wtorek , 14 stycznia 2025
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. GDDKiA

Drogowcy na S6 podgrzewają asfalt… aby móc budować nawet zimą

Na budowie drogi ekspresowej S6 między Leśnicami i Bożepolem Wielkim pojawiła się nagrzewnica. Wykorzystywana jest podczas układania bitumicznych warstw nawierzchni drogi przy niskich temperaturach.

Nagrzewnica w akcji

Prace na ponad 22-kilometrowym odcinku S6 przekroczyły już poziom 70 proc. zaawansowania robót. Na budowach zaczyna się już okres zimowy, ale to nie oznacza, że prace ustają. Wraz z porami roku zmieniają się też warunki wykonywania robót. Aby zaradzić coraz niższej temperaturze otoczenia, jak i skutkom częstych opadów deszczu, stosuje się różne rozwiązania.

W przypadku robót bitumicznych są to m.in. nagrzewnice. Zasilane gazem urządzenia umożliwiają osuszenie podłoża, a także podniesienie jego temperatury do pożądanych wartości dodatnich (zalecana minimalna temperatura podłoża zarówno do wykonania stosownego skropienia emulsją asfaltową, jak i wykonywania kolejnych warstw bitumicznych to +5℃). Użycie nagrzewnicy pozwala na bezpieczne wykonywanie robót bitumicznych nawet w ujemnych temperaturach (dopuszczone dla najniższych warstw, a dokładniej dla warstwy podbudowy AC22P to -3℃, dla warstwy wiążącej 0℃ i +5℃ dla warstwy ścieralnej z SMA).

Między Leśnicami i Bożepolem Wielkim nagrzewnica pomaga, nawet przy mniej korzystnych warunkach atmosferycznych, w przygotowaniu podłoża (warstwy podbudowy z AC22P) do ułożenia kolejnej warstwy nawierzchni.

Fot. GDDKiA

Najdłuższy odcinek S6

Odcinek drogi ekspresowej S6 Leśnice – Bożepole Wielkie ominie Lębork od południa i połączy się z funkcjonującym już fragmentem S6 do węzła Gdynia Wielki Kack. Powstają trzy węzły (Lębork Południe, Lębork Zachód i Łęczyce), a na funkcjonującym już węźle Bożepole Wielkie przebudujemy łącznice po południowej stronie. Na węźle Łęczyce nastąpi połączenie z drogą do pierwszej w kraju elektrowni jądrowej „Lubiatowo-Kopalino” zlokalizowanej w gminie Choczewo. Ponadto realizowane są intensywne roboty na odcinku leśnym w rejonie Lęborka oraz na estakadzie nad linią kolejową. Inwestycję o wartości ok. 719 mln zł realizuje Budimex.

Połączenie północnej Polski

Droga ekspresowa S6 będzie najważniejszą trasą Pomorza i jednym z kluczowych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego. Sięgać będzie od autostrady A6 w okolicy Kołbaskowa po początek A1 w Rusocinie i połączy największe miasta północnej Polski: Szczecin, Koszalin, Słupsk, Gdynię i Gdańsk.  Jej łączna długość wyniesie blisko 400 km. Trasa będzie stanowić połączenie drogowe polskich portów morskich, od Świnoujścia i Szczecina, do portów Trójmiasta. To z tą trasą połączą się od północy drogi obsługujące tereny turystyczne na polskim wybrzeżu.

Źródło: GDDKiA

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Zamknięcie mostu Siennickiego w Gdańsku. Jaka organizacja ruchu samochodów?

Most Siennicki w Gdańsku musi zostać całkowicie zamknięty. Badania ekspertów z Politechniki Gdańskiej wykazały, że …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *