piątek , 13 września 2024
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. Energa

ElectroMobility Poland i Energa łączą swoje doświadczenia

Energa zacieśnia współpracę ze spółką powołaną do produkcji polskiego samochodu elektrycznego. Obie firmy podpisały list intencyjny o realizacji wspólnej wizji tworzenia warunków dla rozwoju systemu elektromobilności w Polsce.

– Energa wspiera działalność ElectroMobility Poland szczególnie w tak kluczowym elemencie łańcucha wartości jakim jest dostarczenie dla użytkownika końcowego samochodu elektrycznego. Upowszechnienie na polskim rynku samochodu elektrycznego znacząco przyspieszy budowę popytu na nowe usługi w obszarze elektromobilności, które już dziś oferuje Grupa ENERGA. Jesteśmy zainteresowani przeprowadzeniem pilotaży, w ramach których przekażemy ElectroMobility Poland  informację dotycząca  funkcjonowania systemów i terminali ładowania z wyprodukowanym samochodem elektrycznym – mówi Daniel Obajtek, prezes Energa SA.

Obie firmy widzą możliwość osiągnięcia synergii między projektem realizowanym przez ElectroMobility Poland (EMP), a działaniami prowadzonymi w obszarze elektromobilności przez Energę. Współpraca ta może przynieść korzyści Enerdze, jako akcjonariuszowi EMP. Ale Grupa także sama aktywnie kreuje rodzimy rynek elektromobilności, który postrzega jako istotny obszar przyszłej działalności biznesowej. Ściślejsza współpraca z EMP oraz możliwość prowadzenia pilotaży z użyciem powstających aut elektrycznych, pozwoli gdańskiej firmie lepiej przygotować modele biznesowe na rozwijającym się rynku elektromobilności. Do tej pory Grupa Energa:

  • wybudowała w Trójmieście publicznie dostępną sieć ładowania – 7 terminali w popularnych lokalizacjach
  • przeprowadziła własne badania behawioralne – 600 użytkowników i 400 tys. przejechanych km
  • opracowała własne modele biznesowe i produkty dla rynku elektromobilności
  • wdrożyła systemy do zarządzania infrastrukturą ładowania i wynajmu pojazdów (pierwszy w Polsce carsharing aut elektrycznych)
  • zainicjowała powstanie społeczności EV

Na bazie zebranych doświadczeń Energa już teraz oferuje jednostkom samorządowym opracowanie, wdrożenie i realizację programu elektromobilności. A w najbliższych planach ma komercyjne stawianie słupków do ładowania m.in. przy hotelach, restauracjach.

Źródło: Energa.pl

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Jaguar wycofuje 5 modeli z oferty. Zostały ostatnie sztuki w Jaguar Zdunek Gdańsk

Coraz wyższe wymogi emisyjne Unii Europejskiej powodują wprowadzanie w wielu markach okresów przejściowych i stopniowe …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *