Na łamach Moto3m.pl często prezentujemy naszym Czytelnikom rzadkie, unikatowe i zazwyczaj bardzo drogie, limitowane modele, które pojawiają się w trójmiejskich salonach. Najczęściej jednak, najciekawsze samochody pozostają ukryte na zamkniętych dla postronnych osób, dealerskich placach. To właśnie tam czekają na wydanie niezwykłe modele.
Najdroższe i limitowane samochody rzadko kiedy trafiają – mówiąc potocznie “na salon”. Zazwyczaj są to samochody sprowadzone do salonu pod konkretne zamówienie klienta. Ich ograniczona podaż i duży popyt na nie, powodują, że dealer często nie ma nawet czasu ani możliwości zamówienia takiego modelu “dla siebie” – czyli jako auto demonstracyjne lub ekspozycyjne do salonu.
Po rozładunku z lory, takie auta trafiają na dealerski parking. A stamtąd na myjnie, gdzie są przygotowane do wydania klientowi. Do salonu taki samochód trafia na chwilę – na czas wydania, co trwa zwykle nie dłużej niż 2 godziny. Stąd też, rzadko pojawia się okazja dla postronnych osób do ujrzenia takich unikatowych modeli.
Najciekawsze place dealerskie znajdują się oczywiście przy salonach oferujących ekskluzywne samochody. Na parkingu przedstawicieli Mercedesa spotkaliśmy już między innymi Maybach’a G650 Landaulet oraz Maybach’a S650 Cabriolet. W gdańskim salonie Mercedes-Benz Witman dominują z kolei modele AMG – GT R, GT C, cała seria modelowa 63 oraz najnowszych, hybrydowych 53.
W salonach BMW Zdunek w ostatnim czasie pojawiło się na przykład M4 CS oraz 760 LI. Pierwszy z nich, to model specjalny BMW M GmbH. Drugi to ultraluksusowa limuzyna z silnikiem V12 i wydłużonym rozstawem osi.
BMW M4 CS to model wyczynowy klasyfikowany ponad seryjnym M4 i minimalnie poniżej bezkompromisowego GTS. Jego 3-litrowy silnik generuje dodatkowe 10 KM i łącznie jest ich 460. Do tego 600 Nm momentu obrotowego. Razem pozwala to osiągnąć 280 km/h i przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3.9 sekundy. Wersja CS, za sprawą zastosowania na masce i dachu materiału o nazwie CFRP wykorzystującego włókno węglowe, jest o 32 kg lżejsza od standardowej M4. W tym modelu zmieniono również ustawienia zawieszenia oraz siły jego tłumienia, całość delikatnie obniżono, żeby poprawić aerodynamikę. Wszystkie te usprawnienia sprawiły, że M4 CS jest w stanie pokonać pętle północną na torze Nurburgring w 7 minut 38 sekund. To wolniej o 10 sekund od wersji GTS, ale zarazem 14 sekund szybciej od standardowego M4 ze skrzynią DCT.
Zobacz więcej: BMW 760Li w BMW Zdunek
Limitowane serie modelowe lub po prostu rzadkie konfiguracje kultowych 911-tek, często goszczą również w Porsche Centrum Sopot. Nie tak dawno było to na przykład GT3 Touring Pack.
Zobacz więcej: Porsche 911 GT3 z pakietem Touring w Porsche Centrum Sopot
Salony rzadko chwalą się tego typu “perełkami” z tego względu, że samochody takie, po pierwsze nie prezentują się w pełnej krasie – z powodu fabrycznych zabezpieczeń, a z drugiej – ich postój na terenie dealerstwa zazwyczaj trwa bardzo krótko – ponieważ klienci chcą zwykle odebrać takie samochody jak najszybciej.