Lexus zanotował kolejny miesiąc wzrostów rejestracji na polskim rynku. W lutym z salonów marki w całym kraju wyjechało 845 samochodów, czyli ponad dwa razy więcej niż w drugim miesiącu ubiegłego roku. Od początku roku polscy klienci zarejestrowali w sumie 1788 Lexusów – o 160% więcej niż po dwóch miesiącach 2022 roku. Choć cały segment premium urósł o 24 procent, to wynik Lexusa jest najlepszy spośród pięciu najpopularniejszych marek premium. Po dwóch miesiącach 2023 roku Lexus ma 12-procentowy udział w rynku premium.
UX po faceliftingu, druga generacja modelu NX oraz debiutujący RX piątej generacji tworzą najmłodszą gamę SUV-ów i crossoverów w segmencie premium. To auta z takimi nadwoziami napędzają sprzedaż marki w Polsce, a ich udział w rejestracjach w lutym wyniósł 85,5%.
NX najpopularniejszym Lexusem
Nowe generacje aut, niskoemisyjne i oszczędne napędy hybrydowe, wysoka jakość oraz niepowtarzalny design przekonują do siebie polskich klientów. Wśród 10 najpopularniejszych samochodów lutego znalazły się dwa Lexusy – NX oraz RX.
W lutym z salonów wyjechało 347 egzemplarzy NX-a, który w Polsce oferowany jest jako klasyczna hybryda (NX 350h) lub jako hybryda plug-in (NX 450h+). Od początku roku zarejestrowano aż 891 egzemplarzy tego modelu, co daje mu bardzo dobrą, drugą pozycję zarówno wśród wszystkich aut klasy premium jak i w bardzo konkurencyjnym segmencie D-SUV Premium (17,8% udziału).
RX liderem E-SUV Premium
Lexus RX jest najpopularniejszym autem w segmencie E-SUV Premium z 16,2-procentowym udziałem. W lutym na polskie drogi wyjechało 216 egzemplarzy RX-a, a od początku roku już 378. Model ten zanotował aż 77-procentowy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem.
W salonach Lexusa w całej Polsce trwają jazdy testowe najnowszą, piątą generacją flagowego SUV-a marki. Samochód dostępny jest z trzema napędami hybrydowymi. RX 350h to klasyczna hybryda, RX 450h+ to hybryda plug-in, a RX 500h to auto wyposażone w przełomowy układ, który łączy 2,4-litrowy silnik z turbodoładowaniem, automatyczną, 6-biegową przekładnię i nowy napęd na cztery koła DIRECT4.
UX i ES w czołówce swoich segmentów
UX jest jednym z najpopularniejszych miejskich crossoverów. W lutym na drogi wyjechało 160 egzemplarzy tego modelu, a od początku roku już 315, co daje mu drugą pozycję w segmencie C-SUV Premium z 15,7-procentowym udziałem.
W lutym do czołówki segmentu E awansował model ES. W drugim miesiącu 2023 roku zarejestrowano 113 limuzyn z napędem hybrydowym, a od początku roku salony marki opuściły już 183 ES-y. To trzeci najczęściej wybierany model w tej klasie (15,4% udziału).