Toyota Carter Gdańsk wymieniła w swojej 15 letniej historii serwisowania samochodów elektryczno-spalinowych, dopiero po raz drugi baterię w hybrydzie. Oba przypadki wynikły z przyczyn losowych. Trudno o lepszą rekomendację niezawodności

W ciągu ponad dekady na stanowiskach serwisowych Toyota Carter Gdańsk, przewinęło się ponad 1000 hybryd, przy których wykonano kilka tysięcy czynności.
– Jak dotąd tylko dwa razy wymienialiśmy baterię – mówi Tomasz Wyszomirski z Toyota Carter Gdańsk. – Oba przypadki dotyczyły uszkodzeń z przyczyn poza eksploatacyjnych . Kiedyś z powodu pożaru a ostatnio kolizji. Akumulatory, stosowane przez Toyotę w Hybrydach zostały objęte specjalną gwarancją producenta, która wynosi aż 10 lat. W praktyce działają bezproblemowo znacznie dłużej, co obserwujemy, po ponad dziesięcioletnich Priusach.
Auta z napędem hybrydowym nie posiadają standardowych części narażonych na zużycie, takich jak koło dwumasowe, sprzęgło, alternator, rozrusznik czy paski klinowe. Ponadto układ hybrydowy wspomaga hamowanie, co przekłada się z kolei na mniejsze zużycie klocków i tarcz hamulcowych. Wszystko to pozwala na oszczędność około 9 000 zł względem auta zasilanego tradycyjnym źródłem napędu.
– Klienci Toyota Carter Gdańsk, którzy jeszcze niedawno nabywali samochody z silnikami wysokoprężnymi, kupują obecnie hybrydy, których cena zrównała się dieslami, a są one bezusterkowe – mówi Maja Lesińska z Toyota Carter Gdańsk. – Wzrost popularności napędu spalinowo – elektrycznego widać najlepiej w przypadku modelu Auris. Dziś co czwarty samochód tego modelu napędzany jest właśnie hybrydą. Klienci przekonali się, że tego rodzaju napęd sprawdza się w każdych warunkach w mieście i na trasie.
W 2014 roku Toyota Carter Gdańsk wydała swoim klientom 62 auta hybrydowe. Po tegorocznych wskaźnikach widać wyraźnie, że ten trend będzie się już tylko nasilał.
Hybrydy Toyoty zajmują wiodące miejsca w rankingach zadowolenia klientów i bezawaryjności aut przeprowadzanych przez niezależne instytuty badawcze. W 2014 roku Toyota Prius po raz kolejny została uznana za najmniej awaryjne auto według raportu TÜV, zajmując pierwsze miejsca w kategoriach aut 4- i 5-letnich oraz 6- i 7-letnich.
Źródło: Toyota Carter