Airtex – producent zestawów paska rozrządu – wskazuje na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany.
1. Uszczelniacze wałków rozrządu
2. Pompa cieczy
– wyciek płynu chłodniczego spod pompy
– hałas łożyska pompy
– uszkodzenie łopatek pompy i spowolnienie przepływu cieczy chłodzącej w układzie
– zablokowanie pompy i zerwanie paska rozrządu.
Jedynym sposobem na eliminację ryzyka takich problemów jest zakup nowej pompy cieczy chłodzącej razem z rozrządem.
3. Nastawniki faz rozrządu
Przed wymianą zestawu w takim silniku należy najpierw wsłuchać się w jego pracę (zużycie wariatora może być słyszalne) a także zapoznać się z zaleceniami fabrycznymi dotyczącymi interwałów między wymianami „wariatora”. W niektórych modelach należy go zastępować nowym przy każdej wymianie rozrządu, a w innych – przy co drugiej wymianie.