Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Cupra Driving Experience z Cupra Plichta na Kaszubach

Każdy wtajemniczony w tematykę motoryzacji, szczególnie tej z Półwyspu Iberyjskiego, doskonale zna nazwę Cupra. SEAT, hiszpański producent powiązany z Grupą Volkswagena, w ten właśnie sposób nazywał swoje usportowione modele. Pierwszym był Leon z 1999 roku, później dołączyła jeszcze Ibiza. Teraz Cupra powraca, ale już jako samodzielna marka. W ofercie ma podrasowane modele SEAT’a, a także własnej konstrukcji samochód o nazwie Formentor. 

Aby poznać markę i modele, Cupra Plichta, jedyny przedstawiciel w północnej Polsce, zaprosił lokalnych dziennikarzy do przetestowania możliwości samochodów na kaszubskich drogach. Udostępnione zostały trzy modele: Leon Sportstourer, Ateca oraz Formentor.

Wizja marki Cupra zakłada, że samochody mają być przede wszystkim lifestyle’owe. W dużej mierze opiera się to na osiągach, rasowym brzmieniu, atrakcyjnej stylistyce, ale także nowoczesnych technologiach.

Pierwszy weekend grudnia to szczególny czas w którym mogliśmy po raz pierwszy zaprezentować dziennikarzom nowy brand motoryzacyjny na Pomorzu: markę Cupra – mówi Krzysztof Golat, brand manager Cupra Plichta. Chcieliśmy aby osoby uczestniczące w wydarzeniu miały okazję zapoznać się z trzema obecnie dostępnymi modelami, również tymi wyposażonymi w technologię hybrydową. Dzisiejszy przejazd, który wiódł malowniczymi drogami Kaszub, pozwolił na sprawdzenie jak wiele przyjemności może wciąż zaoferować współczesna motoryzacja – dodaje.

Cupra Leon Sportstourer 1.4 e-HYBRID 245 KM DSG

Prezentowany Leon Sportstourer to wariant hybrydowy, napędzany przez duet silnika spalinowego 1.4 TSI z motorem elektrycznym. Całościowo układ generuje 245 koni mechanicznych, co gwarantuje całkiem niezłe osiągi. Leon w tej wersji potrzebuje 7 sekund na osiągnięcie 100 km/h, a zasilany tylko prądem jest w stanie według producenta przejechać nawet ponad 50 km. Jest to hybryda typu Plug-In, czyli z możliwością doładowania z gniazdka. Ceny tej wersji zaczynają się od 159 500 zł. Wersja hatchback jest tańsza o 4000 zł.

Jakie wrażenia zrobił ten „podstawowy” model w ofercie Cupry?

Stylistycznie wszystkie pokazane samochody są do siebie podobne. Jednak w przypadku Leona, charakterystyczne linie marki Cupra przeplatają się tu z kształtem, który znany jest już z SEAT’a. Cupra z tym modelem trafi do tych, którzy potrzebują czegoś więcej – przede wszystkim stylu i osiągów. Ale uwaga! Za zapędami samochodu do osiągnięcia dużych prędkości w tej wersji niestety nie nadąża trakcja. Wysoki moment obrotowy dostarczany przez silnik elektryczny, rzucony na przednie koła powoduje w obecnych (jesienno-zimowych) warunkach niemal ciągłe zrywanie przyczepności przedniej osi. To czyni Leona podsterownym i zdradliwym.

Cupra Ateca 2.0 TSI 300 KM DSG 4Drive 

To chyba jeden z najbardziej rasowych kompaktowych SUV’ów na rynku! Gabarytami, ale częściowo także osiągami próbuje trafić w ten sam segment co Mercedes-AMG GLA35, BMW X2 M35i i trochę naciągając kryteria – Audi RSQ3. Jednak z ceną poniżej 200 000 zł za model bazowy ma nad nimi przewagę.

Cupra Ateca naprawdę świetnie się prowadzi. Konstruktorzy zadbali o takie nastawy zawieszenie, które skutecznie tłumią wysoką pozycję i dają poczucie prowadzenia samochodu i sportowym charakterze. Do tego warto podkreślić dźwięk – jest rasowy, ale trochę stłumiony. Słyszalny tylko w trybie sportowym. Tryb komfortowy całkowicie „wyłącza” efekty dźwiękowe.

Osiągi? Rewelacja. Setka w 4.9 sekundy, a maksymalnie 247 km/h.

Cupra Formentor 2.0 TSI 310 KM DSG 4Drive 

Ten model jest pierwszym, samodzielnym produktem Cupry – nie posiada on swojego odpowiednika w Seacie i zapewne tak pozostanie. To czyni go oryginalnym i nieopatrzonym.

Formentor nawiązuje swoją nazwą do punktu widokowego na wyspie Majorka. Wjedzie do niego kręta i piękna widokowo droga. Jeśli tam dopracowywano układ jezdny Formentora, to łatwo się domyślić, dlaczego tak dobrze się nim jeździ.

W przeciwieństwie do Ateci, Formentor to już bardziej crossover. Jest o kilka dobrych centymetrów niższy co poprawia jego prowadzenie, a to jest wyśmienite. Samochód jest bardzo przewidywalny, napęd na 4 koła reaguje szybko na zamianę nawierzchni i łatwo się nie poddaje prawom fizyki.

Na osiągniecie pierwszych 100 km/h potrzeba 4.9 sekundy, prędkość maksymalna – „standardowe” 250 km/h. Jest nawet procedura startu!

Formentor w wersji z 310-konnym silnikiem kosztuje od 194 500 zł. Ofertę wkrótce uzupełni również bardziej „uspokojona” wersja 1.5 TSI 150 KM w cenie od 115 900 zł z 6-biegowym manualem.

Nasza marka nie ma aspiracji bycia marką premium, Cupra podąża raczej własną drogą oferując lifestylowe samochody kierowane do ludzi czerpiących całymi garściami z życia, prowadzących aktywny tryb życia, dla których auto to nieodłączna część codziennego wizerunku. Spodziewamy się, iż największe zainteresowanie wzbudzi model Formentor, auto idealnie dopasowane do oczekiwań współczesnych klientów. Niezwykle dynamicznie narysowana linia crossovera, szeroka gama jednostek silnikowych, funkcjonalność oraz cena zaczynająca się już od 115.900 zł powinny sprawić, że to właśnie on będzie najbardziej pożądany wśród przyszłych nabywców. Cieszymy się, że w czasach dążenia do jak najniższej emisji spalin wciąż jest miejsce dla nowej marki aut stawiającej radość z jazdy na pierwszym miejscu – podsumowuje Krzysztof Golat, brand manager Cupra Plichta.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Polepszanie doskonałości? Pakiet Manthey Kit dla GT3 montowany w Porsche Centrum Sopot

Porsche 911 w wydaniu GT3 to samochód z pogranicza aut super-sportowych i wyczynowych. Jeszcze z …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *