344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. AdobeStock

Dobry i tani samochód sportowy – jaki wybrać?

Wiele osób marzy o sportowym samochodzie. Jednak ceny tego typu pojazdów są dosyć wysokie. Ale jednak można też znaleźć takie, które mają sportowe zacięcie, a przy tym można je kupić za całkiem małe pieniądze. Dziś przedstawimy Wam takie auta.

Opel Corsa OPC to must have

Jeżeli marzycie o sportowym samochodzie, to postawcie na Opla Corsę OPC. Okej, może na pierwszy rzut oka nie wydaje się on bardzo dynamicznym pojazdem, ale prawda jest taka, że to tylko pozory. Zacznijmy od początku. Już samo uruchamianie pojazdu jest szybkie i dynamiczne. Wyobraźcie sobie, że wystarczy tylko 2 i ¼ obrotu od oporu do oporu i już silnik jest uruchomiony i gotowy do pracy na pełnych obrotach. Należy zwrócić uwagę także na 17-calowe koła, tylny spoiler, dyfuzor oraz zderzak z otworami. Zapewne właśnie dostrzegacie, że OPC ma jednak sportowy charakter. Może to nie jest audi S3 z 2021 roku czy Volkswagen T-Roc, ale jednak OPC jest przyjemny dla oka, a przy tym bardzo tani.

Pomyślcie też o wnętrzu pojazdu. Nie występują w nim klasyczne fotele znane z pozostałych modeli Corsy, ale fotele Recaro. Są one ergonomiczne i nawet przy ostrzejszych zakrętach można utrzymać prawidłową pozycję. Do tego producent zastosował niższe oparcia.

Czas przejść już do podzespołów. W tym modelu występują hamulce tarczowe o średnicy 308 mm z przodu. Tylne są rzecz jasna mniejsze i mają 264 mm. Silnik, choć nie jest duży, to ma przyzwoitą pojemność skokową wynoszącą 1,6 l. Do tego jeszcze żeliwny bok, który ma masę 27 kg. Podzespoły takie jak głowica, misa olejowa czy też kanały ssące turbosprężarki wykonane są z aluminium. Wykazują więc jeszcze większą odporność na korodowanie. Zakres pracy turbosprężarki mieście się w przedziale 1980 obr./min do 5800 obr./min. Samochód szybko przyśpiesza już od średnich obrotów. Musimy jeszcze wspomnieć, że te samochody nie są podatne na awarie, łatwo kupić do nich części zamienne, a ponadto nie należą do drogich, co stanowi kolejną ważną zaletę.

Niby stare, ale nadal dobre, czyli niemiecka precyzja zamknięta w Audi A3

Są takie samochody, które starzeją się bardzo powoli i na pewno zalicza się do nich pojazdy Audi A3. Po naszych drogach jeździ całkiem sporo modeli ponad 20-letnich. Mają one silnik „nie do zajechania”. Jednocześnie nie są to samochody awaryjne. Rzeczywiście mają sportowy charakter i mamy na myśli nawet modele z 2000 roku. Niskie zawieszenie dodaje im charakteru.

Przyjrzyjmy się ich parametrom technicznym dokładniej. W nowszych modelach można znaleźć nawet silnik pięciocylindrowy. Jednak w starszych zupełnie wystarczą takie mocy 150 KM czy oczywiście popularny model 1.8 TFSI o mocy 180 KM.

Zwróćcie jeszcze uwagę, że nawet w 20-letnich samochodach Audi na wyposażeniu nie znajdziecie dużo plastiku. Środek jest wręcz imponujący, pełen elementów aluminiowych odpornych na korodowanie. Fotele są też nisko osadzone, co dodaje jeszcze więcej sportowego charakteru.

Do tego wszystkiego musimy wspomnieć o zawieszeniu, które ma dużą jędrność, ale jednak przy wysokich przebiegach mogą pojawić się luzy na tulejach wahaczy. Jeżeli wybierzecie model z silnikiem Diesla, to wiadomo, że moc jest większa niż w przypadku klasycznych. Jednak czeka Was też wymiana rozrządu, ale to również nie generuje bardzo wysokich kosztów. Zatem ten model także zasługuje na uwagę.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Zadośćuczynienie po wypadku drogowym. Jak je uzyskać?

Wypadki drogowe są nie tylko traumatycznym doświadczeniem dla ofiar, ale także stawiają przed nimi liczne …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *