poniedziałek , 25 października 2021
_750x200_ dni otwarte
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
previous arrow
next arrow
_750x200_ dni otwarte
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow
Fot. Marcin Przybyła (dla Porsche Centrum Sopot)

Edycja specjalna Porsche Panamera 10 Years Edition w Porsche Centrum Sopot

Porsche świętuje dziesiątą rocznicę linii Panamera, prezentując specjalną edycję modelu. Nowa Panamera 10 Years Edition oferuje szczególnie bogate wyposażenie standardowe z zakresu komfortu i konfiguracji podwozia. Wyróżniają ją również ekskluzywne, zarezerwowane wyłącznie dla specjalnej edycji elementy stylistyczne, takie jak nowe 21-calowe obręcze Panamera Sport Design w metalizowanym kolorze białego złota, z satynowym wykończeniem, oraz utrzymane w tym samym odcieniu logo „Panamera10” na przednich drzwiach. 

Nowa urodzinowa edycja jest dostępna dla wariantów Panamera 4 i Panamera 4 E-Hybrid oraz dla odmian Sport Turismo z tymi samymi zespołami napędowymi.

Porsche dla czworga

W ciągu ponad 70-letniej historii firmy inżynierowie Porsche nie raz powracali do tego pomysłu. Prototypy takie jak Typ 530 bazujący na modelu 356, przedłużone warianty 928 czy czterodrzwiowe coupe Typ 989 nie trafiły jednak do seryjnej produkcji.

Na początku nowego tysiąclecia Porsche powzięło decyzję o zaprojektowaniu czterodrzwiowej limuzyny z nadwoziem typu hatchback. Specyfikacja pojazdu uwzględniała między innymi niezrównaną dynamikę jazdy, dużą przestronność oraz typowy dla Porsche wygląd.

Pierwsza Panamera – o wewnętrznym oznaczeniu G1 – zadebiutowała publicznie 19 kwietnia 2009 r. na 94. piętrze wieżowca Światowego Centrum Finansowego w Szanghaju. Samochód wyróżniał się licznymi innowacjami: był to pierwszy luksusowy samochód oferowany z przekładnią dwusprzęgłową i systemem start-stop. Topowa Panamera Turbo wprowadziła na rynek zawieszenie pneumatyczne z dodatkowo regulowaną ilością powietrza, a także regulowany, wielowymiarowo rozkładany tylny spojler. Jednocześnie Gran Turismo wytyczyło kierunek dla pozostałych linii modelowych Porsche pod względem nowej koncepcji wyświetlania informacji i obsługi.

W 2011 r. linia modelowa Panamera zainicjowała nową epokę elektromobilności: Panamera S Hybrid, jako pierwsza równoległa, „pełna” hybryda w klasie aut luksusowych, była najbardziej ekonomicznym Porsche w historii. Dwa lata później debiutuje Panamera S E-Hybrid.

Druga generacja modelu zadebiutowała w 2016 r. Panamera (symbol G2) to oprócz limuzyny, zaprezentowanej w Berlinie 28 czerwca 2016 r., i wersji z wydłużonym rozstawem osi, na tej samej platformie zbudowano trzeci wariant modelu – kombi o nazwie „Sport Turismo”.

Nowe wersje specjalne Panamera 10 dostępne są w sopockim Centrum marki w cenach od 585 do 627 tys. zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

BMW M4 Competition w kolorze Zielony Isle of Man M

BMW M4 w wydaniu Competition to samochód, który niewątpliwie zwraca na siebie uwagę. Wyczynowe coupe …

Jeden komentarz

  1. Porsche to Porsche. Sam jestem od niemal dwóch lat szczęśliwym posiadaczem Porsche Panamera 4S z tego salonu. Klasa, komfort, lepiej wybrać nie mogłem. Z chęcią się wybiorę zobaczyć te limitowane edycje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *