Wygląd zużytego klocka hamulcowego potrafi wiele powiedzieć na temat stanu układu hamulcowego. Eksperci z firmy Ferodo podpowiadają, na co warto zwracać szczególną uwagę.
Każdy mechanik wie, że do podstawowych czynności kontrolnych należą m.in. weryfikacja jakości elastycznych przewodów hamulcowych znajdujących się przy zacisku, kontrola stanu samego zacisku, czy sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego oraz jego jakości.
1. Skośne zużycie warstwy ciernej
2. Wyżłobienia na powierzchni ciernej
3. Nierównomierne zużycie klocków w obrębie jednego zacisku lub w obrębie jednej osi pojazdu
4. Zmiana struktury powierzchni ciernej klocka
5. Uszkodzenie tylnej płytki klocka
6. Klocek jest pokryty płynem hamulcowym
7. Zeszklenie powierzchni ciernej
Ferodo, Adam Gołąbek,Technical Services, Training and Warranty Manager, Poland, Baltics & Finland: