W przedostatni weekend lipca 2018 roku, we Władysławowie odbywały się Targi Caravaning Summer Show. Jest to pierwsza taka inicjatywa w Polsce, gdzie produkty kempingowe prezentowane są w plenerze – w dodatku w miejscu, które nierozerwalnie wiążę się z taką właśnie turystyką. W imprezie uczestniczyło blisko 30 wystawców, którzy zaprezentowali między innymi kampery, przyczepy kempingowe, namioty tradycyjne i dachowe, domki mobilne oraz sprzęt i wyposażenie niezbędne w karawaningu.
Jedną z najciekawszych premier na Caravaning Summer Show 2018, przygotował Volkswagen Samochody Użytkowe. Polski importer zaprezentował dwa modele – minikamper Caddy oraz T6 California Ocean czyli legendarny samochód, który od 30 lat jest ulubieńcem surferów i symbolem podróży.
Caddy Beach w standardzie oferuje duże i komfortowe łóżko oraz wiele praktycznych schowków. Do wyposażenia seryjnego należą zasłona kryjąca przednie szyby oraz magnetyczne zasłony okien bocznych. Caddy Beach, w połączeniu z opcjonalnym pakietem „Camping”, można łatwo powiększyć do rozmiarów małego domku wakacyjnego za sprawą namiotu o wymiarach 2,3 x 2,9 m rozkładanego za tylną klapą.
Volkswagen California pojawił się na rynku w 1988 roku, jednak legenda Bullika trwa o wiele dłużej. Dzisiaj Volkswagen Samochody Użytkowe produkuje model California na bazie Transportera szóstej generacji. Niemal od początku istnienia model ten zyskała pozycję najpopularniejszego auta rekreacyjnego na świecie. W sumie podczas 30 lat istnienia modelu California, wyprodukowano 160.000 egzemplarzy tego auta.
Własne stoiska posiadały również marki: Mercedes-Benz, reprezentowane przez dealera Auto-Idea, który pokazał dwa egzemplarze modelu Klasy V w odmianie Marco Polo, Klasę X z zabudową na pace i namiotem dachowym oraz klasyczną Klasę G. Trójmiejski dealer marki Mitsubishi, firma Motor Centrum, zaprezentowała dwa modele – Eclipse Cross oraz Pick-up’a L200.
Dla miłośników motoryzacji ciekawostką były także stoiska producentów akcesoriów kempingowych, które montowane są na i w samochodach osobowych. Firma AZAR4 zaprezentowała przykład zabudowy osadzony na pace Forda Rangera. Ocean Cross, oferujący namioty dachowe, przywiózł do Władysławowa miedzy innymi klasycznego Jeep’a Wranglera i Land Rover’a, które posłużyły do prezentacji produktów.
W Targach uczestniczyli również producenci oraz dealerzy kamperów i przyczep kempingowych. Wśród nich była firma Auto-Mobil z Wejherowa, która pokazała dwa pojazdy, bazujące na Fiacie Ducato. Ponadto, wśród wystawców, obecny był także polski producent Niewiadów.
Niewątpliwie ciekawą ofertę przedstawili również producenci domków mobilnych. Najmniejsze z nich, ważące całościowo około 3 ton, mogą być transportowane przy użyciu samochodów terenowych o odpowiednim uciągu (np. Toyota Land Cruiser, Nissan Patrol, Mercedes Klasy G).
Targi pozwoliły poznać i zasmakować na czym polega podróżowanie z „domem na kołkach”. Niezależnie od formy – czy to w kamperze czy w przyczepie kempingowej czy tym bardziej w domku mobilnym – jest to obecnie bardzo komfortowy sposób spędzania wypoczynku.
Koszty wahają się od około 26 000 zł za najprostsza przyczepę kempingową z firmy Niewiadów, poprzez 100 000 złotych za mobilny domek w szwedzkim stylu, do 250 000 zł za w pełni wyposażony i samowystarczalny kamper.
Organizatorzy już zapowiadają, że w przyszłym roku na pewno odbędzie się druga edycja Caravaning Summer Show 2018, ale nie wykluczają, że miłośnikom tego rodzaju turystki zaoferują coś jeszcze być może w tym roku.