W Gdyni trwa budowa wiaduktu na ulicy Puckiej. Wykonana została już konstrukcja wiaduktu, mury oporowe, a także przyległa infrastruktura drogowa.
– Na początku tego tygodnia ułożone zostały masy bitumiczne na głównej części podjazdu, do konstrukcji wiaduktu, a na dniach realizowane będą prace uzupełniające. Widać już układ skrzyżowania ulic Puckiej i Przemysłowej. Termin uzyskania pozwolenia na użytkowania obiektu przewidziany jest na listopad br. – mówi Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.
Na wiadukcie oraz dojazdach zakończono prace żelbetowe, wykonano podbudowy oraz warstwy wiążące nawierzchni asfaltowej. Obecnie trwa wykonywanie izolacji nawierzchni z żywic, roboty brukarskie oraz montaż balustrad, osłon i barier energochłonnych.
Zmiany w organizacji ruchu:
W związku z budową wiaduktu w ciągu ul. Puckiej, na potrzeby wykonania warstwy ścieralnej nawierzchni w dniach 16 i 17.09.2024 r. zamknięty dla ruchu zostanie odcinek ulicy Puckiej od Przemysłowej do ul. Hutniczej (obecnie obowiązuje tam jeden kierunek ruchu).
Następnie w dniach 21 i 28.09.2024 r. (tj. kolejne soboty) zamknięty dla ruchu zostanie odcinek ulicy Żarnowieckiej i Puckiej (od Potasowej do Żarnowieckiej).
Miasto prosi o ostrożność oraz o dostosowanie się do zmian w organizacji ruchu.
Przypomnijmy, że na ul. Puckiej powstaje 185-metrowy wiadukt drogowy, który ułatwi kierowcom, pieszym i rowerzystom dojazd do oraz z północnych dzielnic Gdyni, znacznie poprawiając przy tym ich bezpieczeństwo. Nowy wiadukt drogowy prowadzić będzie nad liniami kolejowymi 201, 228 oraz grupą torów stacji Gdynia Port, na północ od ul. Przemysłowej. Znajdą się tam dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa. Wiadukt zostanie zabezpieczony barierami ochronnymi i oświetlony. W ramach inwestycji całkowicie zlikwidowane zostaną przejazdy kolejowo-drogowe.
Obiekt powstaje dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Spółka PKP współfinansuje koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego, miasto zaś finansuje budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych takich jak: jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, murki oporowe. Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli tych nieruchomości, które będą musiały zostać wyburzone. Za zaprojektowanie i wybudowanie wiaduktu jest odpowiedzialna firma Strabag.
Inwestycja w tym roku otrzymała dofinansowanie w kwocie blisko 14,7 mln zł, w ramach subwencji ogólnej na drogi samorządowe w 2024 roku. Aktualna wartość umowy po aneksie to: 80 771 922,20 zł., w tym zakres finansowany przez gminę Gdynia: 55 918 637,69 zł, a PKP to: 24 853 284,51 zł.