Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
porsche_700x200-baner-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
porsche_700x200-baner-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner 2 czerwiec
previous arrow
next arrow

Dinozaur! Lexus RC F Track Edition w Lexus Trójmiasto

Jeżeli w restauracji, zanim skonsumujesz posiłek, robisz mu zdjęcie, aby wrzucić je na Instagrama, Twoja dziewczyna może pochwalić się imponującym, sztucznym biustem, a Ty sam masz doskonale opinające pośladki spodnie typu rurki, to Twoje Ferrari na pewno robi niesamowite wrażenie na ulicy! Jeśli jednak Twoim życiem nie kieruje pokaz i cenisz prawdziwość bez zbędnego blichtru, to w salonie Lexus Trójmiasto zobaczyć możesz samochód, który z dużym prawdopodobieństwem Ci się spodoba. Najnowszy Lexus RC F w limitowanej edycji Track Edition! 

W tym roku, Lexus odświeżył swoje sportowe coupe. Zmodernizowany RC F na 2020 rok ma teraz lepsze osiągi i odświeżony design, ale co najistotniejsze, w gamie debiutuje limitowana, wyczynowa edycja Track Edition. To właśnie taki model spotkaliśmy w salonie Lexus Trójmiasto.

RC F Track Edition łączy luksus i najwyższy poziom rzemiosła Lexusa z wyposażeniem torowym. Ten model jest kamieniem milowy w rozwoju sportowej dywizji F Lexusa.

Track Edition opiera się na seryjnym coupe RC F 2020, udoskonalono w nim jednak wiele elementów. Skuteczniejsza aerodynamika, tuning zawieszenia, odmienna stylistyka i przede wszystkim zmniejszona masa. Ta, była bolączką RC przed liftingiem. Sportowe coupe od Lexusa miało za bardzo dociążoną przednią oś, co wielu wypominało producentowi jako wadę tego modelu. Wersja poliftingowa pozbyła się nadwagi, a jeszcze lepiej jest w tej dziedzinie w odmianie torowej.

Na czym polegała kuracja odchudzająca?

RC F Track Edition jest o około 70-80 kg lżejszy niż poprzednia generacja RC F. Inżynierowie skupili się na redukcji masy szczególnie tam, gdzie ma to największe znaczenie dla poprawy dynamiki auta i pewności prowadzenia, a zatem na masie nieresorowanej. Chodzi o te elementy, których drgania są bezpośrednio wymuszone nierównościami nawierzchni, takie jak koła, półosie czy hamulce.

Jednym ze sposobów obniżenia masy auta było zastosowanie hamulców Brembo z tarczami węglowo-ceramicznymi. Są nie tylko znacznie lżejsze od stalowych, ale także lepiej znoszą wysokie temperatury podczas ekstremalnej jazdy torowej. Samochód otrzymał także lekkie 19-calowe obręcze z kutego stopu aluminium o wzorze nawiązującym do kół wyścigowego RC F GT3. Tylko z przodu auta udało się zredukować nieresorowaną masę o 25 kg.

Ponadto, z tyłu zastosowano wydrążone półosie zamiast pełnych, a z przodu zmniejszono kolektor dolotowy i kompresor klimatyzacji. W zawieszeniu pojawiły się elementy z aluminium, a w tylnym układzie zastosowano sztywniejsze tuleje wahaczy. Bardziej sztywne są także mocowania drążka kierowniczego oraz mocowania silnika.

Samochód stał się lżejszy także dzięki użyciu włókna węglowego na dachu, masce silnika, przegrodzie między tylnymi siedzeniami i wzmocnieniach zderzaków. Wiele z tych węglowych elementów zostało wykonanych na tej samej linii produkcyjnej, która dostarczała części do Lexusa LFA w trakcie dwóch lat jego produkcji. Tłumik i rury wydechowe z tytanu również przyczyniają się do redukcji masy. Tytan jest rzadko spotykany w samochodach produkcyjnych – zastosowanie go nadaje autu jeszcze bardziej luksusowy charakter dzięki wyrafinowanemu wyglądowi i unikalnemu brzmieniu 5-litrowego silnika V8.

 

Wolnossące serce – jakich już nie ma…

Lexus RC F jest napędzany wolnossącym silnikiem V8 5,0 l – jednym z ostatnich silników tego typu w luksusowych coupe. Jego moc wynosi 464 KM, a moment obrotowy 520 Nm przy 4800 obr./min. Samochód ma zmodyfikowany układ dolotowy, a drugi trakt podwójnego układu dolotowego otwiera się teraz przy niższych obrotach silnika (2 800 obr./min. zamiast 3 600 obr./min.). W ośmiostopniowej automatycznej skrzyni najwyższy bieg ma wydłużone przełożenie (3.13 zamiast 2.93).

Aby zwiększyć dynamikę ruszania, RC F jest teraz standardowo wyposażony w elektroniczną kontrolę startu (electronic launch control). Wystarczy włączenie przycisku na konsoli, by system automatycznie dostosował trakcję i otwarcie przepustnicy, umożliwiając maksymalne przyspieszenie od zerowej prędkości. Zadaniem kierowcy jest włączenie systemu przyciskiem przy wciśniętym pedale hamulca, a następnie wciśnięcie do końca pedału gazu, by zwiększyć obroty silnika. Żeby ruszyć, kierowca zwalnia pedał hamulca, od razu korzystając z maksymalnych osiągów i trakcji. Użycie systemu przynosi efekt w postaci przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 4,1 s.

Do poprawy osiągów przyczyniają się także nowe opony Michelin Pilot Sport 4S, zaprojektowane specjalnie dla RC F. W porównaniu do standardowych opon Michelin, opony RC F mają wyjątkowy kształt ścian bocznych i wzór bieżnika, a także rodzaj mieszanki gumy. Zmiany te zostały wprowadzone z myślą o ograniczeniu podsterowności, poprawie przyczepności bocznej i większej odporności na ekstremalne warunki.

 

Stylistyka, jakby samochód został wyciągnięty z planu zdjęciowego filmu „Szybcy i Wściekli Tokio Drift” 

Zmiany stylistyki nowego RC F są subtelne, lecz znaczące. Przeprojektowane przednie reflektory otrzymały diody LED oraz zintegrowane światła do jazdy dziennej. Dolna krawędź grilla w kształcie klepsydry została zmodyfikowana, tak aby przód samochodu wyglądał na krótszy. Nowe tylne światła zostały zgrabnie wkomponowane w przeprojektowany zderzak.

Lexus RC F w limitowanej edycji Track Edition to więcej niż zestaw akcesoriów. Auto zostało opracowane we współpracy z zespołami wyścigowymi Lexusa, startującymi w seriach Super GT i IMSA.

Najważniejsze zmiany zastosowane w Track Edition dotyczą aerodynamiki. Z przodu dodano lotki z włókna węglowego, które zwiększają docisk przedniej części auta, co poprawia przyczepność i precyzję prowadzenia. W tylnej części nadwozia zamontowano na trwałe skrzydło z włókna węglowego, które zastąpiło aktywny spojler oferowany w standardowym RC F. Nowe skrzydło jest lżejsze, a jego zadaniem jest redukcja oporu powietrza i zwiększenie docisku.

Kształt tylnego spojlera został tak dobrany, by wygładzić przepływ powietrza nad tyłem samochodu i zmniejszyć drgania powodowane oporem powietrza. Dzięki niemu zyskano 26 kg dodatkowego docisku ponad to co zapewnia aktywny tylny spojler standardowej odmiany RC F.

Ekskluzywny wygląd wnętrza wersji Track Edition został podkreślony skórzanymi wykończeniami ze wstawkami z alcantary na fotelach i czerwonymi elementami z włókna węglowego na drzwiach i desce rozdzielczej.

Cennik poliftingowego RC F otwiera wersja Elegance za 399 000 zł. Droższa odmiana Carbon to wydatek 487 000 zł, a prezentowany Track Edition to koszt 535 000 zł.

Egzemplarz eksponowany w salonie Lexus Trójmiasto z naszego artykułu, doposażony między innymi w system audio Mark Levinson, alarm oraz opcjonalny lakier opal F, kosztuje 553 100 zł (lub 7441 zł miesięcznie w programie Leasing Smartplan – 10% wpłaty własnej, 36 miesięcy, 10 000 km rocznie).

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Przedpremierowy pokaz nowej Toyoty Yaris Cross w Toyota Walder Rumia

Do Trójmiasta, przedpremierowo, zawitał najnowszy model z gamy Toyoty: Yaris Cross. Nieduży SUV z segmentu …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *