Kolejna, tym razem III już edycja Classówki odbyła się w Kartuzach. Impreza powróciła na miejsce, w którym debiutowała w kwietniu 2016 roku – czyli do „Miasteczka Ruchu Drogowego” na Placu Solidarności. Wydarzenie z wystawy klasycznej motoryzacji, przeistoczyło się w motoryzacyjny festiwal z szeroką ofertą prezentowanych samochodów.
Poza autami zabytkowymi, tego dnia w Kartuzach spotkać też można było wiele aut tuningowych. Dominowały wśród nich popularne Volkswageny i BMW, ale także kilka rzadszych modeli, między innymi spod znaku Mercedesa i Alfy-Romeo. Ponadto swoje ekspozycje przygotowali także dealerzy nowych aut, wśród których byli Fiat Schewe, Ford Euro-Car, MINI Zdunek, Opel Konocar i Volkswagen CityMotors. Na placu znalazło się też kilka pojazdów dostawczych i ciężarowych należących do sponsorów, które porozstawiane były wśród aut uczestników.
Jednym z najciekawszych samochodów na tegorocznej Classówce była Puma GT 1600. Wart około 20 000 – 40 000 $ sportowy pojazd to konstrukcja z drugiej połowy lat 60-tych, produkcji brazylijskiej. Ogółem powstało zaledwie 1402 egzemplarzy takich samochodów. Egzemplarz mimo „obcych” numerów rejestracyjnych należy do kolekcjonera z Kaszub.
Ponadto sporą reprezentację miały również amerykańskie krążowniki szos oraz tradycyjnie, samochody produkcji polskiej.
Tegoroczna Classówka mocno się skomercjalizowała. Przede wszystkim stała się imprezą płatną zarówno dla uczestników prezentujących swoje samochody jak i dla odwiedzających, którzy aby wejść na teren wystawy płacili symboliczne 3 zł. Nie odstraszyło to jednak tłumów (podobnie jak kapryśna pogoda), którzy przez cały dzień chętnie odwiedzali imprezę.
Poza samochodami, w imprezie uczestniczyli również wystawcy, oferujący usługi i akcesoria nie tylko motoryzacyjne. Jednym z nich, a także sponsorem tytularnym imprezy, była firma GlancAuto zajmująca się profesjonalnym Auto-Detailingiem. Firma przygotowała bardzo ciekawą ekspozycję modeli BMW M3, od generacji E30, poprzez E36, E46, E92, po najnowsze F30. Niestety ulokowanie samochodów za podwójnymi barierkami uniemożliwiło ich dokładne obejrzenie i porównanie ewolucji budowy tych interesujących aut.
Tegoroczną Classówkę poprowadzili znani z TVN Turbo prezenterzy – Rafał Jemielita i Jarosław Maznas.
Miło że Puma zostałą doceniona lecz jesteśy z Kwidzyna 🙂 Pozdrawiamy