wraz z udogodnieniami dla rowerzystów i pieszych. W sąsiedztwie przystanku PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride, na którym znajdzie się niejsce dla 140 samochodów i motocykli (w tym 20 osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich). Bike&Ride pomieści zaś co najmniej 50 rowerów, a 600 metrów dróg dla jednośladów pomoże swobodnie dotrzeć do i z węzła. Strefa Kiss&Ride pozwoli z kolei na krótki postój trzem pojazdom. Nowoczesna infrastruktura dla autobusów i trolejbusów, do której będą prowadzić buspasy, umożliwi sprawne skomunikowanie środków transportu zbiorowego. W ramach inwestycji nie zabraknie energooszczędnego oświetlenia i zieleni: 35 800 metrów kwadratowych trawników, 140 nowych drzew oraz krzewów i kwiatów.
Obecny koszt inwestycji to 98 982 658,80 zł brutto.
Źródło: Gdynia.pl